פרופסור רחל אלתרמן בפורום מאג’די:”תמ”א 38 היא רק פלסתר ולא תביא מזור למחסור בדירות באזורי הביקוש”

 
הקור ששרר בפורום מאג’די ביום שישי 8.1.16 לא פגע בהנאה של חברי פורום מאג’די מההרצאה המרתקת של פרופסור רחל אלתרמן מוותיקי המסלול לתכנון ערים ואזורים בטכניון וכמו כן חוקרת בכירה במוסד שמואל נאמן בטכניון וראש התחום של מקרקעין ודיור.
חברי הפורום התקשו לקבל מפרופסור אלתרמן תשובות אופטימיות למה שיהיה בתחום הבנייה.

פרופסור אלתרמן סבורה שיש להעביר יותר סמכויות לראשי הרשויות המקומית בתפקידה כיו"ר הועדה המקומית לתכנון בנייה.

פרופסור אלתרמן התעלמה מהעובדה שרק בשבוע האחרון פורסם על ראשי רשויות חשודים או חשודים לכאורה בשחיתות לחלקם בנוסף לעבירות מין (אור יהודה, אשקלון, מטה יהודה, תל מונד, קרית מלאכי ועוד) שלא לדבר על ראשי ערים מירושלים (אולמרט ולופיאנסקי), לחיאני מבת-ים, בר מרמת-גן ועוד "ל"ו צדיקים" ועוד. לכל אלו מציעה פרופסור אלתרמן להעניק יותר סמכויות בתחום אישורי הבנייה!!!

קשה להבין וקשה להאמין שיהיו יותר סמכויות בתחום הבנייה לראשי רשויות בתפקידם כיו"ר הועידה המקומית לתכנון הבנייה.
בדברה על תמ"א 38 הדגישה פרופסור רחל אלתרמן שהדירות לא יחזיקו מעמד בעת רעידת אדמה.

לדעתה של פרופסור אלתרמן עדיף להרחיב את פינוי בינוי למרות הקושי להגיע להסכמות בין הדיירים לבין קבלנים המציעים פינוי בינוי.
פרופסור אלתרמן יצאה נגד בניית מגדלים שפגיעתם קשה בשכבות הביניים ועד מהרה יתפתחו בהם סכסוכי שכנים על רקע אחזקת המגדלים ומימון חברת אחזקה.

באשר למחירי הדירות סבורה פרופסור אלתרמן שלא יוזלו כל עוד יש פער בין ההיצע לבין הביקוש.
מעניין אם דברים אלו נאמרו בעת שפרופסור אלתרמן נפגשה עם שר האוצר משה כחלון שגאה בתוכניתו שתביא להוזלת מחירי הדיור. יש רק מעטים בישראל הסבורים שמחירי הדיור ירדו והרצאת פרופסור אלתרמן הגבירה את סימני השאלה לגבי הוזלת דירות באזורי הביקוש.



תגובות

תגובות