סדנאות קונדיטוריה – מתחילים דווקא בקינוחים…

 
היום, יותר מאי פעם, אנשים רבים רוצים להגשים חלום ולשכלל את תחביב האפייה שלהם. חלקם מעדיפים להתנסות לבד, להיעזר באינטרנט או באדם קרוב שיודע לכשף את תנור האפייה ואחרים מחפשים סדנאות אפיה שונות שיקדמו אותם לרמת האפייה הבאה.

למה לי ללמוד במסגרת סדנה?

אם אתם רוצים שמישהו יבקר את הטכניקה שלכם כך שקרום הטורט ייצא דק ופריך ושכבות העוגה יצאו קלילות ומרפרפות (fluffy); אם אתם רוצים שמישהו יוכל לענות על השאלות שמטרידות אתכם, כמו "מהו תפקיד הביצים באפייה?"; אם אתם כמהים למלא את החסר בידע שלכם, ובעיקר אם אתם משתוקקים לשהות בחברת אנשים שאוהבים לאפות כמוכם – אזי סדנאות קונדיטוריה הן התשובה המתאימה לכם.

לאיזו חוויה אוכל לצפות מסדנת אפייה?

אנשים שהשתתפו בסדנאות אפייה מדווחים על התרומה של הסדנה ליכולת להעשיר ולשכלל את מלאכת האפייה שלהם. הסדנה יכולה לגרום אושר רב למשתתפים כשהיא מאפשרת להם לעסוק במשהו שהם מאוד אוהבים ולהשתפר בו ולהיות מוקפים באנשים בעלי עניין משותף.

יחד עם זאת, לא פעם מדובר בקורסים מאתגרים שנמשכים לדוגמה שישה חודשים ומתקיימים מספר פעמים בשבוע בשעות הערב וכוללים גם הכנת עבודות גמר. לא משימה קלה לאוהבי אפיה שעובדים במשרה מלאה ועוד עם ילדים קטנים בבית.
לכן, טוב שתחום הקונדיטוריה בישראל מציע אפשרות להשתתף בסדנאות אפיה חד פעמיות, שבהן אפשר ללמוד למשל להכין מקרונים במשך 3.5 שעות או לעצב עוגות באופן יצירתי במשך 5 שעות בלבד – כל זאת, מבלי להתחייב ללימודים רציניים יותר שעלולים להפוך למשימה בלתי אפשרית.

האם להתמקד באפייה או בקישוט?

שני מונחים משמשים בתחום הקונדיטוריה – baking ו-pastry – האם יש הבדל ביניהם?
ובכן, ברוב המקרים ה"baking" משמש כמטריה שתחתיה מצטופפים כל הדברים שקשורים למעשה האפייה, כולל מיומנויות ה-baking וה-pastry.

אחרי הכול, שני המונחים הם בעצם שני הצדדים של אותה מטבע. כל אחד כולל ערכה של מיומנויות שמובילה ליצירת עוגות ולחמים נהדרים, ובעיקר מנות שקשורות לקינוחים.

אבל, בעצם מדובר בשתי תפיסות נפרדות – שתיהן נדרשות כדי להפוך אתכם לקונדיטורים בעלי הכשרה, אבל יש אפשרות להתמקד באחד מהם ולהתמחות בו. Baking כולל את ה"בשר" האמתי של האפיה ואילו ה-pastry את האומנויות שבה.

ה-baking כרוך ביצירת:
לחם
בצקים
עוגיות
לחמניות מתוקות
עוגות
טורטים
לחמניות

ה-pastry עוסק רק בקישוטים עצמם:

מיומנות זו דורשת יד אומן ולא מעט מעודנות. מדובר בשוקולד שמקשט את משטח העוגה, בפרחים עשויים מסוכר ולפעמים גם בתפיחה מעודנת של מרנג מוצלח.

לסיכום, כשאתם מחפשים סדנאות אפייה, וודאו שהסדנה מציעה את מה שאתם מחפשים. קורס שמתמקד רק ב-baking בוודאי ידלג על המורכבויות הקטנות שהופכות את הקינוח לכיפי וקליל. קורס שמתמקד ב-pastry אולי לא יעסוק במיומנויות שנדרשות כדי לאפות עוגות במטבח תעשייתי.

אם אתם מחפשים רק את האחד או האחר, זה נהדר, ואולי תצליחו לחסוך לעצמכם זמן וכסף על ידי התמקדות בהיבט אחד בלבד. אם אתם רוצים לרכוש השכלה קולינרית מקיפה, וודאו שגם ה-bakery וגם ה-pastry, נמצאים במוקד הסדנה.


תגובות