ייצוג נשים במועצות בערים הבינוניות באזור השרון: כפר סבא במקום האחרון

באיזה רשות מקומית יש ייצוג הולם לנשים במועצת העיר?
והיכן אין ייצוג נשי בכלל?

מנתונים של דן אנד ברדסטריט ישראל שנערכו לקראת פורום ראשי רשויות שיתקיים ב- 30.3 עולה כי:

מבין הערים הגדולות ת”א מובילה עם ייצוג של 35% נשים במועצת העיר לעומת פתח תקווה המוצגת בתחתית הדירוג עם ייצוג של 4% בלבד.

מבין הערים הבינוניות במועצת העיר בגבעתיים יש ייצוג של 47%
לעומת 5% בלבד בבית שמש

מבין הערים הקטנות, מובילה עיריית אור יהודה עם כ-43% נשים המכהנות במועצת העיר. בצפת, מגדל העמק ואופקים אחוז הנשים המכהנות במועצת העיר הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-7%

בעיריות אום אל פחם, בני ברק, מודיעין עילית, רהט, אלעד, באקה אל-גרביה, ביתר עילית, טבריה, טירה, טמרה, כפר קאסם, עפולה, קלאנסווה, קריית מלאכי ושפרעם לא מכהנות בכלל נשים כחברות מועצה

אפרת שגב סמנכ”ל פיתוח עיסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל: “דירוג דן אנד ברדסטריט לערים משגשגות מראה באופן ברור, במרבית הערים המובילות בדירוג (דירוג של 74 ערים), אחוז הנשים במועצת העיר הינו גבוה יותר מהממוצע הארצי. נתונים אלו מראים ששילוב נשים בהנהלת העירייה ובמנגנון קבלת ההחלטות מסייע לשגשוגן של ערים אלו, ומעידים על חשיבות הייצוג ההולם בניהול התקין של העיר”

לקראת פורום ראשי רשויות אשר יתקיים ב- 30.3 במשרדי דן אנד ברדסטריט ישראל אפרת שגב סמנכ”ל הפיתוח העיסקי ערכה בדיקה בנוגע לאחוז הנשים המכהנות במועצות העיר השונות.

ערים ללא ייצוג נשים

מתוך 74 הערים המדורגות בדירוג ראשי רשויות של דן אנד ברדסטריט, רק ב-4 מהן מכהנת אישה בתפקיד ראש העיר (אור יהודה, רמת השרון, נתניה ויהוד ). נתניה הינה העיר היחידה בקרב הערים הגדולות בדירוג, בה מכהנת אישה בתפקיד ראש העיר (מרים פיירברג).
בגרפים הבאים יוצגו אחוז הנשים בקרב חברי המועצה בערים המדורגות לפי החלוקה לערים גדולות, בינוניות וקטנות (הנתונים מעודכנים לסוף שנת 2015). יש לציין כי בעיריות הבאות לא מכהנות נשים כחברות מועצה – אום אל פחם, בני ברק, מודיעין עילית, רהט, אלעד, באקה אל-גרביה, ביתר עילית, טבריה, טירה, טמרה, כפר קאסם, עפולה, קלאנסווה, קריית מלאכי ושפרעם.

ייצוג נשים במועצות הערים הגדולות

מקור הנתונים: הרשויות המקומיות

מבין הערים הגדולות, מובילה עיריית תל אביב יפו עם כ-35% נשים המכהנות במועצת העיר. אחריה בולטות גם עיריות באר שבע עם כ-30% ועיריית חיפה בה כ- 26% מחברות מועצת העיר הן נשים. כפי שצוין לעיל, נתניה הינה העיר היחידה בקרב הערים הגדולות בדירוג, בה מכהנת אישה בתפקיד ראש העיר. מבין הערים הגדולות, בעיריית פתח תקווה אחוז הנשים המכהנות במועצת העיר הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-4%.

ייצוג נשים במועצות הערים הבינוניות


מקור הנתונים: הרשויות המקומיות

מבין הערים הבינוניות, מובילה עיריית גבעתיים עם כ-47% נשים המכהנות במועצת העיר. אחריה עיריית רעננה עם כ-42% נשים המכהנות במועצת העיר. כמו כן, בולטות עיריות הוד השרון, כרמיאל, עכו והרצליה בהן מעל 30% מחברי מועצת העיר הן נשים. מבין הערים הבינוניות, בעיריות הבאות לא מכהנות נשים במועצת העיר – אום אל פחם, בני ברק, מודיעין עילית ורהט. מבין הערים הבינוניות, בעיריית בית שמש אחוז הנשים המכהנות במועצת העיר הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-5%. בקרב הערים הבינוניות בדירוג, לא מכהנות נשים בתפקיד ראש העיר.

ייצוג נשים במועצות הערים הקטנות

מקור הנתונים: הרשויות המקומיות

מבין הערים הקטנות, מובילה עיריית אור יהודה עם כ-43% נשים המכהנות במועצת העיר. אחריה עיריית קריית אונו אשר כ-40% מחברי מועצת העיר הן נשים. מבין הערים הקטנות, בעיריות הבאות לא מכהנות נשים במועצת העיר –אלעד, באקה אל-גרביה, ביתר עילית, טבריה, טירה, טמרה, כפר קאסם, עפולה, קלאנסווה, קריית מלאכי ושפרעם. מבין הערים הקטנות, בעיריות צפת, מגדל העמק ואופקים אחוז הנשים המכהנות במועצת העיר הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-7%. מבין הערים הקטנות, בעיריות אור יהודה, רמת השרון ויהוד מכהנת אישה בתפקיד ראש העיר.

 

תגובות