רוני בריק בפורום מג’די

רוני בריק נשיא קבלני ישראל בהרצאה בפורום מאג’די כפר-סבא ביום שישי האחרון: עיריות שלא ילכו לקראת הקבלנים, יאלצו הקבלנים לא לבנות באותם ערים.

עוד מדבריו של בריק:

הבאת קבלנים זרים זה הזוי ואין צורך בהם. באשר למחסור בפועלי בנין אמר בריק כי אם יאפשרו לפועלי בניין מיהודה ושומרון להישאר להתגורר בשטח ישראל זה יביא לתנופה וזירוז הבנייה.

בריק מתח ביקורת על תוכניות השר לשעבר יאיר לפיד שהצעתו מע”מ אפס על בנייה היא הצעה טובה אך המימוש היה כושל. שר השיכון לשעבר אורי אריאל דאג בעיקר לבנייה בהתנחלויות.

בריק סבור שמכירת דירות “במחיר למשתכן” בהצעת השרים כחלון וגלנט עוזרת למקצת אנשים שזכו בהגרלה בעפולה בעוד אלפי אנשים שלא זכו בהגרלה חזרו עצובים לביתם בסיום ההגרלה.

אם יתנו קרקעות לקבלנים הם יבנו דירות בתקציבים נמוכים 600,000 – 800,000 ₪ ויענו על הצרכים של ציבור גדול שמתקשה היום לרכוש דירות כאשר קבלנים רוכשים קרקעות משלמים מיסים כבדים וכו’… דבר שמייקר מאד את הדירות לנזקקי דיור.

הבנקים מתקשים לתת משכנתאות מאחר ובנק ישראל מבקש לשמור על יציבות הבנקים ומגביל את הבנקים.

ארגון קבלני ישראל מתכננן פעילות עניפה של הכשרת ישראלים לתפקידי מנהל עבודה בעקבות המחסור החמור של מנהלי העבודה בנוסף למחסור החמור של פועלי בניין למקצועות רטובים.

כאשר אריק שרון ביקש לקדם בניית דירות הוא התיר הבאת 100,000 פועלי בניין. היכן תואם שרון ב- 2016?

נשיא הקבלנים מתכנן לאפשר לרוכשי דירות שיש בדירתם החדשה נזילות וליקויי בניה לדרוש בוררות ולמנוע דיונים של שנים בתביעות בבתי המשפט.

הינחה את המפגש עמירם מילר חבר הנהלת עירית כפר-סבא ומ”מ יו”ר הועדה לתכנון הבנייה.

 

תגובות

תגובות