אגף הפיקוח של עיריית כפר סבא נתן שבוע שעבר 36 דוחות אכיפה כנגד עבירות בהחזקת בעלי חיים

 
מחלקת פיקוח ואכיפה בעיריית כפר סבא בשיתוף הפיקוח העירוני, מנהלי אזורים, שיטור עירוני ופקח וטרינרי יצאו יחד במבצע עירוני לאכיפת עבירות הקשורות לכלבים. במסגרת המבצע, ניתנו כ36 דוחות אכיפה כנגד עבירות הקשורות בהחזקת בעלי חיים–כלבים. המבצע נערך בין השעות 17:00-22:00 בשכונת הדרים ובשכונת האוניברסיטה בעיר. מטרת המבצע לאתר אזרחים אשר אינם אוספים את הגללים של הכלבים ולאיתור כלבים אשר משוטטים יחד עם בעליהם ללא רצועה.

העירייה מסרה כי מבצע האכיפה נועד בין היתר לצמצם את תופעות הללו בגנים ובמתחמים ציבוריים. "בעליו של כל כלב אשר נמצא משוטט ללא רצועה, או שלא אסף את הצרכים של הכלב נקנס בסכום של בין 500 ל 730 שח בהתאם לסוג המקרה. האכיפה מתבצעת לאורך כל שעות היממה תוך מתן דגש על אזורים מועדים ברחבי העיר. תופעת גללי הכלבים בגנים הציבוריים ושיטוט כלבים ללא רצועה בגנים הציבוריים הינה מטרד סביבתי ותברואתי הפוגע באיכות חיי התושב. תופעה זו נגרמת עקב חוסר ההקפדה של בעלי כלבים שאינם טורחים לאסוף את גללי כלביהם או כתוצאה מכלבים משוטטים המטילים את גליליהם בכל פינה ללא הבחנה. בנוסף, כלבים אשר מסתובבים ללא רצועה מהווים מטרד סביבתי, רתיעה, לכלוך ואי ציות לחוק". 

עילאי הרסגור-הנדין סגן ראש העיר ומחזיק תיק איכות הסביבה: "בעקבות מספר גדול מאוד של פניות וסיורים שהעידו על כך שצואת הכלבים משבשת את החיים התקינים בעיר, ולאחר מבצעי אכיפה סטנדרטיים שלא העלימו את התופעה, אנחנו עוברים למבצעי ענק שיכללו פשיטה עם כוחות גדולים ובשעות לא סטנדרטיות על אזורים נרחבים. אני קורא לכל בעלי הכלבים להשתמש ברצועה או בגינות הכלבים ברחבי העיר, וכמובן להצטייד בשקיות ולנקות.

מיכל שיין בן הרוש מנהלת מחקת פיקוח ואכיפה: "גידול כלב הינה משימה מבורכת ומהנה. יחד עם זאת, על בעל הכלב מוטלת אחריות להחזיקו ולטפל בו בהתאם לדרישות החוק. יש להסתובב עם הכלב כשהוא קשור לרצועה ולהקפיד תמיד לאסוף הגללים ,לשמור על סביבה נקייה ללא מפגעי ריח, לכלוך וזבובים. כך גם לשמור על בריאות כלבך ממחלות / תאונות דרכים או פגיעה ע"י כלב משוחרר אחר".

תגובות