“קשה להבין את התנהלותה של רוויטל לן כהן, לצערנו היא שוב פוגעת בילדים האוטיסטים – הפעם של כפר סבא”

 
בישיבת מועצת עיריית כפר סבא האחרונה ,נתבקשו חברי מועצת העיר לאשר תמיכות לגופים ועמותות שונים.
בין היתר התבקשו חברי מועצת העיר לאשר תמיכה לעמותת אלו"ט על סך 5000 ₪.

חברת מועצת עיריית כפר סבא רוויטל לן כהן, שעד 2008 ,שימשה בוועד המנהל של אלוט ועזבה ,הביעה הסתייגות חריפה לתמיכה. בעקבות ההסתייגות הוחלט במועצת העיר להוריד את התמיכה מסדר היום ,עד לבדיקת ההסתייגות.

חבר מועצת העיר מתי פז, מחזיק תיק הרווחה ציין בתגובה כי-"התמיכה היחידה שלא אושרה והועברה לבדיקה מחודשת הייתה התמיכה לאלו"ט. התמיכה הנ"ל שאושרה בוועדת התמיכות ,הייתה התנגדות נמרצת של רויטל לן כהן. לדבריה כספי התמיכה מטרתם מימון הנהלת עלות שכר מנהלי אלו"ט הארצית , ולא בתמיכה בסניף כפר סבא . 
לכן החליטה מועצת העיר ,להעביר את הבקשה לבדיקה".

עוד הוסיף פז כי- "אם הדברים נכונים אזיי עיריית כפר סבא ,לא צריכה לתרום לשכר מנהלי העמותה .ומכאן שאני בעד בדיקת הנושא. במידה והתמיכה מיועדת לפעילות השוטפת של סניף כפר סבא ,ברור ומובן שאדרוש ליישם את התמיכה".

חברת מועצת עיריית כפר סבא, רויטל לן כהן ציינה בתגובה כי-" עמותה שמשתמשת בכספי תרומות כדי לאפשר במשך שנה חפיפה של מנכ"לים, בשכר משותף של קרוב למיליון ₪, לא צריכה מאתנו 5000 ₪". 

עוד הוסיפה לן כהן כי-"פרשתי אלו"ט ב-2008 שהבנתי שהם לא משרתים את כלל אוכלוסיית האוטיסטים אלא חלק צר שמקבל מטלו"ט, שירותים שהרווחה הפריטה לעמותות ואני לא היחידה שהתפטרתי. לפני שנה-שנתיים התפטרו מחצית מחברי הוועד המנהל בדיוק מאותה הסיבה".

לן כהן כי-" אני מהמובילים של ההתנגדות לחוק האוטיסטים. אני חושבת שכבר שנים אלו"ט לא מקיימת את ייעודה כלפיי כלל האוטיסטים.
אני חושבת שהיא עמותה לא ראויה ,וההתנהלות האחרונה עם שכר המנכ"לים ,היא דוגמא לכך. וגם הקש ששבר את גב הגמל. אין לכך
קשר להסתייגות לתמיכה, אבל יש קשר לדברים שאני יודעת על העמותה".

מאלו"ט נמסר בתגובה:"אלו"ט מנוהלת בשקיפות, מפוקחת ע"י הורים חברי ההנהלות, מבוקרת ע"י רשם העמותות ומעולם לא נמצא פגם בהתנהלותה. לאלו"ט יש מבקר פנים חיצוני שבודק כל תלונה – עד כה לכל התלונות שהוגשו בנושא שקיפות או שכר לא נמצאה אחיזה במציאות. אלו"ט קבלה תו מידות בהצטיינות – בין הנושאים שנבדקו היו גם יעילות, שקיפות ואפקטיביות. מנכ"ל אלו"ט סיימה את תפקידה לאחר כ- 9 שנים, ומנכ"ל חדש נכנס לתפקיד לאחר חפיפה של 3 חודשים. תקופת החפיפה נקבעה ע"י הוועד המנהל.
קשה להבין את התנהלותה של הגב’ לן, לצערנו היא שוב פוגעת בילדים האוטיסטים – הפעם של כפר סבא".  

צילום:
תומר דואק


תגובות