כתב אישום חמור הוגש הבוקר נגד ספיר ניסני המואשמת בגרימת מוות ברשלנות

כתב אישום הוגש הבוקר נגד ספיר ניסני בבית משפט השלום בפתח תקווה באשמת גרימת מוות ברשלנות.
נכון למועד הרלוונטי לכתב האישום, התגוררה הנאשמת עם אמה מרים ניסני ז”ל בביתן בכפר סבא.
במהלך השנים האחרונות, היו בין הנאשמת ומרים ויכוחים חוזרים ונשנים גם בנושא הקפדה על ניקיון וסדר הבית, וזאת לאור קפדנותה הרבה של מרים בנושא.

היבט זה בא לידי ביטוי גם בתחום הבישול, כאשר למרים הייתה ביקורת רבה כלפי הנאשמת, לפיה הנאשמת לאחר שבישלה, נהגה להותיר את אזור שיש המטבח  מלוכלך, לרבות בתבלינים שונים בהם עשתה שימוש לתבשיליה.

על רקע זה, החל ממועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, הרחיקה מרים מהנאשמת את כל התבלינים, בכך שנעלה אותם בחדר הארונות (להלן: “חדר הארונות”) אשר מצוי בחדר השינה שלה בסמוך למיטתה והותירה בחזקתה את המפתח לדלת חדר הארונות.

בין מיטתה של מרים לחדר הארונות וקיר החדר קיים מעבר צר לאורך המיטה, והגישה אל חדר הארונות היא דרך מעבר זה

ספיר ניסני

בתמונה: ספיר ניסני. מואשמת בגרימת מוות ברשלנות

בשעת לילה, במהלך השינה, נהגה מרים באופן גלוי למקם המפתח לחדר הארונות במראשות המיטה מתחת לכרית עליה הניחה ראשה אשר הגישה אליה אף היא דרך המעבר הצר.

בכמה הזדמנויות עובר לאירוע המתואר בכתב האישום, בשעות לילה, ניסתה הנאשמת להתגנב לחדר השינה במטרה ליטול המפתח ממקום הימצאו מתחת לכרית, כדי לפתוח את חדר הארונות ולקחת לעצמה תבלין איתו רצתה לבשל, אך מרים התעוררה וסיכלה הדבר.

במהלך התקופה האחרונה, החלה הנאשמת להתעניין בתחום הנטורופתיה והתזונה, ובכלל זאת, נהגה לעתים לרקוח תבשילים ניסיוניים שונים, לעתים בשעות הלילה המאוחרות בהן המטבח היה פנוי.

ביום 21.4.16, בשעה 01:10 או בסמוך לכך, בבית, נשכבה מרים לישון במיטה בחדר השינה בעודו חשוך.
במקביל לכך, ניגשה הנאשמת למטבח הבית, לצורך רקיחת תבשיל נטורופתי ניסיוני אותו הגתה, אשר מרכיביו הם שמן ומלח.
הנאשמת העמידה על הכיריים סיר לתוכו שפכה כמות רבה של כליטר שמן, אותו חיממה ובחשה ברציפות.

לאחר כעשרים דקות, במהלכן חיממה את השמן לטמפרטורה גבוהה מאוד ביקשה הנאשמת להוסיף לתבשיל מלח דק.
לצורך כך, החליטה הנאשמת לנסות להתגנב לחדר השינה החשוך, לצעוד בו במעבר הצר הסמוך למיטה, ליטול את המפתח מתחת לראשה וכריתה של אמה, לפתוח באמצעותו את חדר הארונות, ולקחת ממנו את המלח הנחוץ לה, מבלי שמרים תתעורר ותשים לב לכך.

כיוון שעל פי הבנתה של הנאשמת ערבוב מתמיד של השמן היה חיוני לשמירה על ערכו התזונתי של התבשיל המיועד, וכיוון שרצתה להשלים ההתגנבות בגיחה אחת כדי להפחית סיכויי תפיסתה על ידי מרים, החליטה הנאשמת לקחת עמה את הסיר עם השמן הרותח לעבר המלח, במקום להביא המלח לעברו.

בטרם צאתה להתגנבות באופן זה, לרגע קל, התלבטה הנאשמת בינה לבין עצמה בדבר, נוכח מודעותה לסיכון הבטיחותי הניכר הכרוך בדבר.

