מכת יתושים בכפר סבא: העירייה מגבירה ההיערכות

לאחרונה התקבלו פניות התושבים בדבר הימצאותם של היתושים בבתי מגורים, גינות משחק וגינת נוי. מדובר ביתוש הנמר האסיאתי, המאופיין בצבע שחור ופסים לבנים, גורם למטרדי עקיצות קשים לבני אדם בעיקר בשעות היום. היתוש הנ”ל דוגר במקווי מים קטנים פתוחים וסגורים. מחזור חייהם של היתושים, מתחיל בסביבה מימית, כאשר הנקבה מטילה ביצים מופרות במקווה מים. לאחר מס’ ימים בוקעים זחלי היתוש וחיים במים. כל תלונות התושבים שמתקבלות, מטופלות מידית ע”י מנטר ומדביר מוסמך.

לדברי ראש העירייה, יהודה בן חמו: “האגף לאיכות הסביבה עושה לילות כימים על מנת למגר את נגע היתושים, שהוא לכל הדעות נגע הפוגע באיכות חייהם של התושבים. אין מדובר כאן בפתרונות קסם אלא בפעילות עקבית שדורשת השקעת משאבים רבים. אני פונה לתושבים ומבקש מהם להירתם למאבק ולסייע לגורמים העירוניים בייבוש מוקדי מים בחצרות הפרטיות, במרפסות וגגות הבתים. רק פעולה משותפת תסייע להתמודד עם נגע היתושים”.

רעיה סבירסקי, סגנית מנהל אגף איכות הסביבה ומנהלת מחלקת רישוי עסקים ותברואה מונעת
: “מכת היתושים הינה בעיה כלל אזורית, והעירייה עושה מאמצים רבים על מנת למנוע מטרד. יש לזכור כי חלק מהיתושים יכולים להגיע לכפר סבא ממרחק של 30 ק”מ. בימים אלו עיריית כפר סבא תגברה את צוותי הניטור וההדברה אשר עורכים פעולות ניטור והדברה במידת האפשר להקטנת כמות היתושים הבוגרים.

מהעירייה נמסר:”אנו פונים אל הציבור בבקשה להימנע מהשקיית יתר המביאה להצטברות מקווי מים קטנים, ולייבש כל מקום שיש בו מים עומדים שלא לצורך. אנו בעירייה עומדים לרשותכם בכל עת, טלפון מוקד 106 , 24 שעות ביממה או דרך המייל.


 

תגובות