רב אלוף (מיל) בני גנץ אורח פורום מאג’די כפר-סבא

הרמטכ”ל לשעבר נשא דברים נוקבים בפורום מאג’די בכפר-סבא. על ההנהגה: “הוויכוח הפנימי עולה על הוויכוח החיצוני וזה מסוכן”. על פרשת אזריה: “טוב עושה הרמטכ”ל שמתעקש על ערכי הלחימה שלנו”.על הפלסטינים: “חייבים למצוא את ההסדרה עימם”.

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ נשא ביום שישי דברים בפורום מאג’די כפר-סבא. גנץ העביר בדבריו ביקורת על המנהיגות הפוליטית הקיימת בישראל ואמר:"חייבת להיות מנהיגות מאחדת ולא מנהיגות מפלגת והיום נראה שהרבה מהכוח זה שאדם נגד משהו ולא שהוא בעד משהו".

"צריך לשנות את זה וזה קשור למנהיגות פוליטית אבל גם לזרמים שבאים מלמטה. עכשיו הוויכוח הפנימי עולה על הוויכוח החיצוני וזה מסוכן".

הרמטכ"ל לשעבר דיבר אף על הצורך בהסדרה עם הפלסטינית ובמגעים עם המדינות הערביות השכנות: "אני מאמין שאנחנו צריכים לחפש כל דרך להגיע להבנות עם המדינות השכנות – מצרים, ירדן אולי בעתיד סוריה ולבנון. אין שוני בין האינטרסים והמדדים".

"לגבי הפלסטינים – חייבים למצוא את ההסדרה את העובדה שהם לא הולכים לשום מקום וגם אנחנו לא. הם יבחרו את עתידם – רוצים טרור זה יכאב, שלום זה יצמח. אני חושב ששני הצדדים צריכים לעשות מאמץ עליון לשבת להיפגש לנסות לפתור את הנוסחה. צריך להקפיד הקפדה יתרה על סידורי ביטחון אבל אסור לוותר על מאמץ ההסדרה ומאמץ ההסדרה הוא המעשה האמיתי כשרוצים לקוות לשלום. מדינת ישראל חרטה על דגלה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית וזה עובד דרך הסדרה".

לגבי החייל היורה אלאור אזריה אמר גנץ כי הדיון הוא לא על אזריה אלא על ערכי הלחימה. "טוב עושה גדי שמתעקש על ערכי הלחימה שלנו. בצוק איתן הפעלתי הרבה מאד כוח. ידעתי שייפגעו הרבה מאד אזרחים אבל כל הזמן הקפדנו על ערכי הלחימה שלנו. חובה עלינו להגן על המדינה אבל אסור לפגוע שלא לצורך. על הרמטכ"ל עומדת המשימה לדאוג לביטחון, אבל גם לדאוג לשמור על ערכי הלחימה של צה"ל".

הוא אף הוסיף בדבריו על הצורך של ישראל בשיתוף פעולה עם מדינות העולם" "אין זכות קיום לישראל חלשה וטוב שהיא אינה כזו. אחרי שאמרתי זאת צריך לוודא שלא נהייה עם לבדו ישכון, לעשות כל מאמץ לחבר את מדינות העולם אלינו ולהישען על הקהילה הבינלאומית ולא רק על הכוח שלנו", אמר גנץ.

המצב הביטחוני בצפון יכול להשתנות כל רגע הדגיש גנץ. מצרים או ירדן של היום לא בהכרח יהיו במצבם הנוכחי.
מלחמת לבנון שכה ביקרו אותה מחזיקה מעמד מאז 2006.
גנץ שיבח את התנהגות העורף בישראל במהלך צוק איתן.

רחבת פורום מאג’די הייתה צרה מלהכיל את כל באי המפגש עם רב אלוף (מיל) בני גנץ ורבים מהבאים עמדו שעה ארוכה לאחר "שאזלו" כל הכיסאות.
הינחה את המפגש מואב ורדי מערוץ 10.

האורחים הבאים שיגיעו לפורום מאג’די: אפרים הלוי ראש המוסד לשעבר, נתן זהבי – זהבי עצבני, מתן וילנאי שגריר ישראל בסין ועוד.

תגובות