ספרים חדשים: אומנות ההגשה ודרכו של הסייר

אומנות ההגשה

רוב בני האדם, במיוחד אלה שניחנו בשאפתנות יתר, אינם מאושרים ואף אומללים בגלל האופן שהם מודדים את התקדמותם. לכולנו יש "אידיאל", מטרה ניידת" שנשארת תמיד מעבר להשגתנו. כשאנחנו מודדים את עצמנו אל מול האידיאל הזה אנחנו מצויים בתוך ה"פער". לעומת זאת, כשאנחנו מודדים את עצמנו כנגד העצמי הקודם שלנו, אנחנו בתוך "ההישג".

רעיון "הפער וההישג" פותח על ידי דן סליבן, מומחה מוביל בעולם לאימון ויזמות. ומבוסס על עבודתו עם עשרות אלפי יזמים מצליחים.  בספר חדש שמוציאים לאור סליבן והד"ר לפסיכולוגיה תעסוקתית וארגונית, בנג'מין הארדי, חולקים איתנו השניים את אחד מעיקרי משנתו הפשוטה ועם זאת עמוקה של דן סליבן, שעד כה היה מוכר רק ללקוחות האימון האסטרטגי שלו: בני אדם שלא מצליחים מתמקדים ב"פער" בעוד בני אדם מצליחים מתמקדים ב"הישג".

בספר "אומנות ההגשמה, הפער וההישג", תלמדו שמדידת עצמכם העכשווי אל מול עצמכם הקודם מניבה תמורות פסיכולוגיות עצומות. זה למעשה המפתח לרעיון הפשוט באופן מתעתע ועם זאת רב־ממדי שיגרום לכם להרגיש טוב, לחוות הודיה ולהרגיש שאתה מתקדם גם כשהזמנים קשיםוזה יפיח בכם מוטיבציה, ביטחון והצלחה עתידית.

אם אתם מוצאים שהאושר חומק מבין ידיכן למרות כל מה שהשגתם, למידת השינוי הקל והפשוט הזה בדפוס החשיבה תעלה אתכם על נתיב משנה חיים להגשמה והצלחה.

 

הוצאת אור-עם/108 שקל

 

 

דרכו של הסייר

מדוע אנשים מסוימים רואים בבהירות, ואחרים לא?

 

תורגם עד היום ל-15 שפות

הפרספקטיבה שלנו לחיים היא המפתח להכל. האם את/ה חייל/ת הנוהגים להגן על נקודת המבט שלכם בכל מחיר, או שאת/ה סייר המתנהל בעולם מתוך סקרנות?

כשמדובר בדברים שבני אדם מאמינים בהם, הם בדרך כלל רואים מה שהם רוצים לראות. במילים אחרות, אנחנו מונעים להגן על הרעיונות שאנחנו מבקשים להאמין בהם ומטאטאים אל מתחת לשטיח את אלה שאינם לרוחנו.

ג'וליה גאלף חוקרת ומייסדת-שותפה של "המרכז לרציונאליות יישומית", מכנה את ההתנהלות האוטומטית הזאת כ"דפוס החשיבה של הלוחם", או "עמדת הלוחם". אבל אם אנחנו רוצים לפעול נכון לעיתים קרובות יותר, טוענת גאלף, עלינו לסגל לעצמנו דפוס חשיבה של סייר או "עמדת הסייר" .

בשונה מן הלוחם, הסייר אינו שם לעצמו למטרה להגן על צד אחד של המתרס כנגד משנהו. הגישה שלו היא לצאת לבחון את השטח כדי לחזור עם מפה מדויקת ככל האפשר של המציאות. הוא שם בצד את מה שהוא מקווה לגבי המציאות, ומבקש לפני כל דבר אחר לדעת מה נכון, מהי המציאות לאשורה.

בדרכו של הסייר מראה גאלף שהסייר מצליח לפעול נכון במצבים שונים בצורה טובה יותר לא משום שהוא חכם או ידען יותר מאחרים. לזכותו עומד קומץ כישורים רגשיים, הרגלים ודרכים להסתכל על העולם – דברים שכל אחד יכול ללמוד. 

 

הוצאת אור-עם/119 שקל

תגובות

תגובות