לאחר חודשי מאבק ארוכים 500 הורי דבורה עומר זוכים לתמיכה רחבה וגיבוי מהקואליציה: במקביל בן חמו מקבל מכתבים קשים ביותר ממהורים על התנהלותו

מאז תחילת השבוע משגרים ההורים ממאבק דבורה עומר בכפר סבא מכתבי תוכחה לבן חמו בו הם מבהירים לו ללא כחל וסרק מה דעתם על התנהלותו כראש עירייה “ראש העיר שלום, זוכר? אני השקופה מאתמול. לא ענית לי. חבל, דווקא חשבתי שאולי נמשיך בהכרות .
אתה תספר לי למה אתה הורס לי את החיים? אני אספר לך איך מרגישים ילדים והורים אשר ביום אחד מתהפכת עליהם הקערה”, כותבת הלה אחת האימהות “כנראה ככה זה כשאתה שקוף. אף אחד לא רואה אותך. כבר חודשים אני מנסה לקבל ממך תשומת לב, ואתה? כלום. מתעלם. שולח מולנו את כל בכירי העירייה, את הדרג המקצועי, את הפקחים ואפילו את המשטרה. ואתה? כלום, מתעלם.
גררת אותנו לבית המשפט, שלחת את כל המי ומי, ואתה? כלום. מתעלם. ישבו שם הורים כואבים, דואגים ואתה? כלום מתעלם. מבחינתי זה היה דיון על חיים ומוות. החיים של הילדים שלי ! אבל למה שזה יטריד את מנוחתך? למה שתטריח עצמך עד לוד? אתה? כלום, מתעלם.
“”חודשים אתה מתעלם מאתנו. אנחנו לא זבובים! אנחנו קהילה, אנחנו תושבי העיר, אנחנו בוחרים, אנחנו הורים, אנחנו בני אדם.
“הזלזול שאתה מפגין כלפינו, ההתעלמות. תתעורר, חיי ילדים מונחים על הכף !

600 ילדים בגילאי 6-12 יושפעו מהחלטה שרירותית אחת.
600 ילדים שעסוקים בבניה במקום לעסוק בלימודים ומשחקים.
600 ילדים אשר לומדים על בשרם שיעור מיותר באזרחות
600 ילדים שאמורים לשרוד 6 שנים במרחב צר ומסוכן שאתה אחראי על בנייתו!
600 ילדים אשר משלמים וישלמו על אוזלת היד של העיריה שאתה עומד בראשה
600 ילדים אשר ישלמו על תכנון לקוי ולא הגיוני של מבנה בית ספר
600 ילדים אשר יעברו יום יום במרחב גאומטרי משתנה (כפי שאמר האדריכל) ולא במסדרון
600 ילדים אשר יעברו יום יום במסדרון חד סיטרי (כפי שאמר יועץ הבטיחות) ולא במסדרון
600 ילדים אשר יעברו יום יום במסדרון לא מובהק (כפי שאמר המהנדס)
600 ילדים שבסך הכל מבקשים בית ספר בטוח, בטיחותי, מרווח ונעים עם כיתות, מסדרונות וחצר.

למה מה שברור מאליו, מה שכל ילד זכאי לו בכפר סבא, למה זה כל כך קשה בדבורה עומר?”. 
עוד נכתב לבן חמו "ראש עיר יקר, חשבתי שאחרי למעלה מ 40 שנה בהם אני תושבת העיר, כדאי שנכיר. אני תושבת העיר, נולדתי בעיר, גדלתי בעיר, משפחתי גרה בעיר וגם אני בחרתי לגדל את ילדי בעיר. אני משתייכת ל"שקופים", לשותקים, לאלו שכל כך קל להתעלם מהם:
אלו שמשלמים ארנונה בזמן גם כשהיא עולה ועולה ללא תמורה, אלו ששותקים בפקק כל בוקר שעה ביציאה מהעיר
אלו ששותקים כאשר מערכת החינוך צונחת בדרוג הארצי, אלו ששותקים כשהעיר יקרה, צפופה ופקחיה מתעמרים בתושבים.
אלו שילדם הולך כל בוקר וכל צהריים חצי שעה לבית הספר אופירה נבון ואין הסעה, ואין צל ואין בטחון "בשביל הבטוח" (וזאת למרות שיש בית ספר אחר 2 דקות מהבית), אלו אשר ילדיהם מפוצלים בין שני בתי ספר יסודיים שונים, אלו אשר גרים בשכונת גני השרון

