ט”ו בשבט יהודי-ערבי בכפר סבא – עץ “חיים משותפים” ניטע בעיר

 
לרגל ט"ו בשבט, נערכה ביום שישי בכפר סבא חגיגה החורגת מהלך הרוח במדינתנו בעת האחרונה. תושבים מכפר סבא ומטייבה נטעו במשותף עץ מסוג אלון תבור במדרחוב ירושלים במרכז העיר. הנטיעה התקיימה ביוזמתם של הורים מבית הספר הדמוקרטי בכפר סבא ומבית הספר אל-מג’ד בטייבה ולפי הצעה של סגן ראש עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין.

בטקס הנטיעה השתתפו ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, ראש עיריית טייבה, עו"ד שועאע מסארווה מנצור, סגן ראש עיריית כפר סבא עילאי הרסגור-הנדין, מנהלי שני בתי הספר, מורים, הורים ותלמידים. לדברי הרסגור-הנדין, העץ ניטע במיקום הטוב ביותר בכפר סבא, מיקום המכבד את העץ ושהעץ מכבד אותו. שני ראשי הערים דיברו על חשיבות שיתוף הפעולה בין יישובי האזור ובין יהודים וערבים ועל הקשר הבלתי ניתן לניתוק.

הורים וילדים משני בתי הספר נפגשים בקביעות כבר מספר שנים במסגרת התארגנות בשם "חיים משותפים". במסגרת זו נערכות פעילויות כמו ארוחות משותפות, משחקים והקרנת סרטים לאורך כל השנה, חלקן בכפר סבא וחלקן בטייבה. הקבוצה מבקשת להרחיב את פעילותה, ואירוע נטיעת העץ מהווה צעד ראשון בהרחבת המעגלים וצירוף משתתפים שאינם נמנים על קהילות בתי הספר.

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו: "כך נוכל הלכה למעשה להביא את הדו-קיום שכולנו מחכים לו ומחנכים לאורו… התהליך הזה מבורך והמשימה שלנו היא להרחיב את הפעילויות הללו… וכך נוכל להגשים באמת את החזון של הדו קיום".

סגן ראש עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין: "הטקס הזה הוא כל כך פשוט והגיוני, ועם זאת כל כך לא טריוויאלי בימים אלה. אתם, ההורים, הילדים והמורים, נותנים לנו תקווה לעתיד טוב יותר בארץ הזאת. העץ שנטענו כאן, אלון התבור, מסמל את הבנייה מחדש והצמיחה של החיים המשותפים שלנו".

ראש עיריית טייבה, עו"ד שועאע מסארווה מנצור: "השפיות היא זאת שצריכה לנצח… אני איש שמאמין בדו קיום ובחיים משותפים… חייבים לבנות עתיד משותף בחיים משותפים מתוך ראייה שהשלום הוא זה שצריך לנצח… אין מקום לכוח בעולם הזה…"


תגובות