שיווק באינטרנט באמצעות תוכן

תוכן. כנראה המילה החשובה ביותר בעולם האינטרנט. היה זה ביל גייטס, האיש והווינדוז, שאמר את המשפט המפורסם “תוכן הוא המלך”, ובכך טבע משפט אלמותי שמאוזכר עד היום בכל הקשור בעולם האון ליין. עם השנים, המשמעות של תוכן באינטרנט השתנתה והשתדרגה, אבל העיקרון נשאר זהה.
 
אם בעבר היינו רואים אתרים שהתוכן שלהם לא רלוונטי לגולש, כי כל מטרתו היא להעמיס מילות מפתח בצורה מוגזמת וללא היגיון, על מנת שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר מחפשים את אותה מילת מפתח, הרי שאם השדרוגים במנוע החיפוש של גוגל וההבנה והבררנות ההולכת וגודלת של גולשים, היום כבר לא ניתן להעמיס מילות מפתח בצורה מוגזמת במאמר מסויים מכיוון, ש- א) גוגל מבינה שאותו אתר מנסה לעשות עליה מניפולציה והיא תעניש את אותו אתר ב) הגולש יבין שהוא לא יקבל מהמאמר הזה את המידע שהוא צריך, הוא יצא וימשיך לחפש את התוכן הרלוונטי ביותר עבורו.

היום אנשי התוכן באינטרנט צריכים כל הזמן לחשוב, לתכנן ולחדש את אסטרטגיות התוכן שלהם. בעידן הנוכחי, תוכן שלא מעניק ערך מוסף לגולש שקורא אותו, הוא לא רלוונטי. אחד הפרמטרים שעוזרים ל״חוזק״ של אתר בעיני גוגל, הוא כמות הזמן בה גולשים מבלים בתוך אתר. אתר אשר מעניק ערך לגולשים והם מצידם מטיילים בין המאמרים והעמודים השונים, יקבל סמכותיות רבה יותר בעיני גוגל, דבר שיעזור להם גם בדירוגים בתוצאות החיפוש. מצד שני, אתר בו הגולש נכנס, מבלה כמה שניות, מבין שהגיע למקום הלא נכון ויוצא במהירות, פעולה זאת מראה לגוגל כי האתר לא רלוונטי ולאורך זמן, פעילות שכזאת תפגע בדירוג שלו.

לכן, כאשר משווקים היום אתרים, עסקים, או כל מוצר אותו רוצים למכור, חשוב לייצר תוכן שמעניק ערך מוסף לגולש. לדוגמא: אתר שיפרסם רק מחירים, נתונים יבשים ותוכן מכירתי שגם יראה מכירתי, סביר כי הלקוחות הפוטנציאלים ירגישו שמנסים לדחוף להם מוצר בכח והם יעברו לאתר מתחרה. אנשים באינטרנט כיום כבר יודעים לזהות בדיוק מתי מנסים למכור להם. עם התפכחות הגולשים וההבנה ההולכת וגודלת שלהם, משווקים באינטרנט צריכים לתפוס את הגולשים במקומות נוחים יותר, על מנת למכור את המוצר שהם משווקים. זאת אומרת, שיצירת מאמר אינפורמטיבי ולא מכירתי, כזה שמסביר בצורה מפורטת על התחום או המוצר, יעניק תחושת ביטחון לגולש. האתר יוצר סמכותיות ומקצועיות בעיני הגולש, והוא מצידו אחרי קריאת מאמר אינפורטמיבי ולא מכירתי ירגיש יותר בנוח לרכוש באותו אתר, כיוון שנוצרה אצלו התחושה שהאתר הזה לא מנסה לדחוף לו מוצרים בכח, אלא נותן לו ערך מוסף על המסביב של המוצר. ובדיוק כמו בעולם האוף ליין, אם תכנסו לחנות ויתנפל עליכם מוכר שיגיד לכם שכל מה שאתם מודדים נראה לכם מדהים, כנראה שהוא לא יהיה כל כך אמין בעיניכם, בניגוד למוכר שיתחיל אתכם בשיחה נעימה, ולא ישרה עליכם תחושה שאתם רק כרטיס אשראי בעיניו. כנראה שאצל כזה מוכר תרגישו יותר בנוח לבצע רכישה. אותו דבר גם באינטרנט. להסבר מקיף יותר על שיווק באמצעות תוכן לחץ כאן.

והיום, בעידן של הרשתות החברתיות, תוכן שמביא ערך לגולש יכול לצבור תאוצה בקלות. אם גולש נתקל במאמר אינפורמטיבי שמדבר אליו, הוא יכול לשתף אותו, לדוגמא בפייסבוק, ובכך לחשוף אתכם מבלי שידעתם בכלל, בפני כל החברים שלו, וגם הם יכולים למצוא עניין באותו תוכן, להפיץ הלאה וגם להפוך ללקוחות פוטנציאליים שלכם.

מכאן ששיווק באינטרנט באמצעות תוכן איכותי, זאת הדרך היעילה ביותר לראות תוצאות. רוצים למכור משהו בעמוד עסקי בפייסבוק? לפני הפוסט המכירתי, קחו לכם כמה ימים ותפיצו תכנים מעניינים ולא מכירתיים. ככה תקרבו את הגולש אליכם וכאשר תציעו את ההצעה השיווקית שלכם, הוא כבר יהיה בשל וירגיש בנוח לרכוש מכם.


תגובות