21 חודשי מאסר בפועל לצעיר שפרץ לבית ברחוב דוכיפת בהוד השרון

 
הנאשם הורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בכתב אישום בעבירות של התפרצות לבית מגורים. מדובר בעבירת התפרצות אחת, בה לא נגנב דבר, אשר בוצעה לאור יום, כשסבר שאנשים לא בבית, ולא באישון לילה בו יש סיכון של הסלמת האירוע ותעוזה רבה יותר.

הנאשם בן 31, עם מסכת חיים לא קלה, ריצה מספר מאסרים, ולא מצליח לעלות על דרך הישר. בעבר לא ניצל הזדמנויות להשתקם, לא מוצא עבודה מסודרת, וישנה תקווה כי הפעם ייקח עצמו בידיים בעזרת טיפול שיקומי בכלא.

הנאשם הביע חרטה על מעשיו, מבקש סליחה, ואינו מתכוון לחזור עליהם. ייעשה את כל המאמצים לשנות דרכיו במהלך המאסר הנוכחי ומבקש עזרה מכל הגורמים הרלוונטיים.

בית המשפט השלום בכפר סבא קבע בגזר הדין כי "במעשיו פגע הנאשם בערכים מוגנים בעניינם שמירה על קניינו של הפרט ורכושו, זכות הפרט לביטחון אישי, לצד הגנה על שלום הציבור וביטחונו. הנאשם פעל בתכנון מוקדם, בתחכום, תוך שימוש בכלי פריצה, פטיש וכפפות, ותוך ביצוע תצפיות רבות וממושכות לעבר הבית נשוא הפריצה וסביבתו, באופן לפיו התקדם מעט בכל פעם לעבר פנים הבית, הן על מנת לבדוק אלטרנטיבות להתפרצות, כמו גם את נוכחות בעלי הבית במקום, והן על מנת שיוכל לחזור על עקבותיו במידה וייתפס". 

ביום 2.6.15 נהג הנאשם בקטנוע בהוד השרון, עצר ברחוב דוכיפת, בו מצוי ביתם של המתלוננים, ותצפת לעבר בתי הרחוב.
ביום 3.6.15 שוב נהג הנאשם ברחוב האמור בקטנוע, האט נסיעתו ליד בתים 2,4, ו-6 הסתכל לכל עבר ועזב את המקום.
ביום 4.6.15 בשעה 10:13 רכב הנאשם על הקטנוע ברחוב ונעצר בסמוך לבית המתלוננים, ירד וניגש לתיבת הדואר והחל מחטט בה תוך שהוא מוציא מכתבים, מעיין בהם, ומחזיר לתיבה. לאחר מכן עזב את הרחוב וחזר אליו בשעות 11:47, 12:46 ו-12:48 באותו יום.
ביום 5.6.15 נהג הנאשם ברחוב על הקטנוע, חלף ליד הבית וחצי שעה מאוחר יותר- חזר וחלף על פניו פעם נוספת.
ביום 7.6.15 רכב הנאשם על הקטנוע ברחוב ונעצר מול שביל הכניסה לבית. כעבור כשלוש שעות, חזר הנאשם לרחוב, ירד מהקטנוע ליד הבית ונגע בתיבת הדואר של הבית. כעבור כחצי שעה חזר לרחוב דומם מנוע וניגש לבית. בנסיבות אלה, פתח את שער הכניסה החיצוני.
כעבור כ-20 דקות חזר הנאשם אל הבית, ירד מהקטנוע, ניגש לעבר שביל הכניסה לבית, נכנס לחניית הבית, ולאחר מכן עזב את המקום.
כעבור כשעתיים הגיע לרחוב, חלף מול הבית בנסיעה, כשרכב הבעלים היה בחניית הבית.
ביום 8.6.15 נהג ברחוב וחלף על פני הבית כשהוא מסתכל לעברו.
ביום 9.6.15 נהג הנאשם בקטנוע ברחוב, עצר אותו ירד ממנו והוציא מתוך הארגז של הקטנוע שקית כחולה. בהמשך נכנס לחצר הבית, התפרץ לתוכו בכך שניפץ את חלון סלון הבית ונכנס לתוכו. הנאשם אף ניסה להחדיר מכשיר אל סורגי הבית כדי להזיזם ממקומם.
לאחר שנכנס לבית – חיטט בארונות, שפך תכולתם, ושבר חלק מקיר חדר בקומת הבית הראשונה.
בהמשך יצא מהבית בעודו אוחז בשקית הכחולה שהכילה פטיש וכפפות.

הגם שלא גנב דבר מהבית, גרם נזק לתכולת הבית, ניפץ חלון, ושבר חלק מקיר , הנזק שצפוי היה להיגרם היה גדול יותר לו מי מבני הבית היה נוכח במקום, באופן שייתכן והיה מסתיים בפגיעות בגוף או בנפש. 

את העבירות נשוא תיק זה ביצע הנאשם כשבועיים לאחר שחרורו ממאסרו האחרון, וזאת כששני מאסרים מותנים ברי הפעלה בגין עבירות רכוש תלויים ועומדים נגדו.

דברים אלה מעידים על כי חרף גילו הצעיר – שמסוכנותו של הנאשם רבה, וכי מדובר בעבריין רצידיביסט משולל כל רסן, שאין מורא הדין עליו.

"בנסיבות אלה, לא מצאתי כל סיבה להקל עמו הקלה נוספת מעבר לכברת הדרך שבאה לקראתו המאשימה בהסדר הטיעון דהיום.
העונש שהתוו הצדדים בהסדר הינו עונש מקל מאוד, נוכח העובדה כי הפעלת המאסרים המותנים בעניינו לבדם- מהווים את חלקו הארי של עונש המאסר המוסכם. הרי שחרטת הנאשם והצער שהביע על מעשיו אינם אלא "מס שפתיים" גרידא, שכן התנהלותו זו מעידה על אדם שבהעדר התערבות טיפולית הולמת- ישוב ויחטא. העובדה לפיה במהלך השנים לא השכיל הנאשם לנצל את ההזדמנויות שניתנו לו ע"י בית המשפט, לא השתלב בהליך טיפולי כל שהוא, ושב לסורו ברגע ששוחרר ממאסר –מעידים כי לא הפנים את חומרת מעשיו הלכה למעשה, וודאי שאין חרטתו- חרטת אמת (סעיף 40יא(4) לחוק), כמו גם העובדה כי לא עשה דבר על מנת לפצות את המתלוננים בתיק זה עד כה. לאור האמור, היה מקום להחמיר בעונשו לאור האינטרס הציבורי, והצורך בהרתעתו האישית, למעשה הדבר היחידי שנשקל לקולא בעניינו של הנאשם הינה העובדה כי הודה במסגרת הסדר טיעון בתיק רחב היקף, ובכך חסך זמן שיפוטי רב".

השופט גזר על הנאשם 21 חודשי מאסר בפועל. וקנס ע"ס 1,500 ₪ , פיצוי למתלוננת ע"ס 2,000 ש"ח. 

תגובות