ראש עיריית כפר סבא בן חמו מדבר על יושרה ציבורית: מאשים את חברת האופוזיציה המוערכת ד”ר ענת קלומל

 
מה קורה כאשר חבר/ת אופוזיציה בכפר סבא מנסה להעלות שאילתה במועצת העיר בכדי לקבל עליה הבהרות? שימו לב לשיטה, לנזיפה ולהורדת הסעיף מסדר היום..

זהו פרוטוקול דיון במועצה, בנושא כפל התפקידים של מנכלית עיריית כפר סבא אושרת גני גונן אותו חשפנו כאן בפורטל החדשות המוביל, השרון פוסט. 

שימו לב לניסיונותיה של הגברת ד"ר קלומל, חברת מועצת העיר מטעם האופוזיציה המנסה לקבל תשובות באופן מכובד מהנהלת העיר. שימו לב להתייחסות ליה:

שאילתה של חבר המועצה מר יובל אהוד לוי בנושא – ניגוד עניינים – מנכ"לית העירייה אושרת גני גונן. "אבקשך להתיחס לנושא כשאילתה לפי סעיף 36א לעניין ניגודי ענינים בין תפקידך כמנכל עיריית כ״ס )ועוד קודם כמנהלת כח אדם( לבין תפקידך כחברת מועצה בדרום השרון, מצב שלכאורה אסור עפ״י הוראות הדין . כמו כן אבקש התייחסותך ופרוט הענינים שבהם יש מימשק ו/או גבול ו/או תחרות בין עיריית כפר סבא למועצת דרום השרון וכיצד נקטת באמצעים להמנע מעיסוק בשני הצדדים . אודה להתייחסותך האם השאלה עלתה בפני הועדה לניגודי ענינים ובפני משרד הפנים ואם כן, כיצד נענית".

צביקה צרפתי: "הגב’ אושרת גני גונן נושאת בתפקיד מנכ"לית עיריית כפר סבא החל מיום 1.1.2015. בד בבד עם תפקידה זה,
6.1.2016 4 המניין מן מועצה מכהנת הגב’ גני גונן כחברת המועצה האזורית דרום השרון. בסמוך לכניסתה לתפקיד חתמה הגב’ גני גונן על הסדר ניגוד עניינים, במסגרתו התחייבה שלא לעסוק, לקבל החלטות ו/או לתת הוראות במסגרת תפקידהכמנכ"לית עיריית כפר סבא בכל נושא הקשור בנושא הזהו/או המשפיע ישירות על היחסים שבין עיריית כפר סבא לבין המועצה האזורית דרום השרון. העירייה סבורה כי הסדר ניגוד העניינים הנ"ל מהווה פיתרון מידתי והולם בנסיבות העניין, המנטרל כל חשש לקיומו של ניגוד עניינים בין שני עיסוקיה של הגב’ גני גונן והוא מאפשר לציבור להמשיך לצאת נשכר מכישוריה, בפועלה למענו בכל אחד משני תפקידיה האמורים. נציין, כי הנושא הובא לידיעת משרד הפנים."

ענת קלומל: יש לי שאלת המשך. איך הוא יוצא נשכר מכישוריה, כלומר בכל זאת, עובדה שאת מנכ"לית".

יהודה בן חמו: סליחה, מה היתה השאלה?

ענת קלומל: " אני רוצה לשאול, כתבו ‘הסדר ניגוד העניינים מנטרל כל חשש לקיומו של ניגוד עניינים’, בסדר. אבל ‘בין שני עיסוקיה של הגב’ גני גונן, והוא מאפשר לציבור לצאת נשכר מכישוריה ופועלו למענו’. אז איך הוא יצא נשכר? בכל זאת מהיותה גם מנכ"לית, בשביל המועצה וכחברת מועצה? … אני רוצה ללמוד. לדעת כמה מילים, בכל זאת, איך הכישורים שלה בעבודתה".

צביקה צרפתי:"אני חושב שאת מכירה, גם הסכמתם שאושרת גני גונן, כשידעתם בהתחלה, הסכמתם שהיא מנכ"לית טובה וגם
6.1.2016 5 המניין מן מועצה אישרנו אותה. שניים, אני חושב שאת מכירה את גב’ גני גונן במשך שנה, ואני לא חושב, בואי אני אגיד לך משהו. אני חושב שזה לא המקום לדון בעניינו של אדם. זה לא המקום. אם את רוצה לדעת, תאמיני לי, תשאלי אותה ישירות, היא תענה לך|".

ענת קלומל: "אני חושבת שכן. שיש לחברי המועצה, אם רוצים לדעת, בכל זאת איך הציבור יכול להיות נשכר מעשייה של חברת
מועצה …". 

יהודה בן חמו: אני מקווה שתוכלי לפנות בעשייה שלך זמן לגני גונן ללמוד מה זה יושרה ציבורית. אם היתה לכם יושרה ציבורית".

ענת קלומל: אם היתה לנו?

יהודה בן חמו: אם היתה לך, גם לך, כן. כי אם את מעלה שאילתה שכזו, אין לך יושרה ציבורית מהסיבה הפשוטה. כי אושרת גני
גונן בכישורים שלה, והקומון סנס הציבורי, ידעה לבוא לפני שהתמנתה לתפקיד, וידעתי על כך שהיא נבחרה להיות חברת מועצה בדרום השרון, עוד בטרם חשבתי למנות אותה, ולמרות זאת, היא הצהירה גם במהלך הראיון. היית מבקשת לקבל את הפרוטוקול של ראיון קבלת העבודה שלה, היית חוסכת מעצמך את האמירות האלה והיית מבינה מה זו יושרה ציבורית. לבדוק דברים מינימאליים, מה גם שתמכתם פה אחד בהצעה הזאת. אז למה להלבין אדם ברבים?". 

ענת קלומל: אנחנו לא מלבינים. … אני חושבת שיש כן מקום …". 

צביקה צרפתי: תודה רבה.

יהודה בן חמו: "לטובתך, נסיים בזה את הדיון". 


תגובות