המדריך האולטימטיבי לבחירת מזרנים

התייחסות למספר סעיפים ספציפיים יכולה לסייע לכם לבחור פתרונות שינה ברמה הגבוהה ביותר. הנה כל מה שצריך לדעת על עובי, רכות, סוגים ודגמים

שינה נכונה משפרת את איכות החיים ומונעת בעיות גב, ברכיים, צוואר ופגיעות אורטופדיות. איכות השינה נקבעת על פי התנוחה והמשטח שעליו שוכבים. משטח ברמה גבוהה אמור להעניק תמיכה לכל חלקי הגוף, ובמקביל לענות על צרכים פונקציונאליים ואסתטיים. זו הסיבה בגללה חשוב להתאים באופן אישי את המשטח למשקל הגוף ולהעדפות ספציפיות.

כמו כן, רצוי להתייחס למספר סעיפים לפני שבוחרים פתרונות שינה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.

עובי, רכות וקשיחות

ההבדלים בין מזרנים באים לידי ביטוי בראש ובראשונה בעובי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כולם מעדיפים לישון על משטח עבה. יש כאלה שגופם מגיב טוב יותר דווקא למשטח דק, שמעניק תמיכה יחסית קשה לגב ולעמוד השדרה. הבחירה בעובי צריכה להתבצע על פי המיטה והמסגרת שאמורה לתמוך במזרן.

בנוסף, חשוב להבחין בין עובי לבין רכות וקשיחות. הרכות והקשיחות נקבעים למשל על פי מספר הקפיצים שיש בתוך המשטח, חומרי הגלם שמהם הוא עשוי וכן הלאה. גם כאן קשה לקבוע הנחיה חד משמעית, היות ולכל אחד יש העדפות אחרות. הבחירה בין רכות וקשיחות היא פונקציה של הרגלים ושל המלצות רפואיות. אפשר להתחיל עם משטח בדרגת רוך או קשיחות מסוימת ולאחר מכן להחליף אותה בהתאם להתפתחויות.

למה יש כל כך הרבה סוגים ודגמים?

ברמה העקרונית, החברות המובילות מייצרות מגוון רחב של סוגי מזרנים על מנת להתאים לכל לקוח את הפתרון שמתאים עבורו. התוצאה היא אפשרויות בחירה רבות בין מזרנים מסוג ויסקו, קפיצים ולטקס. הקפיצים הם הנפוצים ביותר, אך הלטקס והויסקו מציבים תחרות משמעותית בגלל רשימה ארוכה של מאפיינים ייחודיים.

הויסקו הומצא לראשונה עבור נאס"א והוא עשוי חומר אלסטי דמוי ג’ל שמסוגל להישאר קשיח בטמפרטורת החדר, אך להתרכך בהתאם לחום הגוף. ריכוך טבעי של הויסקו גורם לפיזור הלחץ המופעל על ידי הגוף ומעניק תחושת ריחוף מסוימת. היתרונות של ויסקו הם תמיכה אורטופדית והתאמה לבעלי פצעי לחץ או רגישות בעמוד השדרה, אך החיסרון הוא תחושת חום מיידית ואי נוחות עבור משתמשים מסוימים.
לטקס מופק מעץ הגומי והוא פועל בתור שכבת ריכוך שמטרתה להתאים את המזרן לקימורי הגוף. היתרונות גם כאן הם תמיכה אורטופדית מעולה, אך החיסרון הוא נטייה מהירה לאבד את הגמישות ורמה נמוכה של התאמה למיטות מתכוונות חשמליות.

לבסוף, יש לציין את ההבדל בין מזרן זוגי או יהודי. מזרן זוגי הוא למעשה משטח שינה כפול שמתאים מטבע הדברים לבני זוג, בעוד מזרן יהודי מפוצל לשתי מיטות. גם כאן הבחירה מתבצעת לפי סגנון החיים הרצוי והמקום בחדר.

תגובות