איך להסיר תוצאות מגוגל?

 
כמעט כל דבר שעולה בראשנו עובר מיד, מבלי לחשוב יותר מדי לשורת החיפוש המפורסמת בעולם במנוע החיפוש גוגל, החל מחיפוש מסעדה, מלון, בדיקה של מרחקים בין מקומות, חנויות מסוגים שונים, מידע על שחקן או דוגמנית, בקיצור הכל. מכיון שגוגל הפך להיות מאגר עצום של מידע עבורנו ובייחוד בעקבות העובדה שכולנו מתחרים על המקומות הראשונים ב- 3 העמודים הראשונים, הרצון של כולנו הוא כמובן להופיע שם אך בדגש על החיובי ולא על השלילי.

למרות זאת, סיטואציות שונות המתרחשות בחיינו מביאות את התדמית העסקית או האישית שלנו לכדי פרסומים שליליים ברשתות החברתיות אשר עובדות בסינכרון מלא עם גוגל, כתבות עם טעם רע שמתפזרות להן ללא שליטתנו ברשת ולעתים אנו מוצאים את עצמנו או את העסק שלנו במיקומים הראשונים, אך לא בהיבט שחיפשנו. אנשים רבים חושבים, שגוגל מתנהל בלחיצת כפתור פשוטה על ידי מקדמי האתרים. כי ניתן פשוט להגיע לכתבה השלילית ולהסירה ממנוע החיפוש, והתשובה לכך היא ממש ממש לא. אמנם גוגל פועל בצורה יחסית אוטומטית, למרות זאת בכדי שכתבה שלילית או חיובית תיעלם לה מהדפים הראשונים צריכים לקרות אחד משני הדברים הבאים:

פנייה אישית לאתר שמלכתכילה בחר לפרסם את הכתבה, בין אם מדובר באתר חדשותי או מגזין אינטרנטי להסיר את הכתבה מהאתר.
אופציה שנייה היא שאותו אדם או עסק אשר קיבלו תדמית שלילית, יקודמו בצורה חיובית על ידי בעל מקצוע מומחה בתחום – על חשבון אותה כתבה.

כאמור הסרה מוחלטת של תוצאות החיפוש מגוגל איננה אפשרית, אלא אם כן אופציה א׳ עבדה לנו, ואכן אותו אתר הסכים להסיר את הכתבה או הפרסום, מה שבדרך כלל לא קורה. מה שכן ניתן לעשות, הוא להתחיל בעבודת קידום אתרים בגוגל באופן אינטנסיבי אשר בסופו של תהליך תגרום לכך שאותם פרסומים שליליים ״יידחפו״ על ידי הפרסומים, הכתבות והעדכונים החיוביים אחורה לדפים האחרונים בגוגל. הרי כולנו יודעים, שבערך 90% מהגולשים לא עוברים את 2 הדפים הראשונים של גוגל. לכן, ברגע שנתחיל לקדם את העסק, המותג, החברה או אפילו אתכם בצורה חיובית, מקורית ואיכותית בשיטת הקידום האורגני, הדפים השליליים יועברו אחורה והחיובי ייכנס לפרונט. חשוב לציין, אין מדובר בקסם או בפעולה שמתבצעת תוך זמן קצר. ל׳הסרת תוצאות שליליות מגוגל׳ דרושה סבלנות, זמן ומוכנות לתהליך.

למידע נוסף על ניהול מוניטין ברשת בשיטת עשה זאת בעצמך

תגובות