תת אלוף עופר וינטר:” יש בי עצב רב ואני נושא עמי כאב עצום על אובדן הבנים, על כך שכמפקד לא הצלחתי להחזיר אותם הביתה בשלום”

אמש אחר הצהריים התקיימה בבית העלמין הצבאי בכפר סבא אזכרה לזכרו של סגן הדר ז”ל, שנפל לפני שנתיים במבצע צוק איתן בעזה וגופתו טרם הוחזרה. בנוסף למאות בני משפחה, חברים, מכרים ואזרחים, הגיעו לאירוע גם השרים איילת שקד, צחי הנגבי ויואב גלנט, וכן שר הביטחון לשעבר משה יעלון, קרוב של משפחת גולדין.
 
גולדין נהרג גולדין נפל בדרום רצועת עזה בבוקר 1 באוגוסט 2014, שעה קלה אחרי שנכנסה לתוקפה הפסקת אש שעליה הכריזו ישראל וחמאס במהלך מלחמת צוק איתן. גופתו נחטפה ומוחזקת מאז ברצועה,
כמו גם גופתו של אורון שאול, שנפגע באסון הנגמ"ש בסג’עיה כמה שבועות קודם לכן בתחילת הפעולה הקרקעית.

האחות הבכורה איילת קאופמן אמרה בטקס: "הדר, היית מגדלור ועכשיו כשאתה לא כאן. פתאום המגדלור חסר. יש פער עצום, בלתי נתפס, בין הרצון לעמוד עם אחי באזכרה, באופן הכי אישי, משפחה פשוטה, לבין מצלמות ורדיפה אחרי שרים. זה פער בלתי נתפס והוא קורע אותנו. אנחנו נראים חזקים אבל זה קורע אותנו".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה שתפעל להחזיר את גופתיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול, שנפלו ברצועת עזה במבצע "צוק איתן" לפני כשנתיים "נותרה לנו משימה אחת. להשיב אותו הביתה יחד עם אורון שאול. אנחנו פועלים להחזיר את הדר הביתה כמסר לחיילינו ומעבר לכך לעולם כולו".

השר הנגבי הוסיף: "על כל אחד ואחת מאיתנו יש אחריות לזכור, להזכיר, להתייחד, להנציח ולהשיב את הדר ואת אורון שאול לקבר ישראל".

תת אלוף עופר וינטר, שהיה מפקד חטיבת גבעתי במבצע "צוק איתן", אמר כי גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול עדיין מצויות בידי האויב וכי צה"ל אינו משאיר לוחמים מאחור. תת-אלוף עופר וינטר, שהיה מפקד חטיבת גבעתי בצוק איתן: "זכיתי להכיר את הדר באופן אישי עוד טרם האירוע. אני גאה על הזכות שהייתה לי לפקד עליו. משפחת גולדין היקרה, יש בי עצב רב ואני נושא עמי כאב עצום על אובדן הבנים, על כך שכמפקד לא הצלחתי להחזיר אותם הביתה בשלום".בטקס משתתפים כמה משרי הממשלה ומשה יעלון, שהיה שר הביטחון בזמן המבצע.

אחיו התאום של הדר, צור גולדין: "לפני שנתיים בלילה אחד בסופו של מבצע צוק איתן התכנסנו כל המשפחה לשיחה בחדר של הדר ושלי. הדיון היה דיון על חוסן לאומי. היו ההורים שלי והדוד שלי בוגי, והשאלה מה טוב לעם ישראל בסופה של מלחמה קשה. באופן חסר תקדים ההורים הסכימו לקבל את מותו של הדר. הם הבינו שיש חיילים במלחמה ושמנסים לסחוט מדינה שלמה.

