יובל לוי ועילאי הרסגור הנדין באיחוד כוחות הצליחו להפיל הצעה:”בן חמו ביקש מחברי המועצה לאשר תקציב בולים בסך כמיליון שקלים”

יו”ר האופוזיציה, עו”ד יובל לוי ועילאי הרסגור הנדין הוציאו הודעה משותפת על שהתרחש בוועדת הכספים אמש :”האם הקואליצה של יהודה בן חמו מתפרקת? חברים בוועדת הכספים לא הגיעו להצבעה על התקציב והצעת ראש העיר נפלה”. 

הצעת הקואליציה להעברות תקציביות נכשלה קשות ונדחתה עקב היעדרותם של חברי הקואליציה שהכשילו את ההצבעה, למעט חברי סיעתו של בן חמו.

“הפסד צורב והבעת חוסר אמון של חברי הקואליציה ביהודה בן חמו בישיבת ועדת הכספים הערב. האופוזיציה סיכלה את הצעתו של בן חמו לתקציב פרסום מנופח במיליונים אשר מתוכו הובא לעדכון תקציב הדיוור, ״תקציב בולים״ בסך מיליון ש”ח”. 

לישיבה, אליה הגיעו ארבעת חברי ועדת הכספים מהאופוזיציה: יו״ר האופוזיציה עו״ד אהוד יובל לוי וד״ר ענת קלומל מתפו”ח ועילאי הרסגור-הנדין ופליאה קטנר ממרצ, לא הצליחה הקואליציה לגייס רוב לתמיכה בהצעת ראש העיר גם לאחר שיהודה בן חמו עצמו הוזעק מלשכתו על מנת למנוע הפסד. כשעלו להצבעה העברות תקציביות, ביניהן הגדלת תקציב הפרסום המנופח לכל הדעות, כך שהוצא ממנו תקציב הבולים והוא עומד כסעיף תקציב נפרד המגיע לכדי מיליון ש”ח, נזעקו חברי האופוזיציה וביקשו לברר מדוע דרוש תקציב נוסף לפרסום.

יו”ר סיעת מרצ, עילאי הרסגור-הנדין, שאל מדוע בשנת 2016 יש צורך בתוספת תקציב כה משמעותית לבולים, בעוד שלרוב תושבי כפר סבא ישנה נגישות לדואר אלקטרוני.

יהודה בן חמו הודה שהדבר מעורר אי נוחות, אך ביקש לאשר את ההעברה.

יו״ר האופוזיציה עו״ד לוי הציע שחברי האופוזיציה יתנגדו בהצבעה מאוחדת נגד ראש העיר והצעתו זכתה לתמיכת האופוזיציה וגרמה לדחיית הצעת ראש העיר.
בהצבעה התחוללה מבוכה לראש העיר, כשלא נמצאה תמיכה של חברי המועצה ברוב הדרוש לאישור ההעברות התקציביות.

לאחר כישלון הצעתו בועדה הכריז בן חמו על כי הנושא יובא באופן למועצת העיר ושם יבקש את אמון חבריו לאחר שנכשל בועדה.

יו״ר האופוזיציה עו״ד לוי
: פעולת האופוזיציה המאוחדת מנעה העברת תקציב לפרסום של ראש העיר שעה שהחינוך נמצא בשפל והמדרכות לא ראויות לשימוש.



יו״ר סיעת, מרצ עילאי הרסגור-הנדין:
“יש גבול לדרישות ההזויות כמו מיליון ש”ח לתקציב הבולים. לא יתכן שראש העיר ינהל את כפר סבא בחוסר יעילות כל כך ברור ואז יבקש מאיתנו לממן עבורו עוד פרסום באמצעות מכתבים יקרים שמופצים בדואר. גם אין שום סיבה שתושבי כפר סבא יממנו את מערך יחסי הציבור המוגזם. עיר ירוקה אמיתית צריכה לחסוך בנייר ובוודאי שלא לשלוח דפים באמצעות בולים. יש לרובנו כתובות מייל ודרכן ניתן ליצור איתנו קשר. אני שמח שהצלחנו לסכל זאת בוועדת הכספים”.

פליאה קטנר: “ראש העיר בעצמו היה מובך מנושא הבולים. התברר שהוא עצמו מקבל מכתבים בדואר מהעירייה, מה שמצביע על כשלי ניהול חמורים”.

ד״ר ענת קלומל, מומחית לסייבר, ציינה שנושא המידע כולו נמצא בפיגור לאחר רשויות אחרות שהשקיעו בהעברת מידע ומסרים לציבור באמצעים מתקדמים ולא בדואר נייר מודפס שרובו ככולו מושלך לפח עוד בתיבות הדואר.
 

בתמונה: עילאי הרסגור הנדין

ד"ר אמיר גבע, חבר בסיעת ראש העירייה ביקש להגיב לדברי לוי והרסגור :"התיאור הכוזב על התרחשויות שהיו ,כביכול, בישיבת ועדת הכספים של מועצת העיר – אמש – הגדישו את הסאה. הפרסום ב " השרון פוסט " הבוקר – הוא כוזב ומטעה. כתוצאה מאילוצים טכניים גרידא, התייצבו במועד תחילת הישיבה 8 חברי ועדה בלבד. 4 מהקואליציה ו 4 מהאופוזיציה. הדיון היה שגרתי בלבד . בעיקרו, דובר על אישור טכני של העברות מסעיף לסעיף בתקציב הרגיל ובתקציב הפיתוח של העיריה , ואין להן שום השפעה ממשית על ההוצאה העירונית הכוללת. כתוצאה משוויון הכוחות המקרי בין הנוכחים בישיבה, ניצלו 4 חברי האופוזיציה את " זכות ההצבעה " שלהם כדי לחסום אפשרותה של הועדה לאשר את הסעיפים הטכניים ולמעשה, העבירו טכנית את ההחלטה למועצת העיר שתתכנס ביום רביעי ותאשר – ללא ספק – את ההעברות הטכניות הללו. במסגרת הדיון, עלה נושא עלות "בולי הדואר " שהעריה נושאת בו על הפרק – כל הנוכחים ( לרבות ובעיקר ), ראש העיר – חיוו דעתם – כי יש צורך לחסוך בהוצאה הזו בעתיד ולהעביר ,ככל האפשר, דברי דואר ,לבתי תושבי העיר באמצעים שימזערו את העלויות. נושא זה לא היווה גורם מהותי בדיון ואף לא היה רלבנטי לגבי קבלת החלטה טכנית לכיסוי עלויות שכבר נגרמו. ההעברות מסעיף לסעיף בתקציב הפיתוח אושרו ברוב קולות. התקיים גם דיון על התוצאות הכספיות של העיריה בשני הרבעונים הראשונים שהיו מצוינות ואף דווחו בפרק הזמן המהיר ביותר, מעבר לנדרש בהנחיות. ועל כך – גזברות העיר שובחה. בשורה התחתונה – לא היה ולא נברא . האופוזיציה מתהדרת בנוצות לא לה. להערכתי המקצועית – המערכת הכספית של העיר שלנו ,בראשותו של הגזבר ,שגיא רוכל, מהוה מופת לניהול תקין וכולנו גאים על כך".

תגובות