מגלגלים ניצחון: הכירו את נבחרת הפטאנק של אחוזת פולג, דיור מוגן בשרון

 
אחוזת פולג היא פנינה כפרית של דיור מוגן יוקרתי, הממוקמת בין נופי השרון הקסומים – בצמוד לקיבוץ תל-יצחק ולשמורת הטבע פולג. באחוזה בתים צמודי-קרקע עם גינות פרטיות וכן דירות יוקרה המשקיפות לנוף כפרי נפלא, משטחי דשא מוריקים וגינות נוי מטופחות.
באחוזת פולג אוהבים במיוחד לעשות ספורט: בבדיקה שנערכה בינואר 2016 נמצא כי מעל 72 אחוזים מדיירי אחוזת פולג בוחרים לעסוק בפעילות גופנית במסגרת החוגים הרבים המתקיימים במועדון הספורט של האחוזה!

אחד מענפי הספורט האהובים באחוזת פולג הוא משחק הפטאנק. באחוזה אף הוקמה נבחרת – שבה משחקים דיירים ודיירות – הזוכה להישגים נפלאים. בשנה שעברה הגיעו קבוצות מהאחוזה למקומות השמיני והעשירי בתחרות הפטאנק הארצית לגמלאים (דרג ב’) שהתקיימה במושב ניר-צבי.

זהו הישג מכובד ביותר, שכן בליגת הפטאנק לגמלאים משתתפות כ-232 קבוצות מכל רחבי הארץ (בשני דרגים – א’ וב’), שבהן משחקים כ-900 שחקנים.

בנבחרת האחוזה משחקות ארבע קבוצות, המשתתפות לאורך השנה בליגת הפטאנק האזורית של מחוז השרון. בכל התחרויות מלווים את הנבחרת מנהלת מועדון הספורט של אחוזת פולג קרן נוי ומאמן הנבחרת נסטור ווסרמן. לצדם בולט הדייר סמי ונטורה, אשר דוחף מאוד את ספורט הפטאנק באחוזה, מעודד דיירים להצטרף ומאמן בהתנדבות את כל מי שרוצה ללמוד ולהשתפר.

לדברי נסטור, המאמן, "המטרה העליונה היא לשלב בין כיף לתחרות. אנחנו באים לנצח – אבל קודם כל ליהנות".

בקבוצת פולג ב’, שזכתה במקום הראשון בתחרות האזורית והשמיני בארצית, משחקים חמישה דיירים, וניתן להרגיש מיד את הקרבה והחברות האמיצה ביניהם. חבר הכנסת לשעבר שלמה עמר, בן 79.5, משחק פטאנק "מאז שהגעתי לאחוזת פולג, לפני כשמונה שנים. זה ספורט מהנה וחברתי מאוד, ונוצרה כאן קבוצה מגובשת. אנחנו מתאמנים במגרשי הפטאנק שבאחוזה, מתחרים בליגה ונהנים מאוד גם מהחברות וגם מהמשחק". רעייתו, אסתר, שעסקה בעבר בהנהלת חשבונות, אף היא שחקנית בקבוצה. "זה ספורט שלא מבדיל בין גברים לנשים", היא מחייכת. "בפטאנק אין הקלות לנשים, וגם לא צריך שיהיו".

יוסי ברוכיס, בן 81, מהנדס מכונות בעברו, מתבדח: "אם שלמה לא משחק טוב, אסתר מאיימת עליו שהוא לא יקבל ארוחת צהרים. אבל ברצינות: לדעתי זה אחד המשחקים הכי יפים שיש לגיל שלנו. משחק קבוצתי, ספורטיבי וחברתי – שיש בו גם מחשבה ומתח".
לכל אחד מהשחקנים בקבוצה יש תפקיד: נסים משולם ושלמה עמר הם "מפציצים" – שאמורים לפגוע בכדורים ולהזיזם, ואילו יוסי ואסתר הם "פוינטרים", שמתמחים בזריקת הכדורים קרוב ככל הניתן לקושונה – הכדור הקטן.

הדייר והשחקן עובדיה נחמן, בן 83, בעברו טייס בחיל האוויר ובאל-על, לא שיחק פטאנק עד שהגיע לבית דיור מוגן אחוזת פולג, לפני קצת יותר משנתיים. "זה ספורט יפה, שמתאים לגילאים שונים ודורש גם מחשבה וגם טכניקה", הוא אומר. "באחוזת פולג אני משחק גם ביליארד וגולף, משתתף בחוגי התעמלות ואפילו במקהלה. החיים באחוזה נהדרים. אני רק מצטער שלא הגעתי אליה עוד קודם".

תגובות