תלמידי כיתות ט’ בחט”ב ‘בר לב’ קיימו מסע בעקבות לוחמים

תלמידי שכבת ט’ בחט”ב ‘בר לב’ ערכו לפני חופשת חג הפסח את המסע השנתי שלהם במסגרתו נחשפים הילדים לתפקידם ולפועלם של לוחמים בארץ ישראל. הפרויקט מלווה בתפיסה כללית של אהבת וכבוד האדם כערך עליון הבאים לידי ביטוי בפעילות אקטיבית לטיפוח ושימור שבילי הארץ ועשייה למען השכבות החלשות.

המסע החל במפגש בית ספרי של התלמידים בהווה ובוגרי בית הספר עם חנה, אמו של החייל אביב אייזיק ששיתפה את התלמידים בתחושותיה כאם שכולה. בהמשך יצאו התלמידים לאזור רצועת עזה וביקרו בחץ השחור, שם עברו הדרכה מקב”ט האזור וקיבלו מעט פרספקטיבה על החיים ביישובי עוטף עזה והתמודדותם עם המצב הביטחוני. התלמידים פגשו את אבי פרחן, אזרח שהגיע ראשון לטנק הפגוע של אביב איזק שנהרג בעת הפעולה. לאחר מכן פגשו בני נוער מביה”ס של המועצה האזורית שער הנגב ושאלו אותם על התמודדותם עם המצב הביטחוני באזורם. ביום השני למסע המשיכו התלמידים בסיוע לקהילה בכך שיצאו לקטיף ב”לקט ישראל” כשכל התוצרת שנקטפה נתרמה למשפחות נזקקות. לאחר מכן פעלו התלמידים בניקוי “שביל ישראל” באזור פלמחים.

בשלב האחרון למסע חזרו התלמידים לכפר סבא וצעדו לאורך רחוב ויצמן עד לבית הקברות הצבאי, שם נערך טקס קצר. משם המשיכו לטקס סיום של בית הספר בו ציינו את החיבור בין הערכים שנרכשו במסע לרעיון ההנצחה הפעילה. כמו כן, בבית הספר הוקמה כיתת לימוד בחצר ביה”ס שמהווה מקום הנצחה לזכר נופלי החטיבה, בסמוך נשתלו עצים לזכרם של החייליים. במהלך המסע נחשפים התלמידים לכוחה הגדול של הקבוצה, מרגישים תחושת שליחות, לומדים מהו שיתוף פעולה ומהווים דוגמה אישית ואידאלית לבני גילם.

מסע ‘כולם בשביל אחד’ מתקיים זה השנה השלישית בחטיבת בר לב. במסגרתו מקבלים התלמידים ערכים של ראיית האחר והענקת יחס של הפרט אל הכלל, כל זאת במסגרת של תרומה לקהילה. בנוסף ניתנים לתלמידים ערכי היסוד והסבר על ערכיו של צה”ל.

מנהל בית הספר נפתלי אסף : “במסגרת הפעילויות החינוכיות בבית הספר אנו מקנים חשיבות רבה לאהבת הארץ, לנתינה לקהילה ולקשר הבין אישי, תוך אמונה כי כך נחנך לאזרחות פעילה ורגישות לאחר. קבוצות התלמידים אשר התנדבה למסע זה, היא שותפה פעילה ומשמעותית בארגון המסע וביישומו בפועל של הרעיון”.

 

תגובות