יו”ר האופוזיציה, עו”ד יובל לוי, בפניה דרמטית ודחופה בעניין דבורה עומר לכל חברי הקואליציה בכפר סבא:”האחריות היא עליכם”

ישיבת מועצת העיר שתוכננה בשבוע שעבר בוטלה ברגע האחרון זאת לאחר שחברי הקואליציה החליטו בזה אחר זו להודיע על היעדרותם מהישיבה. ההורים כתבו להם במסר דחוף:”חברי מועצה נכבדים, נבחרי הציבור. זו פנייה אישית לכל אחת ואחד מכם. כידוע לכולנו, ישיבת המועצה שהייתה קבועה לתאריך 6.4.16 בוטלה ברגע האחרון. זו הצלחה ותודתנו לכם. אבל לא די בכך”. 

דוד סייג כתב בשם ההורים לכל חברי המועצה בתפוצה “מטרת העירייה היא להתחמק מהצבעה על אישור הקומה השלישית בבית הספר היסודי ע”ש דבורה עומר עד לאחר הדיון בבית המשפט, אשר נקבע ל 18.04.16 חשוב כי תדעו, האחריות הכבדה היא עליכם ! הדיון בבית המשפט לא ישנה זאת. מתן היתר בניה והכשר לקומה השלישית יהיה בראש ובראשונה על ראשכם !
כל מקרה של חס וחלילה פציעה, פגיעה, בין אם במהלך בניית הקומה השלישית ובין אם לאחריה, כתוצאה מקיום הלימודים בתוך אתר בניה, או לחילופין מהצפיפות שתיווצר בבית הספר עקב ריבוי ילדים במסדרונות צרים לאחר שתוקם הקומה השלישית והחמרת האלימות הבית-ספרית – יהיו בראש ובראשונה עליכם!
כפי שוודאי ידוע לכם, משרד החינוך התנה את האישור שלו בכך שהאישור הנו באחריות הרשות המקומית ובלשון האישור:
“תוספת קומה ע”ג מבנה קיים תבוצע לא בזמן לימודים ובכפוף לכל הנחיות וכללי הבטיחות הנדרשים – באחריות הרשות המקומית.”
לא צריך להרחיק, ראו את שקרה אך בשבוע שעבר:
news.walla.co.il/item/2950339
“”נמנע אסון”: קוביית בטון נפלה ממנוף בת”א – ופגעה במכונית חונה המטען הכבד שנפל ממנוף שהוצב ברחוב הנרייטה סולד, במתחם בית החולים איכילוב, פגע בכלי רכב שהיה מחוץ לאתר הבנייה, כמו גם במערכות מיזוג אוויר בתוך האתר. לא נפגעו בני “אדם, אולם נזק נגרם”

ולא חסרים אינספור מקרים נוספים:
www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3301051,00.html

“באסון שאירע לפני 8 שנים נהרגו הנערים שלומי טולדו וליאור קבלו. מפסק הדין עולה כי עיריית באר שבע לא מינתה ממונה מיומן על הבטיחות כנדרש בתקנות, לא הכינה תוכנית בטיחות ולא קבעה אמצעי זהירות לבית הספר. בנוסף הורשע מי ששימש מתאם מבני הציבור בעירייה”
news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=634545

ycom.co.il/%D7%A8%D7%9E%D7%AA-%D7%99%D7%A9%D7%99-%D7%9B%D7%9E%D7%A2%D7%98-%D7%95%D7%A0%D7%A4%D7%92%D7%A2-2/

לתשומת לבכם:
לפי דו”ח ארגון “בטרם”[1], נכון לשנת 2008 דווחו כ- 16,163 תאונות בבתי ספר. כ- 61% מהתאונות התרחשו בבתי ספר יסודיים. ממש כמו בי”ס דבורה עומר.

