שיקום הפה – אלו טיפולים קיימים עבורנו היום

 
תוחלת החיים היום הולכת ועולה באופן מתמיד והיא מביאה איתה לא פעם גם תופעות אשר פחות נעימות לנו. התופעות השונות שנחשבות לפחות נעימות הן לרוב תופעות פיזיות כאשר אחת מהמערכות המושפעות מהליך ההזדמנות היא המערכת של הפה והלסת. לאורך השנים מערכת הפה יכולה להישחק, השיניים נפגעות, האזור נחלש ולעתים השיניים סובלות ממחלות. היום רפואת השיניים יכולה לתת מענה של טיפולי שיקום מתקדמים.

בין טיפולי שיקום הפה אפשר למצוא סוגים שונים של טיפולים כאשר רפואת השיניים התקדמה מאד בשנים האחרונות והיא יכולה לתת לכל אחד את המענה הנכון ביותר עבורו.

שתלים – שתלי השיניים הם שתלים אותם מניחים על גבי הלסת. רופא השיניים בוחן את המצב של הפה והלסת (לאחר בדיקה פיזית ולאחר שהוא מתייחס אל בדיקות ההדמיה השונות). את השתלים מניח הרופא לאחר תכנון מוקפד מקדים ובעזרת ברגים שעליהם מניחים את השיניים.

בעבר רבים ויתרו על טיפול השתלים כיוון שהם לא היו זמינים עבור המטופלים. חוסר הזמינות נבע מעלויות הטיפולים וצורת הטיפול שדרשה מהמטופל לקחת חופשות מחלה רבות לצורך הטיפול. היום, אפשר למצוא שיטות טיפול מתקדמות וישנם רופאי שיניים אשר משתמשים בטיפולי השתלה של יום אחד, מה שמונע את הצורך להתמודד עם כאב אין סופי ואובדן ימי עבודה רבים.

כתרים – כתר שמתבצע לשן מתבצע לרוב לאחר פגיעה בשן יחידה. הפגיעה יכולה להיות תוצאה של מחלת שיניים והיא יכולה להיות תוצאה של פגיעה פיזית. הכתר עצמו כולל לרוב סגסוגת מתכתית אשר עליה מניחים חרסינה שמתאימה בדיוק לשיניים מבחינת הגודל והצבע (כלומר, הכתר נראה חלק מהפה ואי אפשר להבין בכך שמדובר על תוספת לשן).

טיפולי הכתרים הם טיפולים שמבצעים אותם כבר עשרות שנים וההצלחה שלהם גבוהה מאד. כמובן, גם כאן נעשו התפתחויות טכנולוגיות והטיפולים עצמם מעניקים תוצאה אסתטית לצד מענה פיזיולוגי ברמה גבוהה מאד.

תותבות – אחד הטיפולים המוכרים לרבים בתחום רפואת שיקום הפה הוא התאמה של תותבות. תותבות השיניים משמשות בעיקר אנשים מבוגרים שבשל מחלה בפה איבדו את השיניים שלהם. הבעיה עם איבוד השניים היא לא רק התופעה הישירה של חוסר בשיניים אלא גם הפרעה לחיי היום יום. אדם ללא שיניים שלמות סובל מכך שהוא אינו יכול לאכול בעצמו את המאכלים שהוא אוהב, הוא מתבייש במראה הפה וכן אחת הבעיות היא דיבור שאינו ברור, מה שיכול להשפיע גם על התקשורת עם הסביבה ומכאן על הביטחון העצמי.
ישנה אפשרות לבצע תותבות קבועות או תותבות זמניות וההחלטה איזה טיפול עדיף תתקבל לאחר בחינה מה מבקש המטופל ומה מצב הפה והלסת שלו.


כיצד בוחר הרופא איזה טיפול לבצע

כדי להחליט איזה טיפול שיקום הפה לבצע מתוך מגוון הטיפולים שעומדים לרשות רופא השיניים והמטופל יצטרך הרופא לעשות אבחון מעמיק. הרופא יתשאל בשלב הראשון את המטופל מהי התוצאה הרצויה לו. לאחר מכן הוא יבצע בדיקות פיזיות וישתמש בבדיקות הדמיה שונות (כאשר ישנן מרפאות בהן יש אמצעי הדמיה וישנן מרפאות ששולחות את המטופל לבצע בדיקות במכונים המתמחים בבדיקות אלו).
לאחר שיש לרופא השיניים את כל המידע הנדרש על מצב הפה והרצונות של המטופל הוא יכול לתת המלצות איזה טיפול יהיה הטוב ביותר עבורו תוך כדי בחינה משותפת של היתרונות והחסרונות של כל טיפול. לאחר בחירת הטיפול המתאים מבצע הרופא תכנון של הטיפול ורק אז מתחיל אותו תוך מינימום כאב למטופל.

למידע נוסף אודות טיפולי שיניים ושיקום הפה מוזמנים להיכנס לאתר:
www.drtooth.co.il/



תגובות