"אני משתייכת ל"שקופים", אלו אשר מעולם לא פצו פה, לא התלוננו, לא קיטרו וספגו את כל מכות מצרים אשר אתה מנחית עליהם.
אני משתייכת ל"שקופים", אלו שאתה לא "סופר" ואפילו ברכת חג לא שולח להם באופן אישי כי זה לא משרת את האינטרסים שלך.
אני משתייכת ל"שקופים", אלו שאתה הורס את חייהם ואפילו לו מסוגל להסתכל להם בעיניים, אלו שאתה הורס את חייהם ואפילו לא מסוגל לפגוש אלא שולח נציגים/ פקידים/ דרג מקצועי.

אז אדוני ראש העיר, רציתי לעדכן אותך באופן אישי, נמאס לי לשתוק, נמאס לי להיות "שקופה".
אתה הורס את משפחתי ומאיים על חיי ילדי !!

הרעיון המטופש שאתה מוביל בעקשנות חסרת הסבר הוא פשע, להפוך בית ספר חדש, פעיל לאתר בניה זה פשע. לסכן 600 ילדים ולבנות להם על הראש זה פשע.
אנחנו לא גרים בחלם, אנחנו גרים בכפר סבא.
מה צריך עוד לעשות כדי שתבין את גודל האסון אשר אתה ממית על תושבי עירך ?
מה צריך עוד לעשות כדי שתבין כי אתה מקבל עצות אחיתופל מיועצייך ?
מה צריך עוד לעשות כדי שתבין שילדים זקוקים לסביבת לימוד מחבקת ולא מסכנת ?
מה צריך עוד לעשות כדי שתבין כי אתה מסכן חיי ילדים קטנים ללא סיבה ?
מה צריך עוד לעשות כדי שתבין כי האסון הוא רק עניין של זמן ?

למה ?
יש פתרון פשוט, זול, בטוח, בטיחותי, מאושר על ידי כל הגורמים. למה לא לבנות על השטח המובטח בגול טיים?
מה בסך הכל אנחנו מבקשים? רווחה לילדים? בטחון? האם אתה היית שולח את ילדיך ללמוד באתר בניה?

אתה דואג לקהילה? זה מה שהקהילה רוצה, זה מה שהקהילה מבקשת, 492 הורים לייתר דיוק פנו לבית המשפט, תקשיב לנו. אתה דואג לשטחים הפתוחים ? בוא לסיור ותראה כמה שטח פתוח יש ממערב לגול טיים. את דואג לתקציב? הנתונים של העיריה מראים כי בניה על הגול טיים זולה יותר. אתה דואג לילדים? על תבנה להם על הראש אתה דואג לעצמך? כדאי, ככה לא תהיה לך עוד קדנציה

לקראת החג הקרב, אני מבקשת לאחל לכולנו כי נתעורר מהסיוט ונגלה כי בראשות עיריית כפר סבא, עומד אדם נבון, חושב, שבדיוק התעורר והחליט לרדת מהעץ ולפעול לטובת תושבי העיר וילדיהם. לקראת החג הקרב, אני מקווה כי תסיר את רוע הגזרה. לקראת החג הקרב אני מקווה כי ילדי יוכלו ללכת לבית הספר בבטחה, לקראת החג הקרב אני מקווה כי חלומותי יתגשמו לטובה ונזכה להגיע לימי שלום וברכה". 

