תלמידים מהוד השרון והרצליה זכו בפרס המתנדב על שם אלעד ריבן זל

 
שר החינוך נפתלי בנט העניק אמש ל- 11 תלמידים מצטיינים בפעילות ערכית וחברתית
את פרס שר החינוך לנוער מתנדב ע"ש אלעד ריבן ז"ל

בין מקבלי הפרס – שני תלמידים מהשרון, הלומדים בכפרי נוער של המינהל לחינוך התיישבותי

סיגל גרבוייס, תלמידת בכפר הנוער "מוסניזון" בהוד השרון
בעקבות אירוע שחוותה בכתה ח’ וטלטל את חייה, החליטה סיגל להשקיע ממרצה בפעילות התנדבותית:
מנגנת באירועים עם מבגרים וילדי החינוך המיוחד, מתנדבת עם ניצולי שואה, חונכת ב"כנפיים של קרמבו" – תנועת נוער לילדי החינוך המיוחד. חידשה עם בני כתתה את פעילות "מועדונצ’יק בעיר" הוד השרון המיועד לילדים בעלי קשיים רגשיים והצילה אותו מסגירה,
סוחפת אחריה בני נוער נוספים להתנדבות ולתרומה לקהילה.

ניקיטה מנסקי, תלמיד כפר הנוער "עתיד רזיאל" בהרצליה
מתנדב בארגון S.O.S למען בעלי חיים, חונך תלמידים צעירים ומקדם אותם לימודית וחברתיתראש מועצת תלמידים בבית הספר ובמסגרת זו מוביל שיח ערכי, יוזם פעילויות ומתווך בין הקולות השונים של אוכלוסיית התלמידים ההטרוגנית בתבונה ובהגינות.
ניקיטה לומד בעתיד רזיאל במסגרת פנימיה ומהווה גורם מוביל ותורם הן בבית הספר והן בפנימיה.

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך: סיגל וניקיטה מסמלים את הטוב בנוער הישראלי.
גם ב’דור המסכים’, בני הנוער יוצאים לקהילה , מתנדבים ופועלים לבניית חברה טובה יותר.

אמש (ב’, 18.1.2015) התקיים הטקס השנתי להענקת תעודות הוקרה והערכה לתלמידים מתנדבים לשנת תשע"ה בתיאטרון האודיטוריום בחיפה . במסגרת האירוע, שר החינוך נפתלי בנט העניק את פרס "שר החינוך לנוער מתנדב" ל- 11 תלמידים שהצטיינו השנה בפעילות ערכית וחברתית, ובהם שני תלמידים מהשרון הלומדים בכפרי הנוער של המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי: ניקיטה מנסקי, תלמיד כפר הנוער עתיד רזיאל בהרצליה וסיגל גרבוייס, תלמידת כפר הנוער מוסינזון בהוד השרון ותושבת העיר. מצ"ב בנספח נימוקי הפרס וברכות הצוות החינוכי

האירוע התקיים במעמד שר החינוך נפתלי בנט ובהשתתפות בני משפחת ריבן, נציגי מועצת התלמידים הארצית ומשפחות הזוכים.
אלעד ריבן ז"ל נספה כמתנדב במכבי אש בשריפה בכרמל 2.12.10 והוא בן 16 בלבד. פרס שר החינוך לנוער מתנדב ע"ש אלעד ריבן ז"ל נועד להעלות את נושא ההתנדבות על סדר היום הציבורי ולהרחיב את היקף ההתנדבות והמעורבות החברתית של בני הנוער בישראל.

שר החינוך נפתלי בנט: "אני גאה במפעל ההנצחה המרשים הזה, שמעניק לנו הזדמנות להיזכר יחד בדמות המופת של אלעד – וגם להתרגש ולשאוב תקווה מבני הנוער המצטיינים, הצועדים בשבילי הערכים של אלעד ריבן זכרו לברכה. אני מביט בכם היום ורואה את החברה הישראלית היפה. באתם לכאן מרקעים חברתיים מגוונים, ויצרתם ביחד מקור השראה משותף לישראל כולה.
ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי במשרד החינוך: סיגל וניקיטה מסמלים את הטוב בנוער הישראלי. גם ב’דור המסכים’, בני הנוער יוצאים לקהילה , מתנדבים ופועלים לבניית חברה טובה יותר.

