כיצד לתקן שלדת אופניים באמצעות ריתוך אלומיניום?

רכיבה על אופניים נחשבת לפעילות גופנית מומלצת, התחום הולך ומתרחב, וכיום כמעט בכל בית בישראל ניתן למצוא לפחות זוג אופניים אחד. משפחות רבות נשאבו לספורט הפופולרי והן יוצאות לטיולי רכיבה על אופניים בחיק הטבע ובמסלולים נוספים. כמו כן, בשנים האחרונות כבשו בסערה את השוק האופניים החשמליים.

מדי פעם עלולה שלדת האופניים להינזק כתוצאה מנפילה, חבלות שונות ותאונות, לכן כדאי לדעת כי ניתן לתקן במרבית המקרים את השלדה וליהנות מאופניים בטיחותיים לעוד שנים ארוכות.

חלק מרכזי באופניים

השלדה מהווה חלק מרכזי בכל אופניים, ככל שהאופניים איכותיים ויקרים יותר, כך השלדה קלה ועמידה יותר. בעבר היה נהוג לייצר את שלדת האופניים מברזל, כיום ניתן למצוא אופני הרים, מרוץ ואופניים חשמליים עם שלדה מסגסוגת אלומיניום, ובדגמים יקרים יותר השלדה עשויה מסגסוגת טיטניום.

אל שלדת האופניים מחוברים מרבית המכלולים, לרבות גלגלי שיניים, כידון, צמיגים וכדומה. כל סדק או נזק בשלדה מסכן את בטיחות הרוכב, לכן לאחר כל תאונה, נפילה או פגיעה יש לבדוק מהו מצב השלדה, ובמידת הצורך לבצע ריתוך מקצועי. עם זאת, גם אם יש לכם רתכת בבית לא מומלץ לנסות לתקן את השלדה לבד מאחר ורק רתך מנוסה ומיומן מסוגל לבצע את התיקון באופן איכותי ובטיחותי.

כדי לתקן את הנזק בשלדת האופניים יש לאבחן את סוג המתכת ממנה עשויה השלדה, ובהתאם לכך לבחור בסוג הריתוך. ברוב המקרים יש לתקן את השלדה באמצעות ריתוך אלומיניום, שיטה זו נקראת גם ריתוך בגז ארגון. את התיקון בשלדה יש לבצע לאחר ניקוי האזור והכנתו לריתוך. באמצעות רתכת טיג או מיג יש לרתך את השלדה בדיוק גבוה וללא גרימת נזקים נוספים.

חשוב לזכור כי בפעולת הריתוך נוצר חום רב ויש להזין חומרי מילוי מתאים. כל ניסיון לתיקון האופניים באופן עצמי עלול להסב לשלדה נזק בלתי הפיך. כדאי לדעת כי לא כל בית מלאכה מציע עבודות ריתוך אלומיניום ותיקוני שלדת אופניים מאחר והריתוך חייב להיות מדויק על מנת להבטיח תוצאות איכותיות ובעיקר כדי לשמור על בטיחות הרוכב. ריתוך לא מקצועי עלול לגרום לחיבורים רופפים, לעמידות נמוכה, להיווצרות סדקים חדשים בשלדה ולהיווצרות חלודה בנקודת החיבור.

ריתוך מקצועי של שלדת אופניים

בחנויות האופניים מוכרים כיום מגוון דגמים חדשים ואיכותיים של אופניים חשמליים ואופני הרים ומרוץ, ישנם דגמים שמחירם בשוק כמה אלפי שקלים ולמעלה מכך. לכן, אם נגרם נזק לשלדה לא צריך להתייאש ולרוץ לחנות כדי לרכוש דגם חדש ויקר, מאחר וניתן באמצעות ריתוך לתקן את השלדה וליהנות מרכיבה בטוחה לעוד שנים ארוכות, כל עוד הריתוך בוצע על ידי מומחה. לכן, כדאי לחפש בית מלאכה המציע עבודות ריתוך לתיקון שלדת אופניים, כך תוכלו לחסוך כסף רב ותיהנו מהאופניים שלכם עוד זמן רב.


תגובות