דילים לקרפטוס – אי יווני, קסום ומיוחד במינו בים האגאי

אולימפוס, הוא כפר אטרקטיבי ומיוחד ששוכן במרומי רכס הרים מסוכן באי קרפטוס. אזור מרוחק וקשה לגישה זה, נבחר על ידי התושבים המקומיים לפני שנים רבות כדי להימנע ממגע עם הפיראטים שנהגו להגיע לעיר הנמל הדרומית, Pigadia, שהיא גם בירת האי.

הכפר אולימפוס, שתושביו חיו בבדידות במשך מאות בשנים, הוא היום אתר תיירות מועדף ויוצא דופן שבו אפשר לפגוש את יוון של פעם, על המסורות והתלבושות האותנטיות שלא פסו מהעולם. לפי האגדה, כאן נולדו פרומתאוס והטיטאנים שלו. ואכן, יש עדיין משהו ראשוני באוויר הכפר, שעטוף בענן וביופי מחוספס.

קרפטוס, אי יווני ארוך וצר ממוקם בדרום מזרח הים האגאי, בין כרתים לרודוס. גודלו כ-330 קמ”ר והוא השני בגודלו מבין איי הדודקאנסיים בים האגאי. עיר הבירה Pigadia, ממוקמת בדרום האי ומוקפת במספר עיירות: Menetes, Arkasa, Aperi, Volada, Othos ו-Pyles.
יחד עם האי השכן, והבלתי מיושב, Saria, הם נחשבים לרשות מוניציפלית אחת. האי סאריה היה פעם חלק מקרפטוס, אבל רעידת אדמה הפרידה בין השניים. בסאריה נשמרו שרידי עתיקות חשובים ואפשר לסייר במקום באמצעות שיט בסירה מנמל Pigadia.

להירגע על חוף הים השליו

בקרפטוס, יש לא מעט חופים קסומים ורגועים, הנה שלוש דוגמאות:

Apella Beach – אחד החופים המפורסמים ביותר באי. אפשר להגיע לכאן במכונית או בסירה מ-Pigadia. המים צלולים והחוף רגוע ושליו, אז קחו אתכם ספר, שכבו על החוף ותרשו לעצמכם ליהנות מנס חד פעמי כשזה.

Amoopi Beach – אחד החופים הקטנים יותר בקרפטוס, אבל כמו שאר החופים באי, המים צלולים ונעימים עד שלא תרצו לצאת מהם. החוף חולי אבל קצת מחוספס והברים על החוף מציעים גם wifi. בכול מקרה, מומלץ להגיע לחוף מוקדם בבוקר.

Diakoftis Beach – חוף יפהפה ומרגיע עם מים צלולים. החוף נוח ושקט אבל אין כאן מיטות שיזוף או דוכני אוכל. לכן, כדאי להביא אתכם ציוד ומים. אגב, מכאן אפשר להתבונן במטוסים שנוחתים, בגלל קרבתו של החוף לנמל התעופה.

גלישה על הגלים

האי מושך אליו לא רק את מחפשי הרוגע אלא גם את המכורים לאדרנלין, במיוחד בחודשי הקיץ שבהם הרוח הצפונית, העזה, מן ההרים מרימה לגובה את גלי הים, ומפתה את גולשי הגלים שמחפשים דילים לקרפטוס, ולו רק כדי לנצל את ההזדמנות ולגלוש בין הגלים הגבוהים. הרוח העזה הופכת את האי לגן עדן לגולשי גלים, ולא בכדי נערכות כאן בכול קיץ תחרויות גלישה בינלאומיות. הרוח העזה מסייעת גם להרחיק את היתושים ומקררת את האוויר כשהשמש בשמים.

בילוי לילי בקרפטוס

מי שמחפש חיי לילה תוססים, ימצא את מבוקשו בקרפטוס, בעיקר בעיר הנמל – Pigadia, כמו:

קפה בר Anoi – נוף מהמרפסת מעל לנמל, מוזיקה משתנה מדי יום, וקוקטיילים טעימים. צוות ידידותי ולהוט לעזור גם אם יש לכם בקשות מיוחדות. האווירה במקום מגניבה ומעוררת השראה.

מועדון לילה – Life Club – מקום ממוזג עם שירות מצוין. כדאי להישאר ערים כל הלילה כדי לראות את הזריחה. המקום פתוח כל השנה ומתארחים בו גם מקומיים וגם תיירים מכול העולם, במיוחד בקיץ.

ולבסוף, אם אתם אוהבים לטייל, תמצאו שקרפטוס היא גן עדן של מסלולי הליכה, גם באי עצמו, וגם באי Saria הסמוך.
למידע נוסף אודות קרפטוס, היכנסו לכאן
 
 

תגובות