חבר המועצה לשעבר, עו”ד מנשה אליאס:”כל הנימוקים המצדיקים כביכול עריכת המירוץ בשבת, הם שחוקים, נבובים, אינם נכונים ומהווים עלבון צורב לדתיים”

 
חבר המועצה לשעבר, עו"ד מנשה אליאס הוציא השבוע מסר לכל מתפללי בתי הכנסת בכפר סבא בנוגע למירוץ שהתקיים בשבת האחרונה "לבושתנו הרבה בשבת פרשת פקודי עיריית כפר סבא ערכה חילול שבת המוני בחוצות העיר", כותב אליאס "כל פניות כבוד הרבנים ובראשם הרב הראשי הרב אברהם שלוש ושאר רבני העיר וכן פניות נציגי הציבור הדתי עורך דין איתן צנעני ומר אמיר קולמן, לראש העיר מר יהודה בו חמו למנוע חילול שבת המוני נפלו על אזניים אטומות. חילול השבת לא התבטא רק במירוצים ובצעדות המוניים, אלא נלוו להם, מופעים, מוסיקה רועשת וכל האמצעים שנועדו לרומם ולפאר, לקלס ולשבח את העירייה על ההשקעה בתרבות הספורט והמוזיקה ווהמחולות". 

בפלאייר שהופץ לאלפי המתפללים הודגש כי יתירה מזו עיריית כפר סבא אף העסיקה ביום שבת קודש עובדים יהודיים שהפעילו את כל מערכת חילול השבת. "כפי שידוע לכל העסקת עובדים יהודיים ביום השבת, מלבד היותה חילול שבת המוני והחטאת הרבים
היא גם עבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה. חוק שעות עבודה ומנוחה אוסר העסקת עובדים יהודיים ביום המנוחה השבועי, אשר נקבע כיום השבת לגבי עובדים יהודים. החוק קובע עונשיים הן כספיים והן עונש מאסר למי שמעסיק עובדים יהודים בשבת ללא היתר משר העבודה, או שר התמ"ת. ברי לכל כי לא ניתן שום היתר להעסיק עובדי עירייה יהודים ביום השבת. נזכר ולא נשכח כי קיום המרוץ בעיר כפר סבא דווקא ביום השבת הוא חריג ויוצא דופן מכל ערי ישראל". 

"לפני 3 שבועות ערכה עיריית תל-אבי מרוץ מרתון ביום שישי , מרוץ בו השתתפו כ – 40,000 רצים. תל אביב כידוע היא עיר ללא הפסקה ולצערינו גם עיר חילונית ברובה ובכל אופן היא לא עורכת מרוצים בשבת. כך גם בערים אחרות, אבל כפר סבא העיר הירוקה, היא חריגה, יוצאת דופן וראשיה מתעקשים לקיים המרוץ דווקא בשבת. כל הנימוקים המצדיקים כביכול עריכת המרוץ בשבת, הם שחוקים, נבובים, אינם נכונים ומהווים עלבון צורב לנו כאנשים דתיים".

"נימוקים אלו נדחים ולו מהטעם שערים גדולות יותר מכפר סבא עורכים המרוץ בימי חול, הנימוק של " פקקים" הינו חסר שחר מאחר ראה המרוץ בתל אביב. הנימוק כי מספר המשתתפים יקטן גם הוא חסר שחר, הראיה תל אביב עם עשרות אלפי המשתתפים. גם טענה " מקורית" ומגוחכת על "מסורת של עשרו שנים הינה בגדר תרוץ עלוב ומגוחך  אדרבא השבת הנשמרת על ידי יהודים הינה מסורת של אלפי שנים , ומה זה לעומת ‘ מסורת" של אולי 40 שנה?’.

"ראשי העיר טוענים כי הם " רוצים אבל לא יכולים" האם שוטים אנו כי נאמין להם?, הם עוד ניסו בשבוע שעבר לטעון כי יש להם היתר מרבנים כיוון שכפר סבא היא לא בני ברק אבל מסתבר כי לא היו דברים מעולם שום רב בעולם לא יתיר חילול שבת המוני ולא יתן הכשר לכך.

"הגיעו מים עד נפש. חייבים אנו לראות את המצב נכוחה ולהכיר במציאות כי עירית כפר סבא אינה מתחשבת ברגשות הדתיים וכל הגינונים החיצוניים הם בגדר "כסות עיניים" ולא יותר. דווקא בפרשת זכור הבאה עלינו לטובה נזכר ולא נשכח מציאות קשה זו. 

נזכר ולא נשכח כי חילול שבת המלווה במופעים, העסקת עובדים יהודיים, שיתוף תלמידי בתי הספר ושאר רמיסת השבת בריש גלי זו המציאות ולא כל ה"גסטות" הריקם מתוכן, אשר גורמים לרבים לטעות". 

תגובות