הישג אדיר לעיריית הרצליה: ההחלטה על הרחבת דן אכדיה הוחזרה ע”י ביהמ”ש לוועדה המחוזית

 
הישג לעיריית הרצליה ולוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעתירה שהגישו נגד ההחלטה לאשר את הרחבת מלון דן אכדיה. בדיון שהתקיים ביום שני השבוע קבעה שופטת ביהמ"ש המחוזי, ד"ר דפנה אבניאלי, כי העתירה מתקבלת והדיון בנושא מוחזר לוועדה המחוזית.

על פי התוכנית, שעיריית הרצליה מתנגדת לה, יתווספו למלון דן אכדיה עוד 1,325 חדרים – גידול של יותר מפי 6! לעומת המצב כיום, וכן הוספת שטחים לשימושי מסחר, בהם מרכז כנסים, בתי עסק ומסעדות. כלומר, מדובר בשינוי מהותי של המצב הקיים, אשר יביא להקמת מפגע סביבתי ותחבורתי משמעותי בקו ראשון של חוף הים.

עיריית הרצליה הגישה את העתירה, לאחר שבחודש פברואר השנה דחתה ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה את הערעור שהעירייה הגישה בנושא.

בפסק דינה כתבה השופטת בין השאר "הוועדה המקומית בהרכבה הקודם, תמכה בהתלהבות ניכרת בתכנית, שהוגשה להפקדה על ידה בשנת 2012. למעשה, עד לבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2013, קיבלה התכנית את ברכת הוועדה המקומית וראשת העיר דאז, גב’ יעל גרמן, חרף התנגדויות מטעם התושבים, שנדחו ברובן על ידי הוועדה וגם על ידי בית המשפט. לאחר הבחירות וחילופי הגברי בראשות העיר, שבמסגרתם מונה מר משה פדלון לראש העיר, חל שינוי מהותי בעמדת העירייה ובעמדת מועצת העיר בהרכבה החדש".

עוד ציינה השופטת כי "הוועדה המחוזית כשלה במילוי חובתה לאסוף נתונים ולקיים דיון ענייני בנושא העומס התעבורתי שייווצר עם אישור התכנית להרחבת מלון דן אכדיה. מדובר בתכנית שהשלכותיה על ציבור המבקרים במלון ובחוף הים כמו גם השלכותיה על תושבי האזור, מחייבים בדיקה קפדנית ומציאת פתרונו, טרם אישור התכנית".

כזכור, מאז שראש העיר משה פדלון נכנס לתפקידו, אחד הנושאים הראשונים שעמדו על סדר יומו היה המאבק בתוכנית הרחבת מלון אכדיה. עם קבלת החלטת בית המשפט היום מסר משה פדלון כי "אני מברך על החלטת בית המשפט המחזיר את התוכנית אל שולחן המתכננים. לא ייתכן כי על קו חוף הים הפתוח של הרצליה תקום מפלצת בטון". פדלון הדגיש ואמר כי "הרחבת המלון מהווה החרבה של איכות הסביבה ושל איכות החיים של כלל תושבי הרצליה, לא רק אלו הגרים על קו החוף. שכן מלון בסדר גודל שכזה, המהווה אבן שואבת לאלפי כלי רכב ביום עלול היה ליצור קטסטרופה תחבורתית לכלל באי מערב העיר ומשתמשי כביש החוף".

פדלון מסר עוד כי הוא מצר על כך שהחלטה בסדר גודל שכזה לא נבחנה לעומק באמצעות סקרים תחבורתיים ולא נבדקה התאמתה למציאות של שנת 2020. פדלון הבהיר כי "חשוב לי להדגיש, אני בעד פיתוח התיירות בעיר ועידודה, אבל הכל צריך להיעשות במידתיות, תוך פגיעה מינימלית בתושבי העיר – לכשתוחזר התוכנית לוועדה המחוזית יעשה הכל על מנת להחזירה לשולחן התכנון בוועדה המקומית כך שבית המלון שייבנה בעתיד יהיה מידתי ומותאם לתנאי הסביבה".

מ"מ וסגנית ראש העירייה הממונה על תיק התחבורה, מאיה כץ, ציינה: "החלטת בית המשפט היום היא תוצאה של מאבק עיקש שאנו מנהלים מזה כשנתיים על מנת למנוע אסון תחבורתי. אני מברכת על קבלת טענותינו ודרישתנו לערוך את כל הבדיקות המקיפות והמקצועיות הנדרשות באזור על מנת שלא תהווה פגיעה באיכות חייהם של תושבי הרצליה".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא הבהיר כי "עיריית הרצליה ניהלה מאבק נחוש שנועד למנוע את הפגיעה בתושבים ובקו החוף, ואני שמח שבית המשפט הבין את גודל הבעיה שהייתה נגרמת לעיר אילו אושרה התכנית". 


תגובות

תגובות