מועצת העיר סירבה להניף את דגל הגאווה. יהודה בן חמו יצא לפני הדיון וחזר מיד אחריו

 
דגל גאווה? חפשו בערים השכנות. מועצת העיר הורידה מסדר היום את הצעתה של סיעת מרצ להניף את דגל הגאווה ברחבת העירייה, כפי שנעשה השנה בערים ברחבי הארץ. עילאי הרסגור-הנדין: מדובר בפשיטת רגל מוסרית של הנהגת העיר

בישיבת מועצת העיר האחרונה עלתה לדיון הצעתם של חברי סיעת מרצ, עילאי הרסגור-הנדין ופליאה קטנר, להניף את דגל הגאווה על אחד מהתרנים ברחבת הכניסה לעירייה. השנה תלו עיריות רבות דגלים ואף פרסמו זאת בגאווה. הגדילה לעשות עיריית רעננה ופרסמה מודעות המזמינות את הציבור לשלל אירועי גאווה ברחבי העיר.

לאחר פניית אגודת הלהט"ב ופנייתו של עילאי הרסגור-הנדין במכתב אישי לראש העיר, הסכימה העירייה לתלות שלט בכניסה לעיר לרגל חודש הגאווה, אך המשיכה בסירובה לתלות את הדגל. במרצ מעריכים כי הדבר קשור להבטחות חשאיות שניתנו לרבנים או לשותפים קואליציוניים לפיהן לא יונפו דגלי גאווה בתחומי העיר.

מכתב נוסף ליהודה בן חמו שלח עילאי הרסגור-הנדין לאחר הטבח במועדון הלהט"ב באורלנדו, בו הוא ביקש לשים את המחלוקות בצד והודיע כי יסיר את הצעתו מסדר היום אם ראש העיר יורה על הנפת הדגל. לאחר שלא קיבל תשובה גם על המכתב השני, לא נותרה ברירה וסיעת מרצ העלתה את הנושא לדיון.

לפני תחילת הדיון יצא יהודה בן חמו מאולם המועצה וחזר ממש לאחר שהסתיים. במהלך הדיון אמר עילאי הרסגור-הנדין כי "אסור לנו לשדר מסר כאילו הארון הוא מקום בטוח יותר, אסור לנו לשדר מסר כאילו ערים אחרות הן מכילות יותר – עלינו לתת תחושת ביטחון וסולידריות תמיד, כל הזמן כל השנה". הוא הרים את דגל הגאווה והציע לצביקה צרפתי שניהל את הישיבה לחסוך את זמן הדיון ולתלות ביחד את הדגל על התורן.

חברת מועצת העיר פליאה קטנר (מרצ) סיפרה על כך שלאות הזדהות עם הקהילה היא עצמה חברה באגודת הלהט"בים וכי בעברה היתה העורכת של פורטל איגי – ארגון הנוער הגאה.

כשניסתה מנכ"לית העירייה להתגונן ולטעון שהעירייה תומכת באיגי, ענה לה הרסגור-הנדין שיש לתמוך בקהילה בגלוי ובראש חוצות ולא רק בחדרי חדרים. לדבריו "אסור להחביא את הקהילה".

לאחר שלא ניתן כל הסבר לסיבה שבגללה העירייה לא מסכימה להניף את הדגל, הצביעה מועצת העיר נגד ההחלטה. היחידים שתמכו בהנפת הדגל היו חמשת חברי האופוזיציה: עילאי הרסגור-הנדין, פליאה קטנר, יובל לוי, ענת קלומל ואתי הדנה.

עם חזרתו של יהודה בן חמו לאולם המועצה לאחר סיום ההצבעה, פנה אליו עילאי הרסגור-הנדין עם הדגל וביקש להניפו ביחד, אך בן חמו בחר להתעלם ולעסוק כהרגלו בחתימה על ערימת מכתבים שהיתה מונחת על שולחנו.

צביקה צרפתי ממלא מקום ראש העיר החל לתקוף את הרסגור ולטעון נגדו :"אתה אדם חסר רגשות". 

לצפייה בדיון:
https://www.youtube.com/watch?v=BIRASO0eoCI

צילומים: תומר דואק 


תגובות

תגובות