סכנה על המדרכה – 60% מדווים כי הם או אדם שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע על ידי אופניים חשמליים במדרכה

 
לפני כחודש, התחילו שוטרי אגף התנועה במבצע אכיפה ברחוב אבן גבירול בתל אביב כנגד רוכבי האופניים שרכבו על גבי המדרכה. פעולות האכיפה מגיעות לאחר עליה חדה במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים.
בסקר שערכה עמותת אור ירוק בעמוד הפייסבוק שלה, דיווחו 60% מהנשאלים כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע מאופניים חשמליים שנסעו על גבי המדרכה. עוד נמצא בסקר, כי 64% מהנשאלים טענו כי נסיעה של אופניים חשמליים על גבי המדרכות גורמת להם תחושת פחד, ו – 77% טענו כי יש לחייב רוכבי אופניים חשמליים בהוצאת רישיון.
על פי נתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016, רשמו שוטרי אגף התנועה כ-4,000 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים. בחלוקה לממוצע עולה כי בכל חודש (16 חודשים) נרשמו 250 דוחות בממוצע. בין העברות בגינן ניתנו דוחות לרוכבי האופניים חשמליים: נהיגה בחוסר זהירות, סטיות ונתיבים, שימוש באמצעי בטיחות, אי נקיטת אמצעי זהירות, אי ציות לרמזור, אי ציות לתמרורים, שכרות/סמים ועוד.

תל אביב צועדת בראש הרשימה עם 1,774 דוחות

בתל אביב יפו נרשמו 1774 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.
ברמת גן נרשמו 687 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.
בהרצליה נרשמו 415 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.
בחולון נרשמו 274 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.
בבת ים נרשמו 183 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.
בראשון לציון נרשמו 166 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.
בגבעתיים נרשמו 130 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.
בבני ברק נרשמו 90 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.
בנהרייה נרשמו 55 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2015 ועד ה-28 באפריל 2016.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הפרדת רוכבי האופניים והולכי הרגל הוא מהלך נכון שיחזיר את הביטחון להולכי הרגל במדרכה. במקביל לרשויות המקומיות ולמשרד התחבורה אסור להתעלם מהרוכבים ולכן חייבים ליצור שבילי אופניים רציפים באמצעות הפנית הקנסות שיתקבלו לטובת בטיחות הרוכבים. אסור להמתין לתאונה הבאה ולכן יש לקדם את העברת סמכויות האכיפה גם לפקחים כדי שאלו יסייעו לשוטרי התנועה בהשבת הסדר והביטחון למדרכות הערים".

על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי בשנת 2015 ארבעה בני אדם נהרגו בתאונת דרכים במעורבות בתאונות אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים. מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל עשרה מהרוכבים (9%) ומהולכי הרגל (11%) נפצע קשה ואנוש, 92% מהמאושפזים בגין תאונות אלו היו הרוכבים וכל הולך רגל שני שאושפז הוא ילד.

 

תגובות

תגובות