שאול דור, יו”ר ההסתדרות בכפר סבא/הוד השרון:”מי הם החוצפנים ששלחו הודעות הפחדה לסייעות הגנים של יול”א בהוד השרון ?”

ציטוט חלקי של ההודעה שנשלחה לסייעות :”במהלך היום ינסו להיכנס לגנים אנשים מההסתדרות לא להכניס אותם. ……. הם מנסים לבוא ולתחקר את הגננות והסייעות שלהם בדבר תנאי השכר שלהם . לא מאושר”… סוף ציטוט…

יו”ר ההסתדרות שאולי דור “ברצוני להודיע לכלל הקוראים והמעסיקים במדינת ישראל שמניעת התארגנות עובדים זאת עבירה פלילית הכוללת אחריות אישית, רק לאחרונה מנכ”ל בכיר במדינת ישראל הורשע ונקנס במאות אלפי ש”ח .
“בשעה טובה ומבורכת הוקם וועד פעולה לעובדי מוסדות החינוך בעיריית הוד השרון לאחר שקרוב ל 100% מעובדות גני יול”א חתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות הכללית בכוונתנו להכריז באמצעות עו”ד בועז אורמן רכז האיגוד המקצועי בהסתדרות מרחב השרון והאיש שעמד כחומה בצורה מאחורי ההתארגנות על תחילת מו”מ לצורך שיפור זכויות תנאי הסייעות בהוד השרון. נאמר לי כי יו”ר הדירקטוריון משה חנוכה הוא בעל יוזמה ואיש רציני ומוכשר המסוגל ויכול להתחיל את המו”מ יחד עם וועד הפעולה של המוסדות וההסתדרות ולהביאו להצלחה. אם כך הדבר יחד נגיע להסכם המטיב עם כלל עובדי מוסדות התרבות”. 

הזכות להתאגדות

סעיף 33 לחוק הסכמים קיבוציים קובע כי: “…לכל עובד הזכות לפעול למען התארגנות עובדים בועד עובדים ובארגון עובדים, להיות חבר בועד עובדים ובארגון עובדים ולפעול במסגרתם…. מעביד לא יפטר עובד, לא ירע תנאי עבודה של עובד, ולא יימנע מקבלה של אדם לעבודה, בשל אחד מאלה:
1. חברותו או פעילותו בארגון עובדים
2. פעילותו לצורך הקמה של ארגון עובדים
3. המנעותו מהיותו חבר בארגון עובדים או הפסקת חברותו בארגון עובדים
4. חברותו בועד עובדים או פעילותו בועד עובדים הפועל במסגרת ארגון עובדים…”

“התפתחות חברתית תקינה המתבססת על דמוקרטיה מחייבת את קיומו של החופש להתאגדות. חופש ההתאגדות הינו אחת מזכויות האזרח בכל מדינה דמוקרטית, המבטא את זכותו של כל אדם להצטרף לארגון קיים או להקימו ולפעול לטובת העובד במסגרתו. מטרתו של ארגון העובדים הינה הגנה על זכויות עובדים תוך ניהול משא ומתן קיבוצי וכן יסוד הסכמי עבודה עם מעסיקים. איגוד עובדים יכול לפעול מתוקף סמכותו באמצעות כלים ייחודיים שידוברו בהמשך. איגוד העובדים הינו למעשה הכלי האפקטיבי ביותר להגנה על זכויות העובדים. “התאגדות עובדים הינה דרך משותפת ועצמאית, סולידרית ובעלת פוטנציאל גבוה לאכיפת זכויות העובדים. על פי החוק, זכותו של כל עובד להתאגד וישנו איסור פגיעה בזכויותיו של העובד, בקידום בעבודה ובהטבות ותשלומים שונים עקב חברותו באיגוד העובדים, פעילותו למען הקמת ועד עובדים או הימנעותו מחברות ופעילות בוועד העובדים”. 
 

תגובות