טריאתלון נשים הרצליה יוצא לדרך

 
אירוע הספורט הגדול ביותר לנשים בישראל, הטריאתלון ע"ש תמר דבוסקין, יוצא לדרך בפעם ה-23 . זה קורה בשבת, ה-28 במאי, בחוף אכדיה דרום (טיילת הרצוג), כאשר צפויה השתתפות של כ-1,500 נשים מגיל 8 ועד 80 אשר ישחו, ידוושו וירוצו תחת הסיסמה "כל אחת מנצחת".

את הטריאתלון מקדמים משרד התרבות והספורט, וכן משרד התיירות, עיריית הרצליה, החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה, העמותה להעצמת נשים בספורט, איגוד הטריאתלון ועוד. האירוע יסוקר השנה גם ע"י כתבות ספורט מארה"ב, גרמניה ואוקראינה וחלקן גם ייטלו חלק בתחרות.

טריאתלון נשים הרצליה כולל מקצים ליחידות ולשלשות וגם מקצה אולימפי. מתחמי התחרות יהיו במסלול מאובטח, שייסגר במיוחד עבור האירוע.

הטריאתלון יכלול ארבעה המקצים:

ילדות ושלשות: שחייה – 200 מטר, אופניים 4 ק"מ, ריצה 1 ק"מ.

ספרינט קצר ושלשות: שחייה – 500 מטר, אופניים – 10 ק"מ, ריצה 2.5 ק"מ.

ספרינט ושלשות: שחייה – 750 מטר, אופניים 20 ק"מ, ריצה 5 ק"מ.

אולימפי ושלשות: שחייה – 1500 מטר, אופניים 40 ק"מ, ריצה 10 ק"מ.

בנוסף, יהיו מקצים מיוחדים למשתתפות בפארה-טריאתלון.

בטריאתלון ישתתפו נשים במגוון הקשת של יכולות, כולל נשים עם אתגרים פיזיים וכאלו שמעולם לא עסקו בספורט, המשתתפות הן בגילאים שונים: ילדות, נערות ומבוגרות. יחד הן ייקחו חלק באירוע שהוא ספורטיבי, אך בעיקר חוויה נשית משותפת יוצאת דופן.

טריאתלון נשים מתקיים לזכר תמר דבוסקין, חיילת כבדת שמיעה וספורטאית בנשמתה, אשר נהרגה בעת אימון אופניים.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון אמר: "הרצליה שמחה לתת במה לשותפות הנשית העוצמתית שמתקיימת במסגרת הטריאתלון ובכך לאפשר למשתתפות בו לבטא את עצמן ולהגיע למיצוי אישי של יכולותיהן".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ציין כי "עיריית הרצליה חרתה על דגלה את קידום והעצמת נשים ופועלת לאורך כל השנה, באמצעות מינהל נשים ויחידות נוספות, על מנת לתת לנשים כלים להתפתח ולהתקדם".

תגובות