רעננה: נחנכה נקודת משטרה

ביום חמישי האחרון נחנכה ברעננה נקודת משטרת רעננה. הנקודה נמצאת בגן ציבורי ברחוב הפרחים 16. בטקס הפתיחה השתתפו ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, מפכ”ל המשטרה רב ניצב רוני אלשייך, סגן מפקד מחוז מרכז, מפקד מרחב שרון , מפקד תחנת כפר סבא ועוד’
לפני הטקס נערך אירוע גזירת סרט והתקנת מזוזה בנקודת המשטרה החדשה ולאחר מכן התקיים טקס ובו נאומים ,באולם בבית ספר תיכון אביב ברעננה .
סגן מפקד מחוז מרכז ציין בדבריו כי- "נמנע מפקד המחוז להגיע, אך הוא ביקש לברך את כל השוטרים, הפקחים, את היחידה החדשה את ראש העיר על הרוח הגבית ושיתוף הפעולה היום יומי עם התחנה והמרחב, המשרד לביטחון הפנים וכל מי שטרח להקים את הקמת היחידה ולהחל בהצלחה. אני מכיר את רעננה משנות ה-80 בה חיזרתי אחרי אשתי שהייתה תושבת רענננה. גם בני משפחתי התחתנו עם רענניות. חל שינוי רב משנות ה-80 ועד היום. 

בהמשך דבריו ציין סגן מפקד המחוז כי- הקמה של שיטור עירוני עוד נדבך ושלב ברמה של שיתוף פעולה בין הרשויות. מודל החלונות השבורים שמענו על זה לא מעט בהרבה מקומות והגשימו את זה במקומות שונים. יש לא מעט ביקורת על זה ויש אמירות בעניין הזה עד כמה זה באמת השפיע במכלול הפשיעה . אבל מה שבטוח שמטפלים באיכות החיים, נותנים מענה לאיכות החיים כשמו ודאי גם בתחושת הביטחון .כולנו מכירים מקום שבאים אליו מקום זר יש עליו כתוביות ,גראפיטי לכלוך וכו’ ויש תחושה של חוסר ביטחון. שאתה בא למקום שהוא מסודר נקי וכו’ משפיע על תחושת הביטחון ואין ספק שהטיפול בעבירות חיים משפרת איכות חיים וייתן תחושת ביטחון אני מאמין שזה ישפיע גם על עבירות נוספות. תחנת כפר סבא היא תחנה מעניינת לא בכדי אתה מבקש עובדת מול מספר ראשויות עם הרבה מאוד אתגרים השיטור העירוני בנוסף לשיטור הרגלי שיוקם בשנה הקרובה וכמו חיזוק מערך התנועה של תחנת כפר סבא , מחזק את התחנה בצורה משמעותית .מאפשר לתחנה לפעול גם בסוגיות נוספות ככל שהשיטור העירוני יידע לקחת על עצמו יותר ויותר את האירועים של איכות החיים ויאפשר לסיור וליחידות האחרות לפעול מול ההתפרצויות לשהות במקומות שסמוכים למקומות ההתפרצויות לפי מיפוי הפשיעה להגיב בצורה מהירה ולפעול בצורה יזומה ,לכן שיטור עירוני משפיע בצורה משמעותית מדיניות המפכ"ל להגביר את נושא המניעה וחזק את הצד המניעתי העיסוק גם בפרטים הקטנים המיקוד העשייה ישפיע והשוטפות משפיע בצורה דרמטית ומשמעותית מאוד בכלל על עולם המניעה ולכן העניין של שיטור עירוני לא סתם הוקם".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך ציין בדבריו כי- " האזרח רוצה שנהיה בשבילו, הדגשנו את השונות בין תאי השטח כל אזרח קשוב לבעיות אחרות בהתאם לאזור בו הוא גר עובד או מבלה. ככל שניתן מענה איכותי לנושאים השונים בסדר העדיפות שלו, תחושת הביטחון שלו תעלה נורמת הציות לחוק והאמון בשטרת יתחזק. הכלי של השיטור העירוני הוכיח את עצמו כמכפיל כוח בצמצום של עבירות חיים .התוכנית נותנת מענה יזום ולא רק ולא רק מקיף כדי לפתור בעיות בשטחים השונים. חלקם בעיות שמייצר האזרח הנורמטיבי לחבריו ,עבירות איכות חיים עבירות שבין אדם לחברו חלקם עבירות שמייצרים עבריינים .המודל של השיטור העירוני יצא לפועל ב-2011 בהקמת 13 יחידות ונכון להיום מונה 44 .

"וועדת הפנים ואיכות הסביבה אשרה ב-2017 עוד 13 יחידות יש 767 תקני שוטרים וסדר גודל דומה של פקחים. יתווספו עוד 177 תיקני שוטרים לצד 170 תקני פקחים. יחדות השיטור העירוני תורמות לחיזוק הקשר של הקהילה והמשטרה בראשויות השונות מחזקות באופן משמעותי את מערך הסיור ומשםרות את איכות החיים וביטחון החיים שדל התושבים. בזכות פרוייקט זה ,כל קהילה וקהילה זוכה לתחושת שייכות ולביטחון אישי לה היא ראויה ולה היא זכאית החיבור לקהילה ימשיך להיות מכפיל כוח בעבודת המשטרה, אמון הקהילה ימשיך להיות תנאי באפקטיביות שלה.

"אנו פועלים למען הקהילה ומתוכה ולכן אנו משתפים פעולה עם כל מאמץ שתעשה הקהילה עבור עצמה. הקהילה רואה את העירייה הנבחרת כמי שמייצגת אותה ואת האינטרסים שלה. שיתוף הפעולה של העירייה עם המשטרה מנגיש את המשטרה לציבור כמי שנותנת שירות לציבור. המשטרה עובדת קשות על הטמעה של התפיסה לציבור כי האזרחהנורמטיבי צריך לראות את השוטר כמי שמגן עליו ולשרת אותו ואת התחושה שיש לחשוש מהשוטר ולהתחמק ממגע אתו יש להשאיר לעבריין אותו המשטרה מבקשת להרתיע. האזרח בתא שטח שמקבל שירות של שיטור עירוני בנושאים שמטרידים אותו מרגיש שהמשטרה שם בשבילו גם לדברים הקטנים שקובעים את איכות חייו ושם אנו כארגון רוצים להימצא". 


תגובות