גג ירוק ראשון הוקם על מועדון הגימלאים סירקין

מהפכת הגגות הירוקים בכפר סבא יוצאת לדרך. לאחר פרסום קול קורא על ידי החברה הכלכלית להקמת גגות ירוקים חקלאיים, אותו יזם סגן ראש העיר ומחזיק תיק איכות הסביבה והקיימות, עילאי הרסגור-הנדין, הולך ונשלם פרויקט נוסף: הקמת גג ירוק על מועדון הגימלאים סירקין.

הגג הירוק בסירקין הוקם כמרכז פעילות עבור הגמלאים, והוא כולל עצי פרי, צמחי תבלין ושיחים. כמו כן, הוקמה בריכת דגים מיוחדת עליה גדלים צמחים, כשהפרשות הדגים משמשות כחומרי דשן עבור הצמחים ומאפשרות להם להתפתח ללא אדמה. על הגג הוקמה אף חממת ירקות, בה התחילה כבר לעבוד קבוצת הגינון של המועדון.

הקמתו של הגג הירוק בוצעה בידי מחלקת גנים ונוף של העירייה, בראשותו של אורן וולשטיין. כמעט כל החומרים ששימשו להקמה הם חומרים ממוחזרים, כשעצי הפרי הונחו בתוך מיכלי פלסטיק ישנים וצמחי התבלין בתוך קופסאות שימורים תעשייתיות. הפרזול גם הוא כולו ממוחזר ונלקח ממתכות שהרכיבו בעבר גדרות ומתקנים בעיר.

לפני שנתיים קיבלה מועצת העיר החלטה המחייבת הקמת גגות ירוקים, שיכללו צמחייה או פאנלים סולריים לייצור חשמל, על גבי מבני המסחר והמשרדים החדשים בעיר. זאת בתום עבודת מחקר שהגיש צוות מיוחד של תושבים במסגרת פרויקט של מחלקת הקיימות. לאחר החלטה זו, בדחיפת ראש העיר ובתמיכה גורפת של מועצת העיר, נותרה פתוחה שאלת המבנים הקיימים, עליהם אין תשתית לגידול צמחייה.

על מנת לתת מענה לשאלה זו, יזם סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין, סקר גגות שבוצע באמצעות החברה הכלכלית, ובו נבחנה התאמתם של גגות המבנים בבעלות העירייה וכמה גגות פרטיים לצורך הפיכתם לגגות ירוקים. בין היתר נבדקו שימושים אפשריים כמו חקלאות הידרופונית, גידולים טבעיים על אדמה, גינות נוי ופרויקטים קהילתיים. במסגרת זו יצא בחודש שעבר קול קורא ראשון לחקלאות עירונית, הוקם הגג הירוק הקהילתי על מועדון סירקין ויוקם בהמשך גג נוסף שישמש כמשתלה עבור הגינון העירוני.

סגן ראש עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין: “הגגות הירוקים הופכים מחלום למציאות. נשיב את הקרקעות שאבדו לנו עם הקמת הבניינים, נפתח שטחים ירוקים ונהפוך את גגות העיר לירוקים ופורחים. יש לך ערך סביבתי וחברתי רב, וכפר סבא תהפוך לעיר המובילה בישראל במימוש חזון זה. ברצוני להודות לכל העוסקים במלאכה, מגבשי החזון, המבצעים ומשתמשי הגג, ובמיוחד לעובדי מחלקת גנים ונוף שביצעו באופן מרשים את המשימה”. 



 

תגובות

תגובות