שוברים קשירה בפורום מאג’די כפר סבא

 
זעזוע קשה היה מנת חלקם של חברי פורום מאג’די כפר סבא כאשר אירחו את עו"ד אדמית רוזנצוויט מהיחידה לסיוע משפטי במשרד המשפטים ואת רן רזניק פרשן "ישראל היום" ומי שחשף בקול ישראל בתכניתה של קרן נויבך את קשירתם ובידודם של פגועי ראש בבתי החולים הפסיכיאטריים – שערי מנשה, תל השומר ועוד.

במפגש היה אמור להשתתף גם פרופסור אבי בלייך מנהל לשעבר של בית החולים הפסיכיאטרי לב השרון ומי שעומד בראש המועצה הלאומית לבריאות הנפש. פרופסור בלייך חלה ולפיכך נבצר ממנו להגיע לפורום מאג’די.
עו"ד אדמית ורן רזניק תיארו תמונה עגומה, קשה ומזעזעת של חולים במחלות נפש הנקשרים במחלקות סגורות תקופות ארוכות ובנוסף חיים שנים בתנאי בידוד קשים ומזעזעים.

בעקבות הפרסומים הרבים בתכנית של קרן נוייבך בקול ישראל על התנאים הקשים של החולים בבתי החולים הפסיכיאטריים הגיעו כמה חברי כנסת לביקור בבית החולים הפסיכיאטרי הגדול בישראל בשער מנשה.
בין הבאים לביקור ח"כ יעל גרמן שרת הבריאות לשעבר שנדהמה לשמוע לראשונה על התמונה הקשה בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה.
בבית חולים זה מאושפזים כ800 חולים כאשר יש בו חולים בבידוד קשה 7 שנים! 10 שנים! בחדרי הבידוד אין מים זורמים ופרט למיטה אין בחדרי הבידוד דבר, עד כי החיים באותם חדרים גובלים בעינויים.

חברי פורום מאג’די מתחו ביקורת קשה ביותר על תנאי האשפוז של מקצת מהחולים הפסיכיאטריים.
המפגש המזעזע בנושא של חולי נפש נערך זמן קצר לאחר שנערך בפורום מפגש שהוקדש לילדי תימן האבודים.
העלאת שני הנושאים הקשים ביותר מהווים אבן דרך בפעילות פורום מאג’די שיקדיש מפגשים נוספים למצוקות קשות שהן מנת חלקם של משפחות בישראל.

תגובות