הגיע הזמן להתעורר! זו לא שאלה של האם תתרחש תאונה אן האם תלמיד יפגע, אלא שאלה של מתי, ושאלה של כמה. מתי יתרחש האסון וכמה ילדים יפגעו כתוצאה מתוכנית לא הגיונית, לבנייה לא נחוצה, בשטח בית הספר.

כולנו מכירים את מקרה גשר המכבייה, את אסון התמוטטות התקרה באולם וורסאי, את נפילת המרפסת במגדל גינדי. כולם קיבלו אישורים והיתרים כדין, בכולם התרחשו אסונות, ולאחר מכן הוקמו ועדות חקירה.

אנו חוזרים ומבקשים – אל תתנו לכך יד. אל תשמשו עלה תאנה לשגיונות הנדסת העיר. אל תתנו לראש העיר להוליך אתכם שולל בהבטחות “יהיה בסדר”. אפשר וצריך להילחם בחלמאות ובטיפשות, אפשר וצריך לחפש את ההיגיון, אפשר וצריך להרחיב את שטח בית הספר על מגרש הגול טיים. אסור להפוך את בית הספר לאתר בניה בו לומדים 600 תלמידים !!! אל תסכנו את ילדינו לחינם !!!

אל תתנו יד לבזבוז כספי ציבור – יש תכנית מאושרת זולה יותר! מדוע לבזבז כספים על תכנית חלמאית הדורשת הקצאת משאבים יקרים על בטחון, בטיחות ובניה בשעה שקיימת תכנית בטוחה יותר וזולה יותר.

דרשו עוד היום לקיים ישיבת מועצה דחופה, לפני הדיון בבית המשפט. שאלו את השאלות הנוקבות וקבלו את ההחלטות הנכונות.

בחרו בהחלטה הפשוטה, הבטוחה והזולה – בנייה על הגול טיים. שטח שהעירייה כבר הסכימה לספח לבית הספר”. 

לוי הוציא בעקבות הפניה מכתב דחוף אף הוא לחברי הקואליציה " לחברי המועצה שלום. בקשת ההורים שטוחה שוב ושוב לפנינו כמועצה, אבל בפועל ההכרעה עומדת לפניכם, חברי הקואליציה. אומנם, בשבוע שעבר בוטלה הישיבה ונדחתה הגזרה עקב היעדרותכם. בזה לא די.
נדרשת הכרעה סופית, ביטול הגזרה של בנייה בתוך בית ספר והשבת התוכנית הקודמת , זו שאושרה לבנייה בשטח הגולטיים.

אני מבקש מכם שתפעלו כעת לסיים את העניין לפי חובתכם הנאמנה כנציגי ציבור. ילדים זה לא עניין פוליטי. מותר להגיד בגלוי שאין מקום בעירנו לבנייה המבוקשת ע״י ראש העירייה והנהלת העירייה.

בטיחות הילדים היא עניין ממשי ומיידי, גם בזמן הבנייה וגם שנים לאחריו. למה להשאיר את האחריות להחלטה שחלה עלינו בברירת מחדל לחסדי בית המשפט? עדיף לנו להתייצב ולהחליט מכיוון שזה תפקידנו להחליט. ככה התחייבנו לציבור וככה מחובתנו לעשות.
אחרי הבטיחות נוספים גם עניין המחיר היקר והפגמים התיכנוניים האחרים. גם הם עניין לשיקול המועצה ולאחריותה.

אני מודה לכם על כך שדחיתם את הפגיעה אולם מקובל במקומותינו שעל המתחיל במצווה חלה גם החובה לסיימה.
לא נדרשת כאן הכרעה פומבית במועצה. די שתרימו טלפון בשקט לראש העירייה ותגידו שאתם לא בעניין.
אנחנו באופוזיציה נכבד את ההכרעה השקטה שלכם לטובת הילדים ונסיר את הנושא מסדר היום. בשקט". 

באתר ביקורת בונה ניתן לראות את כל סרטי הפגנות ההורים – לחצו כאן



תגובות