אלוף (מיל) עמירם לוין אורח פורום מאג’די

 
אלוף (מיל) עמירם לוין מפקד פיקוד צפון (דימ) והמשנה לראש המוסד (דימ) בפורום מאג’די בכפר-סבא (15.1.16) המשך שלטון ישראל על הפלשתינאים משחית את צה"ל פוגע ביכולת צה"ל שמתקשה לנצח.

עמירם לוין מצטרף לבכירי הביטחון בישראל אלוף (מיל) מאיר דגן וראש השב"כ לשעבר דיסקין שבחרו בפורום מאג’די בכפר-סבא בכדי לבקר קשה את מדיניות ראש הממשלה נתניהו.

דבריו של לוין כמו של דגן ודיסקין דווחו בהרחבה בתקשורת וזכו לחשיפה גדולה. קול-ישראל דיווח מיד אחרי הרצאת לוין ובמשך 4 מהדורות חדשות ברציפות – על דבריו של לוין בפורום מאג’די כפר-סבא.

בכירי ביטחון בישראל בחרו בפורום מאג’די כבמה חשובה להשמעת דברים שגרמו לסערה במערכת הפוליטית.
להלן ציטוטים מדבריו של אלוף (מיל) לוין: "האיום האירני על ישראל הוא נמוך בהרבה ממה שממשלת ישראל מנפנפת. אילו ישראל רצתה אפשר היה לפתח קשרי מסחר עם אירן."

אין לישראל איום קיומי ממדינות במזרח התיכון שחלקן חתמו איתנו הסכם שלום וחלקן מדינות מפורקות. ישראל מאוימת על ידי טילי החיזבאללה אך יש לנו תשובה לטילים האלו.

המשך התנהלות הנוכחית של צה"ל מחזק את הטרור. במערכת צוק איתן צה"ל ביקש מהחמאס 4-5 פעמים הפסקת אש ואין זה סוד שצה"ל לא ניצח בצוק איתן.

המשך אחזקת השטחים הכבושים יהפוך את ישראל למדינת אפרטהייד עם מיעוט יהודי במדינה בלב אזור מוסלמי. המצב הנוכחי מביא ישראלים רבים לעזוב את ישראל לגרמניה או ארה"ב.

בתשובה לשאלה אמר לוין כי הוא שוקל להקים בישראל תנועה המונית בכדי להביא לסיום הסכסוך עם הפלשתינאים ולהחזרת שטחים רבים בלי להחזיר פליטים.

לוין מרוצה מפינוי גוש קטיף (ע"י שרון) ופינוי לבנון (ע"י ברק) רק חבל שהפינוי נעשה בצורה לא ראויה.
בהתייחסו לרמת הגולן אמר לוין כי הוא בעד המשך החזקת רמת הגולן בידי ישראל גם משום שאין למעשה ממשלה בסוריה ואין למי להחזיר.

צבאות של ממשלות כמו ארה"ב, רוסיה, צרפת ועוד ויתרו על ישיבה בשטחים כבושים וגם על ישראל לוותר. מאז מלחמת העולם השנייה אין מדינה דמוקרטית בעולם שמחזיקה שטחים כבושים.

לוין מתח ביקורת קשה על פעילות צה"ל במלחמת לבנון השנייה בתקופת הרמטכ"ל חלוץ במקום לפעול באמצעות גדודים ואולי חטיבות צה"ל הפעיל אוגדות מול צבא חלש. השיטה לפעול בכוח ובעוד כוח לא הוכיחה את עצמה.

בסיום דבריו אמר לוין כי בדעתו להקים תנועה המונית בישראל בכדי להביא לשינוי ולקיים מו"מ רציני עם הרשות הפלשתינאית. יש ברשות עם מי לדבר ולא אנחנו נקבע מי יהיו נציגי הפלשתינאים כמו שהפלשתינאים לא יקבעו מי יהיו הנציגים של ישראל.

הינחה את מפגש הפורום חבר הפורום תת אלוף (מיל) דני אשר.

תגובות