"אנחנו מתחזקים בכל פעם. מה מחזק אותנו? להגיע למילואים ולשמוע ‘אבא שלך נותן לי את ההשראה להמשיך’. מחזק לראות את הלוחמים שלך ואת המפקדים שכל כך הערצת. 67 נופלי צוק איתן, לא נלחמתם לשווא. אנשים חיים היום בשמחה בזכותכם. בחרתם בחיים ציבוריים ויש לכך משמעות. כל יום שעובר הוא יום שבו לא קיימתם – לא קיימנו כולנו – את חובתנו לאזרחים. אתם יכולים, כולנו מאחוריכם. אל תוותרו על מה שחשוב באמת. לא נוותר, וככה צריך לחשוב כל מי שאחראי להשבתך והשבת אורון שאול

אתמול הביעה המשפחה כעס על כך שאיש מחברי הממשלה לא הביע נכונות להגיע לטקס. המשפחה קוראת לציבור להגיע כדי לזכור ולהזכיר את הדר

בטקס שערכה העירייה בסיום טקס האזכרה ציין שמחה גולדין כשקולו בשלב מסוים השתנק מבכי וריגש את כל הנוכחים" האם עמדנו בכל ציפיותיו של הדר ובציפיות כל יתר ההרוגים במצע צוק איתן, התשובה היא לא. אנו כולנו יכולים להחזיר את הערכים למקומם המכון. טנו זוכרים את הלכידות שהייתה בצוק איתן ומבכים את מה שעברנו מאז. מסכסכים בין קבוצות שאמורות לצעוד יחד לפתרון, השרות הצבאי היה עבור הדר הכנה לחיים האזרחיים. עברו שנתיים, הדר ואורון עדיין בשבי החמאס אנחנו עדיין איננו יכולים להחזירם לקבר ישראל.
ישנה אמנה בין הלוחמים למפקדים ,ישנה ברית נצח בין ההורים להנהגת המדינה בשם הברית בין הלוחמים למפקדיהם ,אני מזכיר שצה"ל השאיר שתי גופות בעזה וברפיח בשם הברית בין ההורים להנהגת המדינה אני משביע אתכם שנביא את הדר לקבר ישראל ונעשה זאת בדרכו של הדר, איך נוכל להתלונן שהערכים האחרים אינם בעוז ובענווה לא נחת ולא נרתע נעשה זאת בשם ערכנו ,בשם התעוזה,בשם החרות בשם האור. לא עמדנו על הערבות הבסיסית שבין החיילים למדינתם, לברית שבין ההורים המגייסים כולנו זוכרים שצה"ל לא משאיר חיילים מאחור ומביא אותם הביתה בכל מחיר, ומצב. עברו שנתיים מדינת ישראל על הנהגתה נכשלת מלהביאם הביתה הרעות ההדדית נשחקת, וכל הערכים שהתחנכנו וחנכנו לאורם שהם תשתית קיומנו. הרעות שידענו לשמר ובעזרתה עשינו דברים מופלאים מתחילה בקשר,קשר שהוא החובה להביא את הבנים הביתה האם מנהיגנו מתעלמים מהקשר הזה מהחובה מהאמנה הזו?
אם חוב זו נשחקת, איך נשמור על הערכים האחרים? כדי לשמור על האחדות .אין ערך אחד יש מסכת של ערכים אם אנו מתרשלים בערל כל כך מרכזי היכן יהיו כל הערכים האחרים? איך נוכל להתלונן שהערכים האחרים אינם? הדגשנו את ערך עוז והענווה כי כל אחד יודע את הדבר הבסיסי הזה. לא ייתכן עוד שההנהגה לא תדע מהערבות הזאת כי זה בנפשנו. כולנו נדאג שההנהגה תפעל לפי הערכים שלא תפחד מפני החמאס שתעמיד את סולם ערכינו על פי הסדר הנכון ,שבראשו ערבות הדדית שלא תחשוש להכתיב לחמאס שלא תחשוש שלא תהסס שלא תתחשבן .אנחנו נחזיר את הערכים למקומם הראוי מהיום אנחנו מגויסים כל אחד יודע מה לעשות יודע מה בכוחו לעשות כל אחד יודע שאנחנו ביחד. כל אחד חייב לדאוג מהיום שמנהיגנו בכל רמה, ובכל דרגה לא ישכחו זאת. כל אחד יפעל בכל דרך ולא ירפה. כל חבר כנסת צריך לדעת שזה מה שאנו עושים כל שר צריך לדעת שזה תפקידו, וכמובן ראש הממשלה צריך להנהיג אותנו לקראת הפתרון. זה תפקידם לכך נבחרו, אנחנו אלה שנדאג שלא יכשלו".

בטקס שר שני שירים הזמר עידן עמדי.

תגובות