סיגל גרובייס

נורית כהן, מנהלת בית הספר בכפר הנוער "מוסינזון" שנכחה בטקס יחד עם הצוות החינוכי אמרה "סיגל מוכיחה שניתן להצטיין בלימודים, לשיר, להנהיג אנשים, לתת לתרום באופן שמפעים את הסביבה. סיגל מסבה גאווה למשפחתה, להוד השרון, לבית הספר ולכל התלמידים"

נימוקי הפרס: סיגל גרבוייס היא תלמידת כיתה י"ב בכפר הנוער "מוסינזון" בהוד-השרון.
סיגל מתנדבת שנים רבות, מאז היותה בכיתה ח’ והיא מתמידה בפעילותה ההתנדבותית. סיגל פעילה בתחומים רבים, בבית הספר ובקהילה, ותורמת לציבור מגוון: קשישים, מבוגרים ובעלי צרכים מיוחדים.

בהיותה בכיתה ח’, בעקבות אירוע שחוותה ושטלטל את חייה, החליטה סיגל לא לשקוע בדכדוך,
אלא לעשות מעשה שירומם את רוחה ושימלא את החלל שנוצר בה, סיגל בחרה לתרום לזולת ולהתנדב.
היא החלה את דרכה כמש"צית וכחונכת ב"כנפיים של קרמבו .בנוסף, התנדבה לנגן באירועים שונים עם מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים ואימצה קשישים ניצולי שואה במסגרת קפה אירופה".
סיגל משמשת דוגמה ומופת לנוער בפעילות, היא סוחפת בני נוער נוספים להתנדבות ולתרומה לקהילה.
לאחר ששמעה על סגירתו של "מועדונצ’יק בעיר", מועדון לילדים בעלי קשיים רגשיים הנובעים
ממחלת בן משפחה או מסיבות אחרות, החליטה לחדש את פעילותו, סחפה אחריה את בני
כיתתה, ויחד הם שיפצו את המועדון והחלו להפעיל אותו.

סיגל בחרה בהתנדבות ובתרומה לזולת כדרך חיים. העשייה למען הזולת מעוררת בה
התרוממות רוח ומחדשת בה את כוחותיה. על כל אלה, זוכה סיגל בפרס השר למתנדב על שם אלעד ריבן ז"ל.

ניקיטה מנסקי

מלוה לוי, מנהלת בית הספר בעתיד רזיאל שנכחה בטקס אמרה בהתרגשות: "בית הספר גאה מאוד בזכייתו של התלמיד ניקיטה מנסקי בפרס אלעד ריבן. ניקיטה, כיו"ר מועצת התלמידים, מפגין דוגמא אישית למופת בכל הקשור להובלת שיח פתוח ושקוף, מכבד ובונה. תרומתו לדיאלוג זה בין תלמידים למורים היא אדירה. ניקיטה הוא המממש בפועל של הערכים לאורם מתנהל בית הספר בקרב התלמידים".
אבי לוגסי, מנהל כפר הנוער "עתיד" ע"ש דוד רזיאל אומר: הכפר מאגד בתוכו אוכלוסיית תלמידים עם מאפיינים מגוונים – עולים חדשים לצד ישראלים ותיקים, תרבויות שונות, ארצות מוצא שונות, חניכי פנימייה ממגוון אזורים בארץ. דווקא בימים אלה בהם השונות בחברה הישראלית באה לידי ביטוי בצורה של מחלוקות , שסעים ושיח לא תמיד מכבד ובונה מתוך הכרת האחר וכיבוד השונה, דווקא בימים אלה אנו גאים על כך שתלמיד שלנו זכה בפרס המייצג מנהיגות חיובית , התנדבות ותרומה לקהילה ולחברה, ויכולת להוביל שיח משמעותי בתוך מרחב מורכב ומגוון. אנו גאים בניקיטה ומקווים שתלמידים נוספים שלנו ילכו בדרכו.

נימוקי הפרס: ניקיטה מנסקי הוא תלמיד כיתה י"ב בבית הספר "עתיד רזיאל" בהרצליה.
ניקיטה הוא נער בוגר, ערכי, רציני, בעל חוש צדק מפותח ובעל רצון עז להיטיב עם הזולת, עם מבוגרים ועם צעירים כאחד, הפעיל שנים מספר בתחומים שונים ומגוונים.

במסגרת פרויקט מחויבות אישית בכיתה י’ התנדב ניקיטה בארגון אס-או-אס (S.O.S)למען בעלי חיים ולמען אנשים שמאמצים אותם. הוא השתתף בקביעות בימי אימוץ, ניהל דוכני תרומות, טיפל בכלבים וסייע לאנשים להכיר את הכלבים בהסבריו מאירי העיניים.
ניקיטה פעיל בכל אירוע בית ספרי, שכבתי, כיתתי או אחר והוא יוזם ותורם ממרצו

תגובות