נציגי הציבור הדתי בכפר סבא נגד בן חמו :”כל ניסיונותינו להעביר המרוץ ליום שישי לא צלחו ונותרת נחרץ בעמדתך לקיים המרוץ בשבת”

 
תחת הכותרת "קיום מרוץ וצעדת כפר סבא בשבת והרחבת חילולי השבת בעיר", כותבין סגן ראש העיר, עו"ד איתן צנעני וחברו לסיעה, אמיר קולמן מחאה חריפה לבן חמו בה הם מציינים כי מזה שנים רבות מתקיים מרוץ כפר סבא בשבת, דבר הגורם להעסקת עובדים בשבת בניגוד לחוק וכן גורם להדרת הציבור הדתי והמסורתי מהמרוץ.

יתרה מכך. המרוץ מתקיים במרכז העיר, במסלול בו קיימים בתי כנסת רבים, תוך פגיעה ממשית ברגשות הציבור הדתי והמסורתי, שעה שחילול השבת ההמוני מתקיים לנגד עיני הציבור ותוך הפרעה לתפילה.

"כל ניסיונותינו לשכנע להעביר את המרוץ ליום שישי לא צלחו ונותרת נחרץ בעמדתך כי יש לקיים את המרוץ בעיצומה של השבת.
לא פחות חמור מכך. מדי שנה העירייה מרחיבה את היקף חילולי השבת בפעילות זו. השנה הגדלתם לעשות ובמקום להזמין את הציבור למרוץ "הסטנדרטי", הזמנתם את הציבור "להשתתף במרוצים ובהופעות הראווה שיערכו על במת כיכר העיר כחלק מאירועי המרוץ- שיכלול בין היתר הגרלות נושאות פרסים, תזמורות, ליצנים, מוסיקה, להקות מחול ממועדוני הספורט האיכותיים ביותר מכפר סבא יופיעו ועוד הרבה הפתעות"-לשון הודעת הפרסום. הניסיונות לטעון כי מדובר במרוץ המתקיים באותו פורמט מזה מספר שנים אינו עולה בקנה אחד עם הפרסום.
הפרסום שביצעה העירייה בתפוצת מייל לעשרות אלפי בתי אב ואשר צוטט לעיל מדבר בעד עצמו ושום תירוץ לא ישנה את העובדות המצוינות שחור על גבי לבן בפרסום האמור".

עוד מציינים השניים "הטענה כי קיום המרוץ הינו פשרה עם הציבור הדתי שבמסגרתו הצעדה הועתקה ליום חול הינה טענה שחוקה ולא מדויקת: מזה כ-10 שנים כלל לא התקיימה צעדה ביום חול ואף לא נעשה ניסיון לקיימה, הלכה למעשה הצעדה מתקיימת בשבת במקביל למרוץ. בפרסומי העירייה מצוין כי במסגרת המרות יתקיים מסלול של הליכה עממית למשפחות. מה זה הליכה עממית אם לא צעדה??
אין קשר בין המרוץ שהתקיים בעבר (לפני כ-10 שנים) ובין אירועי המרוץ המתוכננים להתקיים השנה. המרוץ הוא חלק קטן מכלל האירועים.
אנו מביעים מחאה חריפה על קיומו של המרוץ בשבת ולא פחות מכך על הרחבת המרוץ ממרוץ בלבד לאירועים נוספים הכוללים חילולי שבת נרחבים ונפעל בהתאם". 

תגובה לדברי סגן ראש העיר, עו"ד איתן צנעני, בנוגע למרוץ כפר סבא:

סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין (מרצ)
: "בכפר סבא חיים תושבים בעלי אמונות שונות: דתיים וחילוניים, אורתודוכסים, קונסרבטיבים, רפורמים ואתאיסטים. ישנם גם תושבים שאינם יהודים. עלינו לאפשר לכולם את הביטוי התרבותי שלהם. בעבר התקיימה בשבת מסורת מפוארת של צעדת כפר סבא, שהועברה בלחץ הסיעות הדתיות ליום חול ולאחר שנה בוטלה בשל מיעוט משתתפים. הציבור החופשי נאלץ לספוג את ביטול הצעדה, כמו גם את המצב הבלתי נסבל של חוסר תחבורה ציבורית בשבת. הרי לא יתכן שגם לא יתאפשר לתושבים לצאת לבלות מחוץ לכפר סבא בסופי השבוע ללא רכב פרטי וגם לא נספק עבורם פעילות בתוך העיר. אנחנו נלחמים כאן יום יום על מנת לשמור על הצביון החופשי של כפר סבא, שלצערי אינו מובן מאליו. לשמחתי ראש העיר ורוב רובה של הנהגת העיר שותפים לעמדתנו לגבי המרוץ ומעוניינים לאפשר לציבור גדול ליהנות מהיום החופשי שלו".

חברת מועצת העיר, פליאה קטנר (מרצ) : "קיום מירוץ כפר סבא בשבת חשוב ומהותי היות וכאשר ניסו להעביר את הצעדה ליום אחר, השתתפות הציבור פחתה עד כדי היעלמותו של האירוע. יום השבת הוא יום חופשי ובו כל אחד רשאי לבחור לעשות בו מה שטוב עבורו, בין אם מדובר בהליכה לבית הכנסת, בילוי עם משפחה וחברים או השתתפות בפעילות ספורטיבית כזו או אחרת".

צביקה צרפתי סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הספורט: ראש העיר כפר סבא חרט על דגלו לפעול תמיד לקירוב לבבות תוך הידברות והסכמות בין כל המגזרים בעיר. לאחר שנכנס לתפקידו לפני כ-12 שנים אחת ההחלטות הראשונות, שהעביר תוך הסכמה כללית וגורפת בין כל הגורמים במועצה- דתיים וחילוניים כאחד, הייתה להעתיק את צעדת כפר סבא משבת ליום חול. בהסכמה זו שהושגה בין הציבור הדתי והלא דתי בעיר הוסכם כי המרוץ יתקיים בשבת והצעדה תועתק ליום חול. עם השנים בוטלה הצעדה עקב מיעוט משתתפים אך עיריית כפר סבא כדרכה תמשיך לפעול לרווחת כל תושביה חילוניים ודתיים כאחד, ותמשיך לשמור על מרקם היחסים הנפלא והעדין שנבנה בעיר במשך עשרות שנים.

תגובות

תגובות