אמא נוספת כתבה
"תודה לכל חברי המועצה שביקשו ישיבה דחופה בנושא הקמת קומה שלישית!!! אני חייבת לציין שאנו מאמינים כי בידיכם הכח להשפיע! לצערי, אנו כתושבים לא מקבלים את הרושם שלוקחים בחשבון את כל האפשרויות ומרגישים שיש פה מלחמת אגו והתשה מול ראש העיר, למרות שניסינו בכל כוחנו להסביר את כל השיקולים שבגינם לא כדאי לבנות עוד קומה….בראש ובראשונה עומד בפנינו ביטחון הילדים, מי מכם שהוא הורה יכול להבין את החשש שלנו, כל המיגונים והאמצעים שיעמידו למען שמירת ביטחון הילדים לא מספקים כיוון שכל יום שומעים על מקרים של פגיעה באתרי בנייה, אנחנו ובטוח גם אתם, לא רוצים להיות בצד של הסטטיסטיקה הלא טובה ושחלילה ייגרם אסון לאחד הילדים…אנא הצביעו והשפיעו לבנייה על מגרש הגול טיים וכך כולנו נוכל לישון טוב בלילה וגם לשלוח את ילדינו לבית הספר ברוגע ואמון".

עו"ד יובל לוי, יו"ר האופוזיציה דורש לכנס מיידית את מליאת תכנון ובניה כפי שביקש כחוק לפני חודש "רצ״ב בשנית הדרישה מלפני כחודש לזימון מליאת הועדה לתכנון ובניה לדיון בבקשת העירייה להיתר לקומה שלישית בבית הספר דבורה עומר. הזימון לישיבת המליאה טרם יצא. להזכירך, בעבר זימנת דיון במליאה יחד עם ישיבת מועצת העיר הסמוכה, בתחילת החודש.  מה הפעם הנך נמנע מדיון?
הזימון שוב לפנייך.  מצד השכל הישר מתבקש שכל נציגי הציבור, חברי המועצה, ידונו בו לפי סמכותם החוקית. הם האחראים בפני הציבור להחלטה.  ההמתנה לכינוס מליאה לאחר הדיון בבית המשפט איננה ראויה מבחינה ציבורית. הדעת איננה סובלת שענייני העיר יוכרעו בבית משפט בכוח , במקום שיוכרעו בדיון הנכון , בפורום המתאים בועדה לתיכנון, בהליך הטבעי של שכנוע חברי הועדה , נציגי הציבור.
"תמוה שהנך מעדיף לפנות לדיון בבית המשפט לפני שהמליאה תכונס כדין לדון בבקשת העירייה להיתר. להזכירך, המדובר בהחלטה חריגה שהתקבלה בועדת משנה לתכנון בתמיכת 2 חברים בלבד, ובהיעדרך !!!
"מחובתך לזמן ישיבת מליאה של הועדה לתכנון לדיון בנושא, ועדיף לכנסה ולהחליט לפני הדיון בבית המשפט !!.
"אין לך לגיטימציה ציבורית לפנות לבית המשפט כראש עירייה שהוא נציג מועצת העיר כל עוד הנך נמנע מכינוס המליאה לקבלת החלטה ראויה בפורום הציבורי הנכון. "מי שמע כי ראש עירייה יפנה נגד הציבור ונגד חברי המועצה ויבטל תוכנית להיתר שהתקבלה בהסכמת רוב חברי הועדה והתושבים ? "מי שמע שראש העיר ימנע מלכנס ועדה נכונה ויבקש במקום זאת את הדיון בבימ״ש במטרה להקדים ולקבל את תמיכת בית המשפט לתוכנית שעברה בתמיכת 2 חברים בלבד ובהיעדרות מופגנת של שאר חברי הועדה". 

דוברת עיריית כפר סבא, צאלה וקסמן גונן, סירבה להתייחס לפניות ההורים הרבות. 

תגובות

תגובות