ורדה הכט: סופר אמא בכנס דת ומדינה במרכז הבינתחומי

 
ביום רביעי האחרון, ה16.03, התקיים כנס בנושא דת ומדינה במרכז הבינתחומי בהרצליה. את הכנס וארגונו הובילה תוכנית המצטיינים של ביה"ס רדזינר למשפטים. במסגרת הכנס קוימו שלושה פאנלים בנושאים הקשורים לדת ומדינה: תחבורה ציבורית בשבת, מונופול הרבנות על הכשרות והליך הגירושין בישראל. לכל פאנל הוזמנו מראש דוברים מכובדים שניתנו להם השאלות מבעוד מועד.

אלא מה, ששעת התחלת הכנס התקרבה בצעדי ענק, ואחד הדוברים לפאנל הראשון- מר אייל אקרמן, שהוא ממייסדי "ישראל חופשית" לא הגיע בגלל פקקי תנועה והציב את מארגני הכנס בבעיה אקוטית. בלי היסוס ובלי הכנה כלשהי מראש, נידב מיכאל ברונמן, המנחה של הפאנל הראשון- את אמא שלו, הגברת ורדה הכט, המורה האהובה למתמטיקה בחטיבת הביניים שז"ר בכפ"ס שעוסקת בחינוך כבר 34 שנים, שבאה לצפות בפאנל שאותו ינחה בנה, ובכלל לא שיערה שהבן שלה מתכוון בכל הרצינות שהיא עומדת להחליף את מר אקרמן בפאנל.

ורדה, שהייתה בטוחה ב-100% שמיכאל הבן שלה מותח אותה, הבינה שהוא רציני לחלוטין רק כאשר עמד על הבמה והזמין אותה לעלות יחד עם חבר הפאנל השני, הרב צבי גלסנר, יו"ר "הועד לשמירת השבת".

לאור העובדה שרק 5 דקות לפני שעלתה על הבמה התבקשה להציל את המצב ולהשתתף בפאנל, ורדה עלתה לבמה ללא הכנות מראש ולמרות זאת, מילאה את תפקידה כפאנליסטית בטבעיות, ועל הצד הטוב ביותר. לא רק זאת, איש מהנוכחים, רובם סטודנטים למשפטים במרכז הבינתחומי, לא הבחין בחילוף שארע ברגע האחרון- ואיש גם לא שם לב, שהגברת ורדה הכט- היא בעצם אימו של מנחה הפאנל מיכאל.

תגובתה של ורדה: "באמת הייתי בטוחה במליון אחוז שמיכאל עובד עלי עד הרגע שקרא לי לבמה… היה הזוי לחלוטין, אדיר, חווייה חד פעמית ומיוחדת. הזדמנות נדירה להידברות ישירה ובלתי אמצעית עם האחראי על שמירת השבת… תודה למיכאל"

מיכאל מסר: "אין ספק שאמא עשתה עבודה מצוינת וממש הצילה אותנו. אמנם לא יצאה הסכמה היסטורית בין העולם החילוני והעולם החרדי בנושא התחבורה הציבורית בשבת, אבל עצם הדיאלוג היה מהנה ומפרה, וללא ספק זאת הייתה חוויה חד פעמית, להנחות פאנל שבו אמא שלי נודבה אליו (על ידי) שנייה לפני תחילתו".



תגובות