חשיפה בלעדית: הנקמה הצפויה של בן חמו בהרסגור הנדין >>>

כצפוי וכמו שהוא רגיל עם כל מי שמעז להעביר ביקורת או לצאת נגדו : בן חמו התעצבן שגם הסגן עילאי הרסגור הנדין הצטרף לסגן השני איתן צנעני ורוב חברי הקואליציה בנושא דבורה עומר ושלל סמכויותיו הבוקר

המשבר הקואליציוני בשיאו: לאחר המאבק שהוביל יו”ר סיעת מרצ בעיר, עילאי הרסגור-הנדין, חזיתית מול ראש העיר ולאחר שהחליט לתמוך בהוריי בית הספר של דבורה עומר התגבר המשבר בין ראש העירייה וסגנו.

הרסגור: “נבחרתי תוך הבטחות לבוחריי, ואעשה הכל על מנת לייצג אותם יהיו ההשלכות אשר יהיו”.


עילאי הרסגור הנדין

דרמה במועצת העיר בכפר סבא, סיעת מרצ בקואליציה נמצאת כעת מחוץ לקואליציה, וזאת לאחר משבר ארוך מאד בין סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין, לבין ראש העירייה, יהודה בן חמו.

הפיצוץ התחיל במאבק שהוביל הרסגור-הנדין נגד חוסר השקיפות בתוכנית המתאר. כזכור, בן חמו לא שיתף את חברי המועצה ואת סגניו בתוכנית המתאר שניסה להעביר ומרצ הרימה קול צעקה בתוך הקואליציה ביחד עם חברי מועצה נוספים כנגד המהלך שנגמר בסופו של דבר בהסכמות ושינויים הדדיים בתוכנית.

הרסגור-הנדין לא הרפה במשך חצי שנה וביקש שוב ושוב את נוסח תוכנית המתאר, שנמסר לידיו רק זמן קצר לפני ההצבעה, ומאז חלה החרפה קשה ביחסים עם ראש העיר.

בשבועיים האחרונים החלו משברים חדשים להתפוצץ וזאת לאחר שסיעת מרצ אימצה את עמדת ההורים בבתי הספר לגבי הכשלים במערכת החינוך ולקבלת חוות דעתם של הורי דבורה עומר לגבי השינויים בבית הספר, מה שלא מצא חן בעיני בן חמו.

כל אותו הזמן עמדה ברקע סוגיית הפעלת התחבורה הציבורית בשבת. לאחר שעיריית הרצליה הודיעה שתפעיל על חשבונה אוטובוסים לים בסופי השבוע, דרש עילאי הרסגור-הנדין הפעלת שירות דומה על ידי עיריית כפר סבא. זאת בנוסף להסכם הקואליציוני שקבע כי יש לפעול למען הסדרת קו מוניות שירות, קו שתוכנן לפרטי פרטים ע”י הרסגור-הנדין, אך בקשה להפעלתו לא הוגשה למשרד התחבורה למרות ההתחייבות הברורה. משביקש הרסגור-הנדין שוב ושוב בשם סיעת מרצ את פתרון העניין בישיבות ראש העיר וסגניו, הפכו הישיבות בהדרגה לקשות יותר ויותר, עד הפיצוץ שאירע לפני ההצבעה על תוכנית המתאר, פיצוץ שלאחריו ביטל יהודה בן חמו את כל הישיבות עם סגנו.

השבוע, לאחר שנחשפה פרשת ההפרדה בחדר היולדות בבית החולים מאיר ברחבי התקשורת, דרש יו”ר סיעת מרצ, עילאי הרסגור הנדין, לפעול בנושא ואף שלח מכתב זועם למנהל בית החולים, אך מנהל בית החולים קיבל גיבוי מראש העיר מה שהרתיח את סיעת מרצ.

בימים האחרונים ביקש הרסגור-הנדין חזר על דרישתו לקדם את מהלך התחבורה הציבורית בשבת. בן חמו, אשר מרח את הבטחותיו בנושא תחבורה ציבורית בשבת, החליט להחליט. בשיחה שקיים היום עם הרסגור הנדין החליט ראש העיר לקחת ממנו את הסמכויות.

עילאי הרסגור-הנדין לא מוכן לוותר. גם בלי הסמכויות הוא מתכוון להמשיך להיאבק ויהיו ההשלכות אשר יהיו: “הבטחתי לבוחריי שאעשה הכל על מנת להגשים את הדרך שאני וסיעת מרצ הובלנו בבחירות. בחרנו בדרך הקשה: כניסה לתוך הקואליציה על מנת להשפיע מבפנים. במשך כמעט חצי קדנציה הובלנו מאבקים חריפים בתוך הקואליציה. פעלנו על מנת להוביל את העיר הזאת לדרך אחרת, גם כששמו בפנינו מכשולים. אך ישנם רגעים בהם לא ניתן עוד לעמוד מנגד ואי אפשר להתפשר. הבהרנו שלא נוותר על עקרונותינו גם במחיר פיטוריי וכך עשינו. סיעת מרצ בראשותי תמשיך לשרת את הציבור מהאופוזיציה”. 

סיעת מרצ הוציאה הודעה לעיתונות ובה נכתב:”ראש העיר יהודה בן חמו שלל הבוקר את סמכויותיו של הרסגור – הנדין לאחר שהתעקש במשך זמן רב וגיבה את דרישות התושבים להמנע מבניית קומה שלישית בבית הספר דבורה עומר, וקיום הבניה במהלך שנת הלימודים.

במשך תקופה ארוכה הרסגור הנדין עמד בהתעקשותו לקיום ההבטחות אותן הבטיח לבוחרים בזמן הבחירות: קיום תחבורה ציבורית בשבת, פלורליזם דתי ומתן מענה לכל הזרמים, כולל הרפורמי, הקונסרבטיבי והחילוני, חברה שוויונית ללא גזענות ושקיפות וניהול תקין. בכל הנקודות האלו עלו מחלוקות בין סגן ראש העיר לראש העיר והקרע הגיע לשיאו בסיפור דבורה עומר.

בעבר, הרים הרסגור הנדין פרוייקט תחבורה ציבורית בשבת שהוצנע על ידי העירייה ודוברות העירייה, בהוראת ראש העיר. כך, נוצר מצב בו הייתה תחבורה ציבורית בלילות שישי למוקדי הבילוי המרכזיים בעיר, אך תושבים לא ידעו על כך. כמו כן, במשך תקופה ארוכה ביקש הרסגור הנדין חשיפה של תוכנית המתאר העירונית, הקובעת את תכנון העיר לעשרות השנים הקרובות, עוד לפני ההצבעה על התוכנית, אך הדבר נמנע ממנו ומחברי המועצה במשך זמן רב, עד לרגע האחרון.

קרע נוסף התרחש כאשר נודע על ההפרדה בין יהודיות לערביות במחלקת היולדות בבית החולים מאיר. הרסגור הנדין שלח מכתב למנהל בית החולים בדרישה להפסקת המצב הגזעני. ראש העיר טען כי כלל לא מדובר בגזענות ויצא נגד דרישותיו של הרסגור הנדין.

עילאי הרסגור הנדין וסיעת מרצ בראשותו תמשיך לפעול למען העיר ותושביה. התעקשותו של הרסגור הנדין מול ראש העיר, תוך ידיעת המחיר הגבוה שייאלץ לשלם, היא חלק מעמידתה האיתנה של מרצ כפר סבא למען עיר פלורליסטית ושקופה”. 

 

תגובות