אלהמברה: עולם בטוח עבור ילדים, ללא סמים וללא אלכוהול

 
ערב יום רביעי האחרון, התכנסו באודיטוריום של בנין אלהמברה, בתל אביב, מעל 130 בני נוער ומבוגרים, לציון את יום הבריאות העולמי, בסימן של "עולם בטוח עבור ילדים, ללא סמים וללא אלכוהול". יחודו של האירוע בכך כי הינו מאחד כוחות של ראשי ערים ומועצות, ארגונים שונים, מתנדבים, תנועות נוער, מוסדות חינוך, ואנשי ממשל ביצירת חזית משותפת שנאבקת בנגע הסמים והאלכוהול.

מר באדי אבו ריש, סגן ראש מועצת ירכא, אורח הכבוד של הערב, והדובר הראשון, דיבר על החשיבות של חינוך למניעת שימוש בסמים, על חשיבות הנוער בפעילות זו, וברך על שיתוף הפעולה של ירכא עם "ישראל אומרת לא לסמים".

כבכל שנה, עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" בחסות המרכז לסיינטולוגיה, מעניקה מגן לאדם שפועלו הינו יוצא דופן בתחום של המאבק בנגע הסמים. השנה המגן הוענק למר מאיר שרעבי, אשר פועל מעל עשרים ושש שנים בתחום המאבק בנגע הסמים בהן גם שמונה שנים בתחום של טיפול ושיקום של מכורים במסגרת הרשות למלחמה בסמים. כיום שרעבי עובד עם אסירים בתוך בתי הסוהר, במקביל לתפקידו כמתאם רווחה, אגף רובעים ושכונות, עיריית תל אביב.

הרצאתה של עורכת הדין והמורה רחלי כדורי, הייתה מרתקת. רחלי כדורי יו"ר הוועדה לחינוך ומשפט בלשכת עורכי הדין, עומדת בראש ארגון "נוער פורץ גבולות, התנהגות שומרת חוק" הפועל בתוך מערכת החינוך. מטרת הארגון היא לתת לילדים כלים על מנת שלא יפלו לתוך מלכודת הסמים. הילדים פוגשים ערכה שבה מוצגים הסמים האמתיים ומכשיר "ינשוף" ומקבלים הסבר על ספיגת הסם בגוף. התכנית המוטמעת במערכת החינוך כוללת גם לימוד של התחום הפלילי והאזרחי. רחלי כדורי סיפרה בין היתר על חוויותיה האישיות בעבודה עם ילדים אשר גרמו לה לחפש דרכים לעזור להם ולמנוע מהם להגיע לשימוש בסמים.

הרצאה מרתקת נוספת, שהתרכזה בעיקר בסמי פיצוציות ובסם הקנאבוס הסינטטי, הועברה על ידי מר רועי עידן. רועי עידן, רב סמל מתקדם במשטרת ישראל, מפקד בסיס משטרה "הפארק הלאומי" ובעברו איש מחלק הנוער, פועל כיום רבות בתחום זה בקהילה, בהתנדבות, ומעביר הרצאות לבני נוער. המצגת והסרטים שהוצגו במהלך ההרצאה, עוררו שאלות בקהל, אשר נענו במקצועיות רבה על ידי מר עידן.
הנחה את הערב מר גבי שדה, זמר אופרה בינלאומי ידוע, ששם לו למטרה להגיע לילדים ובני נוער עם הידע של קמפיין "האמת על הסמים". גבי שדה, הפועל בהתנדבות כמרצה של עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" הגיע כבר לאלפי ילדים, בני נוער וחיילים בהרצאות וסדנאות שהוא עשה בכל הארץ. עוד ליוו את הערב, הזמרת קאלי ריבלין בשירת ג’ז שסחפה את הקהל, והזמרת שלי אברהם שסיימה את הערב בשיר המרגש "הלוואי", שלא הותיר אף אחד אדיש. האורחים יצאו עם המסר שישראל אומרת לא לסמים ולאלכוהול.

חינוך למניעת שימוש בסמים ואלכוהול

הפתרון הטוב ביותר לבעיות הסמים והאלכוהול הוא חינוך. הרבה ממה שילדים שומעים על סמים ברחובות למעשה מגיע אליהם מאלו אשר מוכרים אותם.
עמותת "ישראל אומרת לא לסמים" פועלת בשיתוף פעולה עם הארגון העולמי "המוסד לעולם ללא סמים", ומשתמשת בתכנית "האמת על הסמים" אשר תורגמה ל- 17 שפות והופצה ל- 188 מדינות.
עם 25 שנות ניסיון במניעת שימוש בסמים, תכנית "האמת על הסמים" פונה לכל אחד, אם באופן אישי, או דרך תקשורת המונים. כיום, 1200 ארגונים ממשלות וסוכנויות לאכיפת החוק משתמשים בחומרים של "האמת על הסמים", ברחבי העולם.

מיזם "האמת על הסמים" הינו אחד המיזמים הלא ממשלתיים הגדולים ביותר בעולם להסברה על סמים. תחילתו באמצע שנות ה-80 , כאשר ארגון הסיינטולוגיה והחברים בו הקימו את התנועה הציבורית האירופאית "אמור לא לסמים, אמור כן לחיים", בהשראת מייסד הסיינטולוגיה ל.רון האברד אשר הכיר בבעיית הסמים כאחת הבעיות הבוערות ביותר בחברה של ימנו. לימים, הפעילות התרחבה, ובשנת 2006 הוקם "המוסד לעולם ללא סמים", ארגון חילוני ללא מטרות רווח. מטרת הארגון להפיץ חומרים חינוכיים למניעת שימוש בסמים ואלכוהול בלבד, ולפתח חומרים חדשים, על מנת להתמודד עם האתגר של השינוי המתמיד במגמות השימוש בסמים.

תגובות

תגובות