פשע בכפר סבא? האם מאז נכנס השיטור העירוני לכפר סבא מסונן הדיווח לציבור על הנעשה בעיר?

 
פרצו לכם ליד הבית? גל פריצות לרכבים באזור מגוריכם? התפלאתם שלא ראיתם דיווח בעיתונות המקומית? זו תחושה המלווה תושבים רבים בכפר סבא הנחשפים לפשע בעיר שאינו מדווח לציבור

נראה על פניו, כי מאז נכנס השיטור העירוני לכפר סבא, מסוננות בהקפדה הודעות הדוברות של המשטרה המופנות לעיתונאים המחוייבים לדווח הלאה לציבור.

בשבוע שעבר הגיעו שוטרים עם כלבי גישוש וסיירו ברחוב וייצמן בעיר. מה חיפשו לא ידוע. מה שכן, תופעת השוטרים העירוניים במדים, העושים עבודתם נאמנה יש לציין כמוטל עליהם במסגרת עבודתם, נראים יותר ויותר במרכז העיר. 

ברם, נראה כי הדובר עצמו אינו מודע במקרים רבים, משום שמאז נכנס השיטור העירוני לכפר סבא, ( בגלל הפשע שהלך והתגבר בעיר) , הדיווח מועבר ישירות לראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו. 

נזכיר כי בן חמו אמר בישיבת מועצת העיר בה אישרו חברי המועצה את כניסת השיטור העירוני כך :"השוטרים שיקלטו במערכת יהיו רק בשטח שיפוט כפר סבא. זה צעד משמעותי שנוכל לנהל את השיטור בעצמינו, זה לא אומר שהם לא יהיו כפופים למפקד התחנה, שהם יהיו כפופים אלי".

אז למי כפופים השוטרים? למפקד התחנה או לבן חמו? כך או כך, נשאלת השאלה מדוע הדיווח על פשע בכפר סבא מדווח באופן מינורי ביותר, אם בכלל, מה שמייצר לעיר לכאורה תדמית רגועה נטולת פשע.

מצד אחד, תדמית חיובית תביא לעיר תושבים חדשים שאינם מודעים לקורה, מצד שני, תושבים המתגוררים בכפר סבא, לא מודעים במקרים רבים לנעשה סביבם. 

כך למשל, שוד בשכונת יוספטל בעיר לא דווח כלל, פדופיל שהסתובב ליד גני הילדים – דווח רק בעקבות פניית השרון פוסט למשטרה ולאחר מכן חשיפת הפרשה לציבור, ועוד מקרים שונים. 

דובר מחוז משטרת מרכז, עמי בן דוד, מסר בתגובה לפנייה שעשינו אליו בנדון :
"מינון ההודעות לעיתונות והתכנים שבהן נקבעים אך ורק על ידי חטיבת דובר המשטרה, מתוך שקלול של מרכיבים שונים. ייאמר מיד, הדוברות לא מוציאה ולא תוציא הודעות על כלל הפעילות התחנתית על היבטיה החקירתיים, המבצעיים או המודיעיניים, והדברים נכונים הן לפעילות השוטפת והן לפעילות היזומה. שיקול הדעת איזה אירועים לדברר ואיזה אירועים לא לדברר ניתן במלואו לדובר הטריטוריאלי ולו בלבד. בניגוד לנטען, איננו עוסקים בתדמית או יחסי ציבור של רשות מקומית זו או אחרת, זה אינו הייעוד של חטיבת דובר המשטרה והטענה לפיה שיקולים זרים חוץ-משטרתיים מנחים את היקף הדברור, טוב היה אם לא היתה נאמרת כלל". 

דובר משטר מרחב שרון זיוון פריידן אמר בתגובה :"האירועים המדובררים על ידי הם אירועי מעצר או אירועים בהם מתבקשת עזרת הציבור. לא זכור לי שמשטרת ישראל/ מרחב שרון מחויבים לדווח על כל חשד לאירוע פלילי או כל תיק חקירה". 

צילום: ביקורת בונה


תגובות