שאול דור, יו”ר ההסתדרות כפ”ס-הוד השרון, שלח מכתב חריף לשר הדתות בנוגע לניסיון לשלילת סמכויות ופיטורי כבוד הרב אברהם שלוש

 
במכתבו, פירט שאול דור את תולדות חייו של כבוד הרב אברהם שלוש שליט"א. בין היתר, ציין דור כי:"כבוד הרב נבחר בתחילת שנות ה – 60 לרבה הראשי של העיר כפר סבא- משרה בה הוא מחזיק עד היום בהצלחה רבה וכי "הרב הינו חתן פרס מפעל חיים של ההסתדרות במרחב השרון והוא ידוע כעילוי בתלמוד, אהוד מאוד על מגוון רובדי הציבור בכפר סבא בפרט והמדינה בכלל, הוא צלול וחד במחשבתו והינו אחד מהמובילים בעיר כפר סבא זאת ועוד כאשר מאמינים רבים סרים למרותו באהדה והערכה בשל היותו עילוי בתורה.
תרומתו המסורה ורבת השנים של כבוד הרב שלוש לרבנות בכפר סבא ולתושבי העיר לא תסולא בפז".

יצויין כי הפרשה נחשפה בלעדית בפורטל השרון פוסט( ראה כאן

עוד ציין שאול דור, כי בימים אלה, מצוי כבוד הרב באבל על אחיו (רבה הראשי של נתניה, הרב דוד שלוש ז"ל). במכתבו לשר הדתות, דור התייחס לעובדה כי לאחרונה נערכו חקירות יזומות ומקוממות כנגד כבוד הרב וכי הרב זומן לשימוע בטרם פיטורים בטענות על: "חוסר תפקודו של הרב, עקב מגוריו בירושלים". דור ציין כי: "כבוד הרב מתגורר בירושלים מיום היוולדו ויש לו דירה בכפר סבא מאז שהוא הרב הראשי של העיר". וכי: "ניסיונות קודמים להביא להפסקת כהונת הרב שלוש לא צלחו וזאת לאור העובדה כי הרב נהנה מהגנתם של הרבנים הראשיים של ישראל בכל התקופות". עוד הבהיר והדגיש דור, כי הניסיון לסיים את כהונת הרב נובעים ככל הנראה משיקולים פוליטיים ו/או מנימוקים זרים ובלתי עניינים, ועומדים בניגוד להוראות חוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות החלה על היחסים בין הצדדים ואף מנוגדות באופן מוחלט לחוק הרבנות הראשית לישראל, תש"ם-1980 ולחוק שירותי הדת היהודיים [נוסח משולב], תשל"א-1971 אשר לא מקנים למקורבי שר הדתות כל זכות לבצע את ההליך כפי שניסו לבצעו.

והוא מתנגד בכל תוקף לפיטורי הרב הראשי של כפר סבא כמו כן על הרב שלוש להשלים את תפקידו כמתחייב מאז בחירתו לתפקיד וכי "לא יעלה על הדעת שכבוד שר הדתות יושפע מגורמים אינטרסנטים אשר מנסים בכל דרך "להיפטר" מהרב, דבר המקומם מאוד את הקהילה המאמינה בעיר כפר סבא דור סיכם את מכתבתו שכל פגיעה או כל ניסיון לפגיעה במעמדו וברוממותו של כבוד הרב, תבלם במלוא האמצעים והעוצמה אשר עומדים לרשות ההסתדרות וזאת לאור המהלך שנעשה בהיותו מנוגד לכללי החוק" ואף ציטט את האמור בספר שמואל פרק כ"ה פסוק ו’ כי: "וַאֲמַרְתֶּם כֹּה לֶחָי וְאַתָּה שָׁלוֹם וּבֵיתְךָ שָׁלוֹם וְכֹל אֲשֶׁר לְךָ שָׁלוֹם." תוך תקווה שדבריו של דור יגיעו לאוזניו של שר הדתות והמנכ"ל האחראים מתוקף תפקידם על המועצות הדתיות והרבנות הראשית.
ממשד הדתות נמסר:"מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להגיב בנושא אל מול התקשורת. התהליך מלווה ע״י הלשכה המשפטית במשרד". 

תגובות