בשלב זה, בשעה 01:34, התקשר אל הנאשמת בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים ארוכים של נתק בין השניים, והנאשמת החליטה שלא לענות לשיחה זו. התרחשות זו גרמה לנאשמת סערת רגשות, אשר הסיחה דעתה מן ההתלבטות.

הנאשמת, נטלה את הסיר בו השמן הרותח, החזיקה אותו באחת מידיות הפלסטיק שבו באופן רעוע ובלתי יציב באמצעות יד שמאל בלבד תוך כדי השענת ידית הפלסטיק השנייה שבו על בטנה, במקביל ערבבה באמצעות כף את השמן הרותח באמצעות ידה הימנית, וצעדה כך אל חדר השינה.

עם הגעתה לחדר השינה, כדי שמרים לא תתעורר ולנאשמת תתאפשר ההתגנבות, לא הדליקה הנאשמת את אור חדר השינה אלא הסתפקה בתאורה חלשה שיצרה אלומת אור שהגיעה מהמטבח, נכנסה כך אל חדר השינה בעודו חשוך, וזאת אף מבלי להתבונן היטב לעבר מכשולים אפשריים בכלל ועל הרצפה בפרט, או לנקוט בכל פעולת זהירות מתבקשת ומתחייבת אחרת.

או אז, עם כניסתה לחדר השינה, נתקלה הנאשמת בשואב אבק רובוטי אשר היה מונח אותה עת על הרצפה ואשר בו לא הבחינה, מעדה לפנים לכיוון המיטה, ואיבדה אחיזה בסיר בו השמן הרותח, אשר חלק ניכר מתכולתו נשפך ישירות על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של מרים.

כתוצאה מכך, נגרמו למרים כוויות קשות ועמוקות מדרגה שנייה ושלישית בקרקפת, פנים, שתי עיניים, שפתיים, צוואר, גפיים עליונות, חזה, סך הכל במעל 30 אחוזים משטח גופה; וכן כוויות בתוך קנה הנשימה, אליו חדרו נתזי שמן רותח.

הנאשמת הדליקה מיד את נורת חדר השינה, נבהלה למראה מרים, הבהילה את מיידית לחדר המקלחת, וניסתה לטפל בה על ידי התזת מים קרים על גופה.

בהמשך לכך, בשעה 01:56, הזעיקה הנאשמת שירותי מגן דוד אדום, ובשעה 02:25, לאחר טיפול ראשוני שניתן לה במקום, פונתה מרים על ידי צוות מגן דוד אדום למרכז הרפואי תל השומר.

בשעה 02:39, הובאה מרים למרכז הרפואי תל השומר במצב אנוש של סכנת חיים, ושם עברה טיפול חירום ראשוני לרבות החייאה על ידי אינטובציה בגרון.

זמן קצר לאחר מכן, הורדמה והונשמה מרים בעקבות מצבה הרפואי ולצורך טיפולה הרפואי.
מרים נותרה מאושפזת, מורדמת ומונשמת כאמור, עד אשר ביום 19.6.16, בשעה 16:20, נפטרה כתוצאה מקריסת מערכות, עקב שוק ספטי לו גרמה הסתבכות כוויותיה הקשות.

במעשיה המתוארים לעיל, גרמה הנאשמת ברשלנות למותה של מרים.

ואלה פרטי הרשלנות המיוחסים לנאשמת:

הנאשמת לקחת עמה את הסיר עם השמן הרותח לעבר המלח, במקום להביא המלח לעברו;
הנאשמת לא הדליקה את אור חדר השינה, ונכנסה כך אל חדר השינה החשוך, וזאת אף מבלי להתבונן היטב לעבר מכשולים אפשריים בכלל ועל הרצפה בפרט, או לנקוט בכל פעולת זהירות מתבקשת ומתחייבת אחרת;
הנאשמת לא הבחינה בשואב האבק אשר היה מונח אותה עת על הרצפה וכך נתקלה בו;
הנאשמת פעלה באופן המסוכן המתואר כאשר היא אינה מרוכזת עקב סערת רגשות;
הנאשמת פעלה באופן המסוכן בהכירה את עצמה כאדם מסורבל ומגושם, הנוטה אף לחוסר ריכוז.

המאשימה מודיעה בזאת, כי קיימת אפשרות לפיה יתבקש בית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל, אם יורשע בתיק זה.

 

תגובות