איתמר מחפש משפחה מאמצת – שתפו

איתמר (שם בדוי) מחפש משפחת אומנה: איתמר הוא תינוק בן חצי שנה. אמו סובלת ממחלה קשה המונעת ממנה לטפל בו, וזהותו של אביו אינה ידועה. איתמר הינו בנה היחיד של אמו. מזה כמה חודשים שוהה איתמר במרכז חירום של משרד הרווחה וממתין למשפחה חמה שתוכל לקלוט אותו לביתה.

.הגורמים המטפלים מספרים עליו כי הוא תינוק מתוק, חייכן ותקשורתי. איתמר(שם בדוי) ישן שנת לילה רצופה ומתעורר פעם אחת במהלך הלילה לאכול. בשלב זה מתקשה להחזיק את ראשו אך מתפתח היטב. הוא נהנה מאוד ממגע ומצליח לבטא את רצונו בתשומת לב.

אנו מחפשים משפחה חמה ואוהבת, אשר תוכל להעניק לאיתמר בית ותסייע לו להתפתח ולצמוח כשאר בני גילו. איתמר חווה אובדן של דמויות משמעותיות זמן קצר לאחר לידתו, ועל אף מסירותם ואהבתם של גורמי הטיפול, הם אינם מהווים חלופה למשפחה יציבה בה יוכל לגדול.


"ערב חשיפה" למשפחות אומנה מתוכנן ביום שני 6.6.2016 בשעה 19:30 בכפר סבא, מעון הדרים, רחוב קבוצת ל"ג 4
בתכנית:

· משפחת אומנה מיוחדת תשתף בחוויות המלוות את תהליך האומנה, בחסד, בסיפוק ובנתינה המלווים את התהליך.

· צוות הארגון יפרט מי מלווה את המשפחה ומה מעגלי התמיכה הסובבים אותה.

· נציגת משרד הרווחה תפרט אילו ילדים מגיעים למשפחות אומנה ומה תהליך הקליטה שלהם.

האחים מחפשים בית

כבר מעל שנה שוהים שני אחים בני 8,4 בבית ילדים וממתינים למשפחה חמה שתיקח אותם לביתה. אביהם של הילדים שוהה במאסר ממושך, ואמם שהתקשתה בגידולם פנתה לשירותי הרווחה על מנת למצוא עבור הילדים מסגרת משפחתית חלופית. לאחר כחצי שנה בה שהו בבית הילדים ביקשה האם לשוב ולגדלם בביתה, כאשר בפועל לא מצאה את הכוחות וביקשה להחזירם למסגרת חוץ ביתית. החזרה לבית הילדים היוותה משבר עבור הילדים, שייחלו לשוב ולהתייחד עם אמם.

הגורמים המטפלים בבית הילדים מספרים על בן ובת יפים, מתוקים וחכמים אשר כמהים לקשר ולאהבה. האחות הגדולה מתפקדת ומשתלבת היטב, ואילו האח הצעיר מתקשה להתמודד עם הפרידה מאמו ומילדים נוספים שעזבו את המעון ונוהג לבקש מהמטפלת שלו שתמצא עבורו בית ומשפחה. האחים קשורים זה לזו ונוהגים לשחק יחד על אף פער הגילאים ונוכחותם של ילדים נוספים. האחות הגדולה נוהגת לחבק את אחיה ומקריאה לו סיפורים לפני שעת השינה. במובנים רבים היא תופסת עצמה אחראית לאחיה הצעיר ולוקחת על עצמה תפקידים שאינם תואמים את גילה.

בשל הקשר המיוחד בין האחים אנו מחפשים משפחה שתוכל לקלוט את שניהם ולמנוע מהם פרידה כואבת וטלטלה נוספת על אלו שחוו בחייהם הקצרים. ילדים אלו זקוקים למשפחה יציבה, סובלנית ובעלת חוסן, אשר תוכל לסייע בשיקום אמונם הפגוע.

ליצירת קשר אנא מלאו פרטיכם בקישור המצורף או התקשרו למספר04-9129550

studiodeshe.com/clients/ednm/lp/

א.ד.נ.מ אומנה- הזדמנות להעניק הזדמנות

א.ד.נ.מ הינו ארגון ייחודי אשר פועל זה קרוב ל 30 שנה, מתוך תחושת שליחות ואחריות כלפי האדם כאינדיבידואל וכלפי החברה הישראלית כולה, ומספק שירותים איכותיים הקשורים בטיפול, שיקום וקידום אוכלוסיות עם מוגבלויות וילדים ונוער בסיכון, בשיתוף ופיקוח משרד הרווחה והשירותים החברתיים, משרד החינוך ומשרד הבריאות.

לאחרונה בחרה בנו ממשלת ישראל להיות שותפים בניהול והובלה של הרחבת מעגל משפחות האומנה אשר ישמשו בית אמיתי לילדים ונוער הזקוקים לכך, במשימה שהוגדרה כמשימה לאומית. מחקרים מראים כי ילד או נער אשר יושם באומנה, סיכויו לקיים חיים מלאים בעלי משמעות גדלים באופן משמעותי.

משפחת אומנה הנה משפחה המקבלת אל חיקה ילד שאין בפניו אפשרות לגדול לצד הוריו כתוצאה ממגוון מצבי סיכון או עקב סביבה משפחתית שאינה בטוחה לו. לצערנו הרב, מספר משפחות האומנה בישראל עדיין קטן והנושא אינו חשוף מספיק בפני קהל היעד הפוטנציאלי – משפחות בעלות בסיס ערכי מוצק אשר עשויות להוות משפחות אומנה. לפיכך, משימתנו בשלב הראשון היא איתור ומיון משפחות אשר ייתכן ויראו באומנה אתגר משמעותי והזדמנות ליצור שינוי בחברה, במשפחה ובמציאותו של הילד, על מנת להעניק לו סיכוי לחיים טובים ויציבים. מעגל הנתינה והקבלה המתחולל במשפחה הקרובה והמורחבת יוצר בהכרח שינוי מהותי בחיי הילד, וברוב גדול של המקרים משפר ומעמיק את הקשר המשפחתי הקיים. השלב השני בפעילותנו קשור במיון קפדני של המשפחה, קליטת הילד בחיקה וליווי מקצועי צמוד למשפחה ולילד לאורך כל תקופת האומנה, אך לשם כך אנו שואפים לקלוט מספר גדול של משפחות איכותיות.


תגובות

תגובות