נחשו מה הם הפירות והירקות הכי פופולאריים בקרב ישראלים? הפרטים בפנים >>

לקראת יום העצמאות, מפרסם היום מרכז וולקני את תוצאותיו של סקר חדש הקובע מהם הפירות והירקות הנתפשים “הכי ישראליים”, מהם הירקות והפירות האהובים והשנואים ביותר. המחקר נערך על ידי מכון TNS עבור מרכז וולקני והשתתפו בו 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה

להלן ממצאי המחקר:

עגבנייה הוכתרה בתואר “הירק הישראלי ביותר” – על פי 44.4% מהישראלים.
אבטיח הוא “הפרי הישראלי ביותר” בקרב 36% מהגברים לעומת פירות ההדר הפופולאריים ביותר בקרב 42% מהנשים.
עגבנייה גם פופולארית במיוחד בקרב גילאי 50 ומעלה, שמרביתם (56%) טוענים שהיא הירק היחידי שאין לו תחליף.
חסה היא הירק הישראלי בעל המרקם הכי נעים, על פי 20% מכלל הגברים .

במסגרת סקר חדש של מרכז וולקני, נשאלו ישראלים, מהו הפרי או היקר הכי ישראלי בעיניהם, העגבנייה מככבת בראש התוצאות עם 44% מכלל המדגם.

54% מהסקרים השיבו כי הם מעדיפים את העגבנייה שלהם בסלט, לעומתם 17.9% השיבו כי הם אוהבים לאכול את העגבנייה כמו שהיא ואילו 11% אוהבים את העגבנייה בצורת רוטב.

33% מכלל המדגם מציינים כי הם נוהגים לשלב ירקות בכל ארוחה במהלך היום, ככל שנגוון ונקפיד לאכול ולכלול יותר צבעים וירקות כך נקבל אוכל עשיר יותר בוויטמינים ומינרלים.

עוד נשאלו הנסקרים מה הם הכי פחות אוהבים בפירות והירקות, 17% מהנסקרים השיבו שאינם אוהבים את פעולה הקילוף. נתון מעניין נוסף, 6% מהנסקרים יעדיפו לוותר על אכילת פירות וירקות בגלל עודף המיציות שלהם. עוד עולה מהסקר כי פירות וירקות בעלי ריח עז כמו לדוגמא פירות הדר, יהיו הכי פחות פופולאריים בקרב ישראלים רבים.

תוצאות מפתיעות נראו בקרב הישראלים כאשר נשאלו באיזו תדירות הם אוכלים פירות וירקות, 33% בלבד טענו כי הם משלבים ירק אחד לפחות בכל ארוחה, נתון משמח הוא שרק 2% מתוך כלל המדגם לא אוכלים ירקות כלל ואילו 46% אחרים טענו כי הם אוכלים בוודאות ירק אחד ביום.

לדברי מנהל מכון וולקני, פרופ’ יורם קפולניק,: “תוצאות הסקר מרשימות מאוד ואף מעודדות שכן להבדיל משנים קודמות, ניתן לראות שיפור בצריכת הירקות והפרות בקרב הישראלית. חשוב לזכור שצריכת פירות וירקות לא רק הכרחית למערכת החיסונית של הגוף אלא שחלקם אף מונעים ומפחיתים את הסיכוי לחלות במחלות כמו לב וסרטן

אודות מינהל המחקר החקלאי – מרכז וולקני:
מינהל המחקר החקלאי – “מרכז וולקני מציין השנה 95 שנה להיווסדו. המכון הינו המוסד הממלכתי המרכזי למחקר חקלאי בישראל והוא נמנה עם מרכזי המחקר החקלאי הידועים בעולם. הפעילות המחקרית החקלאי במכון מתמקדת בתחומים רבים: גידולים מוגנים, זנים חדשים של פירות וירקות פרחים וצמחי נוי, טיפול בתוצרת טרייה לאחר קטיף, מציאת חלופות ידידותיות לחומרי הדברה, מערכות הדברה משולבת, חקלאות באזורים צחיחים, ועוד.

תגובות