ועדת הגבולות קבעה: לא לאיחוד צור יצחק עם כוכב יאיר-צור יגאל

ועדת הגבולות שהוקמה לפני כשנתיים החליטה: לא לאיחוד כוכב יאיר עם צור יצחק * ראש מועצת כוכב יאיר צור יגאל: “בטוח ששר הפנים יאמץ את המלצות הוועדה”

ועדת גבולות שמשרד הפנים מינה לפני כשנתיים כדי לבחון איחוד בין המועצה המקומית כוכב יאיר־צור יגאל והיישוב צור יצחק, ששייך למועצה האזורית דרום השרון, המליצה להימנע מאיחוד כזה. הוועדה, בראשות פרופ’ יוסי רענן, הוקמה כדי לבחון אם איחוד הרשויות יצמצם את ההוצאה הציבורית וייעל את תפקוד הרשויות.

בסוף השבוע שעבר פרסמה הוועדה את מסקנותיה ועל פיהם כאמור, לא יבוצע איחוד בין כוכב יאיר צור יגאל לדרום השרון.

שימי אליאל, ראש מועצת כוכב יאיר צור יגאל ומי שהוביל את המאבק בכוונה לאיחוד מברך על ההחלטה: “לאחר מאבק ממושך, עיקש ולא פשוט, אך עם הרבה אמונה, מוטיבציה וחיזוק מכם התושבים – קיבלה וועדת הגבולות את עמדתנו הנחושה, הנחרצת והצודקת וקבעה באופן ברור כי אין לאחד בין כוכב יאיר-צור יגאל ובין צור יצחק, אשר ימשיך להיות חלק מהמועצה האזורית דרום השרון. איחוד שכזה היה מביא לפגיעה חמורה באיכות חייהם של תושבי כוכב יאיר צור יגאל, פוגע באיתנות הכלכלית של המועצה וברמת השירות לתושב. משמעות החלטת וועדת הגבולות מבטיחה כי המועצה תשמור על צביונה הכפרי הייחודי, המבוסס על ערכי הקהילה. וועדת החקירה בראשות מר יוסי רענן פעלה לאורך השנתיים האחרונות, ריכזה מידע והמלצות ממספר רב של אנשי מקצוע, עד אשר הגיעה למסקנה המתבקשת. אני מחזק ידיהם של חברי הוועדה ובטוח כי שר הפנים יעניק משנה תוקף לעבודת המומחים ויאמץ את מסקנותיה”.



 

תגובות