בית הספר בן גוריון בכפר סבא מציג מסלול חדש: פיתוח, הקנייה והטמעה של חשיבה לוגית

בימים אלו נפתח בבית החינוך ע״ש דוד בן-גוריון מסלול תגבור והעשרה ייחודי באזור השרון, ביוזמה משותפת של הנהלת בית החינוך והנהגת ההורים, אשר ממנף את החוויה הלימודית המשמעותית וההישגים של התלמידים.

היוזמה לקידום תוכנית העשרה לפיתוח, הקנייה והטמעה של חשיבה לוגית קמה לאחר שבית החינוך השתתף באליפות הסייבר הארצית – ״קוד מאנקי״ וזכה להימנות בין 65 מוסדות החינוך בישראל, אשר עלו לשלב הגמר. בית החינוך הציע ל-24 תלמידים אשר הצטיינו בשלב המוקדמות להצטרף ל״נבחרת״ ביה״ס אשר מתוכה יבחרו ארבעת המצטיינים (אחד מכל שכבת גיל מכיתות ג׳ עד ו׳) אשר ייצגו את בית החינוך בשלב הגמר.

כחלק מההיערכות להתמודדות בית החינוך בשלב הגמר, ומתוך החשיבות הרבה שהנהלת בית הספר והנהגת ההורים רואות במתן תגבור לתלמידים בעלי שאיפות, התגייסו הורים המומחים לתחום והיבנו לתלמידים אשר הצטיינו בשלב המוקדמות פיילוט של שיעורים לפיתוח, הקנייה והטמעה של חשיבה לוגית. מלבד הרצון לאפשר לנבחרת זו של בית החינוך להרחיב את ידיעותיהם, יכולותיהם ולספק את סקרנותם, התווה בית החינוך ערך מוסף נוסף, וחשוב לא פחות, כאשר בבסיס התוכנית הוטמע נדבך של ״חיבור״ ההורה ללמידת ילדו, ונדרשה התחייבות למסגרת שבועית של למידה ביתית משותפת ומתמשכת – הורה וילד, לקידום שיח משמעותי וזמן איכותי בתוך המשפחה וקירוב לבבות.

צוות בית החינוך, ובראשו המורה המרכזת של תחום המחשוב, כרמלה אוקרט, ושניים מהורי התלמידים בבית הספר, אמיר לבנטר ודן כהן-וקס, נרתמו באופן משמעותי לקידום הפיילוט כאשר הצלחתו תוכל להביא להרחבתו בשנת הלימודים הבאה לכלל תלמידי בית הספר.

גם מועדון רוטרי בכפר סבא נרתם לסייע ובזכות תרומה כספית משמעותית שהעביר לבית החינוך, ירכשו עבור התלמידים ערכות “לגו מיינדסטורמס”, אשר יאפשרו לתלמידים להתנסות באופן אקטיבי בחומר הנלמד. מר יעקב קנטרוביץ, מזכיר המועדון, מסר כי המועדון מתגייס לכך מפני ש “הפרויקט מרשים ומביא את התלמידים אל הטכנולוגיה של המחר”.

אסף דוד-מרגלית, יו״ר הנהגת ההורים, מסר כי הנהגת ההורים בבית הספר רואה חשיבות רבה בקידום תחומי לימוד מעשירים, היוצאים מחוץ למסגרת הלימודים הפורמאלית, ואשר מאפשרים לכלל התלמידים חשיפה לעקרונות של חשיבה ״מחוץ לקופסא״. הפרויקט הנוכחי מביא לידי ביטוי את שיתוף הפעולה שקיים בין הנהגת ההורים להנהלת בית הספר והחשיבה המשותפת על הדרכים בהן ניתן לעודד שיתוף פעולה בין צוות ביה״ס, התלמידים וההורים. תודה מיוחדת אני שולח לדן, אמיר וכרמלה, אשר נרתמו לפרויקט באופן משמעותי, ובזכותם הרעיון מתממש לפרויקט בר קיימא, ולמועדון רוטרי כפ״ס על הירתמותם לטובת הפרויקט החשוב.

מנהלת בית החינוך, טלי בסר-שוורצשטיין
מסרה כי לפיתוח יכולות חשיבה יש חשיבות מכרעת להתפתחותם של הילדים לבוגרים המבינים את העולם סביבם ויודעים לפעול בו. הפרויקט התאפשר בזכות הירתמותם של כל הצדדים לעניין, לרבות מועדון רוטרי כפ״ס, ממקום משתף, בונה ומקדם. “כמו הווארד גארדנר, גם אני חולמת על בית ספר שבו אוכל לשאול תלמיד, גם במפגש אקראי במסדרונות, מה השאלה המעסיקה אותך? והוא ידע מה לענות לי.”  



 

תגובות

תגובות