ערב הוקרה מרגש נערך למתנדבי אמבולנס המשאלות של מד”א

 
אמבולנס המשאלות הוא מיזם מיוחד של מד"א שהוקם בשנת 2009 ששם לו למטרה למלא משאלות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות ושיכולת הניידות החופשית שלהם אבדה. לשם כך, האמבולנס המיוחד מותאם לנוחות החולה ולמצבו הרפואי, כדי שחווית המשאלה תהיה מושלמת ככל הניתן.

במהלך השנים סייע אמבולנס המשאלות של מד"א בהגשמת משאלותיהם של מאות חולים שכללו בין היתר הגעה לאירועים משפחתיים, מסעות פרידה ממקומות מעברם של החולים ואפילו משאלות שנראים לרובנו טריוויאליים כמו הגעה לחוף הים .

אתמול נערך ערב הוקרה מיוחד ל-50 חובשים ופאראמדיקים של מד"א מכל רחבי הארץ המתנדבים בפרויקט אמבולנס המשאלות. במהלך הערב העביר מר נועם פיזם, הפסיכולוג הראשי של ביה"ח תל השומר הרצאה על הגישה הפסיכולוגית בעת טיפול בחולים סופניים ולאחר מכן חולקו תעודות הוקרה למתנדבי אמבולנס המשאלות של מד"א ול-4 בנות השירות המתנדבות במוקד אמבולנס המשאלות ואחראיות על תיאום המשאלות והוצאתן לפועל.

לאחר סרטון מיוחד שהציג את המשאלות האחרונות שהגשימו במד"א, עלתה לבמת הנאומים גם
עירית שמואל שאמבולנס המשאלות של מד"א הגשים את משאלתו של אביה מרדכי לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לפני מספר חודשים, והפליגה בשבחו של הפרויקט המיוחד: "אבא זכה לפניות של עשרות אנשים מעברו והוא קיבל אהבה עצומה בזכות המיזם ופרסומו. אחרי המפגש פיתחתי את התמונות ועשיתי לו תמונה גדולה שהוא תלה במוסד הסיעודי והוא מראה את האלבום החדש לכולם. אנשי מד"א שעבדו איתנו מאחורי הקלעים ובאירוע עצמו היו פשוט מדהימים. הם שאלו אותי אם אחרי בית ראש הממשלה הוא ירצה לבקר בעוד מקום וביקשתי שייקחו אותו לכותל והם עשו זאת בצורה מדהימה. הזיכרון הזה ילך איתנו לאורך שנים. הפרויקט הזה הוא פרויקט מדהים שנותן לאנשים שחיים חיים קשים של סבל טעם חדש לחיים ואני חושבת שצריך לתת לכמה שיותר אנשים את הזכות לקחת חלק בפרויקט הזה".

חובש בכיר במד"א יצחק אנגל, מתנדב מרחב ירושלים ומתנדב גם באמבולנס המשאלות: "היה ערב מצוין וחיובי. אמבולנס המשאלות מביא לסיפוק שאין לתאר בכלל ועבורי זוהי זכות גדולה לקחת חלק במיזם המבורך הזה. ממש לא מזמן לקחנו חולה סופני כבן 60 מביתו ברחובות לאחד הקיבוצים ליד טבריה, הוא רצה כל כך לחזור הביתה לקיבוץ ולא יכול היה לעשות זאת ולראות אותו חוזר לנופי ילדותו היה מרגש בצורה שקשה לתאר".

יונת דסקל האחראית על אמבולנס המשאלות במד"א ויוזמת הערב: "אני רוצה להודות לכל מי שלוקח חלק בערב המיוחד הזה בפרט ובמיזם אמבולנס המשאלות בכלל. נפלה בחלקו היכולת להגשים משאלות של אנשים, זה לא מובן מאליו ואני מקווה שנמשיך להגשים ביחד עוד חלומות של רבים".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אמבולנס המשאלות הוא פרויקט ייחודי ומיוחד לא רק במד"א אלא במדינת ישראל בכלל. עשייה מיוחדת זו והחסד אותו אנו עושים עם החולה ומשפחתו קשורים בקשר הדוק עם הערכים ההומניטריים עליהם מתבססת פעילות מד"א. הפעילות המבורכת המתבצעת על ידי הצוותים באמבולנס מקלה על הסבל האנושי של החולים ומאפשרת להם לחוות אירועים משפחתיים בצורה מכובדת ולבקר במקומות עליהם ספק אם יכלו להגיע לבדם. ברבות השנים זכינו להגשים את משאלותיהם של מאות חולים ואפשרנו למשפחותיהם מספר שעות של אושר ונחת הרחק מהמוסדות הרפואיים והטיפול המתמשך. במידה לא מבוטלת הגשמנו את משאלות המשפחות שזכו להיות שוב עם יקיריהם לעיתים בפעם האחרונה. בזכותכם אנו יכולים להיענות לכל בקשה, לכל משאלה, בכל מקום ובכל זמן ולהביא מזור לנפשם של החולים ומשפחותיהם. בשם מגן דוד אדום אני מבקש להודות לכם על פעילותכם והתנדבותכם באמבולנס המשאלות ולחזק את ידכם בעשייה הברוכה".


תגובות