פסטיבל הג’אז “צליל משותף” 2016 של שותפות ניו אורלינס – ראש העין פסטיבל אוכל ומוזיקה מניו אורלינס

 
מניו אורלינס, עיר הולדתו של הג’אז, יגיעו לראש העין בתחילת חודש אפריל מיטב נגני הג’אז והדיקסילנד, לצד שפים מומחים לבישול הקריאולי, המזוהה כל כך עם העיר.

זוהי השנה החמישית שבה מתקיים פסטיבל הג’אז "צליל משותף", הנערך במסגרת השותפות הייחודית בין ראש העין לניו אורלינס, והוא חלק מפרויקט ‘שותפות ביחד’ של הסוכנות היהודית, המחבר בין קהילות יהודיות ברחבי העולם לבין רשויות מקומיות בישראל.

השנה מגיעים אל הפסטיבל 3 אמני ג’אז, מיקירי ניו אורלינס, שכולם גדלו, למדו וכמובן ניגנו בעיר.

שלושת האמנים ינגנו יחד, במופע מיוחד וחד פעמי. על התופים ינגן ג’ייסון מרסליס, בנו של אגדת הג’אז אליס מרסליס ובעצמו אחד הגורמים לכך שבני משפחת מרסליס מכונים "המשפחה הראשונה של הג’אז בניו אורלינס". מעבר לייחוס המשפחתי הוא גם מומחה לכלי הקשה שאוהב לשלב בין ג’אז לבין סגנונות מוסיקה אחרים. על הפסנתר ובשירה יופיע מאט למלר שמלבד היותו פסנתרן ג’אז מוכר, הוא גם זמר, מעבד, מפיק ומרצה. הוא היה הפסנתרן במיוזיקל המצליח "פאנטום האופרה" במשך 4 שנים, וכיום, מלבד ההקלטות וההופעות שלו, הוא משמש גם כמרצה מבוקש. הצלע השלישית במופע הוא מרטין מסקאוסקי, שינגן על הקונטרבס. מסקאוסקי הוא נגן שאוהב לספוג שלל תרבויות וסגנונות לתוך היצירה שלו. כשהוא מנגן ניתן לראות גם השפעות של פולק ומוסיקה צוענית שלמד בזמן סיבוב הופעות בלמעלה מ-20 מדינות ברחבי אירופה.

עוד יגיעו במסגרת הפסטיבל זאכרי אנג’ל וכריס לאסק , שניים מהשפים הבולטים והמצליחים בסצנה הקולינרית בניו אורלינס, ואף בארצות הברית כולה. זאכרי הוא השף של מסעדת shaya, שנבחרה למסעדה החדשה הטובה ביותר בארה"ב לשנת 2015, ושולחן אליה יש להזמין לפחות 3 חודשים מראש. זאכרי מתמחה במטבח יהודי מודרני, ואף עבד בעבר במסעדת "כתית" הישראלית.

השניים יפתחו את הערב הראשון של הפסטיבל, כאשר יכינו לעיני האורחים מגוון מנות מיוחדות המאפיינות את המטבח הקריאולי של ניו אורלינס. ברחבת הפסטיבל יוקמו דוכני מזון בהם יהיה ניתן לרכוש מנות אותן בישלו השפים.

בנוסף, יהיו גם הופעות מסקרנות של אמנים ישראליים. בערב הראשון, מיד לאחר אמני ניו אורלינס, תעלה להופיע אחת מזמרות הנשמה הגדולות ביותר כיום בישראל – מרגול, עם שירי נשמה ועיבודים מיוחדים לשיריה המוכרים. בערב השני יופיע יוני רכטר, שמתנסה בשנים האחרונות בעולם הג’אז, ויופיע בפסטיבל יחד עם הרכב נגנים גדול. מוקדם יותר באותו ערב יעלו להופיע ההרכב הודנא אפרוביט אורקסטרה – הרכב בן 13 נגנים המבצע מוזיקה מקורית ברוח האפרו-ביט.

הפרוייקט הוא יוזמה משותפת של סימפוניה-המרכז למוזיקה ראש העין, "שותפות ביחד" של הסוכנות היהודית, וראש עיריית ראש העין שלום בן משה ועמיתו מניו אורלינס והוא ביטוי לקשר האמיץ בין הקהילה היהודית בניו אורלינס לתושבי ראש העין. הפרוייקט החל לפני 4 שנים במטרה ליצור קשר מוסיקלי ארוך טווח בין שתי הערים. נוצר קשר חם ודיאלוג מאוד פורה, אשר הביא לביסוס קשר לחינוך מוזיקלי תמידי בין מרכזי המוזיקה של שתי הערים ושיאו הוא פסטיבל הג’אז השנתי "צליל משותף".

פסטיבל "צליל משותף" יתקיים בתאריכים 5-6/4, בימים שלישי ורביעי, באמפיתאטרון העירוני, ראש העין (זכריה משה 9). ביום שלישי החל משעה 18:00 וברביעי משעה 19:00.
30 ₪ לכרטיס מחיר הכניסה כולל טעימה ממנת השף, בנוסף ניתן לרכוש את מנות השף בעלות סימלית של 15 ₪ במהלך האירוע
הזמנת כרטיסים בטלפון 077-2203401 או באתר www.makombalev.org.il/

תגובות