נפתח בית האמנים בכפר סבא: סוף סוף יש לאמנים וליוצרים משכן לפעילות ולתצוגה

“אין כמו בבית”, זה שמה של תערוכה חדשה המתקיימת בעיר כפר סבא, תערוכה ראשונה בבית האמנים החדש שנפתח בשבוע שעבר במתחם פנימיית “אונים”.

את פתיחת התערוכה הראשונה חגג קהל רב של מאות אנשים, חובבי ומוקירי אמנות, נציגי העירייה, בני משפחה וחברים . כולם היו שותפים להתרגשות הגדולה באוויר.

בתערוכה מציגים 48 אמנים, בתחומי הציור, הפיסול, הצילום והכתיבה מכל הקבוצות בעיר: “אמן בעירו” , עמותת “מבט”, קבוצת “יוצרים” ומועדון הצילום “פוזיטיב”.

בית, מציין האוצר, אילן בק, הוא “מקום מגונן, מקום המבטחים של האדם ומשפחתו” בבחינת “ביתי הוא מבצרי”. לבית משמעויות עצומות עבור היחיד והקבוצה גם יחד, הן במשמעות הגיאוגרפית (מולדת), הן הקוגניטיבית והן הרגשית.

האמנים מתייחסים לנושא “בית” במובנים מגוונים. חלקם מתייחסים במבט נוסטלגי של זיכרונות ילדות אל בתי הוריהם כאשר לעתים המבט הוא אף במובנים של זרות עקב קונפליקטים בין התרבות ממנה באו ההורים לבין התרבות בארץ. אמנים אחרים בחרו להתייחס לבעיה העכשווית של מצוקת הדיור בישראל, כאשר רבים מתקשים להגיע לדירה משלהם.

בטקס פתיחת התערוכה בירכו ראש העיר, יהודה בן-חמו ומחזיק תיק התרבות, מר אמיר גבע, שפעלו רבות למען הקמת הבית בשיתוף כל הגורמים האחראים בעירייה ויחד עם האמנים. “אני מרגישה כי בכוחות משותפים הגשמנו חלום” אמרה צפי בירן, יו”ר עמותת ” אמן בעירו”.
בית האמנים החדש יהיה פתוח לקהל בימי חמישי בשעות 18:00-20:00, שישי ושבת בבוקר בשעות 10:00-13:00, הכניסה מרחוב אז”ר מול בית מספר 29.

במהלך השבתות הקרובות צפויות להתקיים פעילויות “מפגשבת” במקום לקהל הרחב (ללא תשלום):
שבת ה-5/3/16, בשעה 11:00- “פטפט עם טפט” לילדים והורים בהנחיית האמנית ניצה לאופר,
שבת 19/3/16- שיח גלריה של האמנים ואוצר התערוכה אילן בק.

שבת 26/3/16- שיח עם הסופרת שרה אהרוני שכתבה את רב המכר “אהבתה של גברת רוטשילד”
תערוכת “אין כמו בבית” תינעל ב- 3 באפריל 2016.
כתבה וצילמה : לירית שפיר-שמש

 

תגובות