עשרות גלאי עשן הותקנו בבתי קשישים בהרצליה

 
קשישים ברחבי הרצליה יקבלו במהלך חודש פברואר גלאי עשן שיותקן בביתם ויתריע במקרה של פריצת אש. את הגלאים יתקינו לוחמי האש מתחנת הכיבוי בהרצליה בפיקודו של מפקד התחנה, טפסר יעקב מאסטי, ובהובלתו של רמ"ד בטיחות אש, רשף טיראן שמר, בשיתוף עם עיריית הרצליה, מחלקת הרווחה.

​ההתקנה תבוצע בבתי הקשישים בתיאום מראש איתם, ותהיה ללא כל עלות. לאחר מכן ידריכו אותם המתקינים כיצד לתחזק את הגלאי ומה לעשות במקרה של שריפה, וכן יתנו להם עלוני הסברה שהופקו ע"י אגף בטיחות אש בנציבות. המתקינים גם הונחו לאתר גורמי סיכון בדירה ולהציג לדיירים פעולות להפחתת הסיכונים.

גלאי עשן בבית הינו אמצעי התרעה ממעלה ראשונה, שלא אחת הביא לתוצאות מצילות חיים, בעיקר כשבני המשפחה ישנים. ברשות הכבאות ממליצים ללא הרף על התקנת גלאי עשן בבית ובמיוחד בחורף עם השימוש הגובר באמצעי חימום שונים.

התקנת הגלאים היא מיזם משותף שיזמו הרשות הארצית לכבאות והצלה והקרן לידידות לזכרו של טפסר מני דורון ז"ל, שכיהן כראש מחלקת רישוי והגנה מאש בנציבות הכבאות וההצלה והיה ממובילי המיזם.

משה פדלון, ראש העירייה: "זו פעילות מבורכת שתסייע להפחית את סכנת ההיפגעות של קשישים מאש. התקנת הגלאים היא עוד שיתוף פעולה חשוב של העירייה עם נציבות הכבאות וההצלה למען שלומם וביטחונם של תושבי הרצליה".

מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה: "התושבים הוותיקים בעיר חשופים יותר לסכנות אש ודליקה. אני מברכת על המיזם החשוב של רשות הכבאות ותחנת הכיבוי בהרצליה, אשר מוכיח את מחויבותם לקהילה לצד פעילותם המאתגרת במהלך כל השנה לטובת הצלת חיים".


תגובות